„Dropshippingo“ subtilybės: nuo ko pradėti ir į ką atkreipti dėmesį

Verslas

2019.12.02

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: , .

„Dropshippingo“ subtilybės: nuo ko pradėti ir į ką atkreipti dėmesį

Indrė Prichockaitė Irmantas Gelūnas/ŽMONĖS foto

Didžiulis finansinis atlygis už darbą, kuriam nereikia daug pastangų, – toks apibrėžimas dažnai pateikiamas į „Google“ paieškos sistemą įvedus raktinį žodį „dropshippingas“. Tačiau „Dropshippingo“ mokyklos Vilniuje įkūrėja Indrė Prichockaitė teigia, kad tai visiškai nieko bendra neturi su realybe. Kaip ir visur, norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, teks nemažai padirbėti.

Atspirties taškas

Anot I. Prichockaitės, „dropshippingas“ yra maždaug apie dešimtmetį vartojama įmantriai skambanti frazė. Viskas prasidėjo tada, kai į perpardavinėjimo rinką įsiliejo dabar jau gigantais tapę „eBay“ ir „Amazon“. Kita vertus, tai nėra nieko nauja, nes žmonės tuo užsiėmė dar ankstyvaisiais amžiais. Tik, žinoma, be interneto. „Tai yra galimybė susikurti gyvenimo būdą, kokio norisi, bet tai nėra lengva. Reikės dirbti, kaip ir kuriant bet kokį kitą verslą. Tai juk yra prekyba, skatinanti nuolat galvoti. Dabar turime informacijos perteklių, žmonėms sunku atsirinkti, o labiausiai nukenčia tie, kurie ateina lengvo duonos kąsnio. O jo nėra“, – dėsto pašnekovė.

„Norintieji pradėti užsiimti „dropshippingu“ turėtų atsakyti į klausimus: kodėl aš tai darau ir kaip aš tai darysiu? Taip pat kur pardavinėsiu ir iš kur? Naujokams „dropshipperiams“ rekomenduoju startuoti „eBay“ platformoje, nes tai yra draugiškiausia, ne tokia griežta platforma. Taip pat ten yra labai daug klientų“, – pirmuosius klausimus, į kuriuos turėtų atsakyti būsimasis „dropshipperis“, užduoda „Dropshippingo“ mokyklos įkūrėja.

I. Prichockaitė išskiria du prekybos variantus – trečiųjų šalių produkcijos ir vietinės rinkos: „Daugiausia visi ima iš kinų: „AliExpress“, „DHgate“, „Banggood“, „FastTech“ ir pan. Jų yra labai daug. Tai prekyba iš trečiųjų šalių, vėliau tereikia išsirinkti tinklalapį, su kuriuo bus galima startuoti. Kiti pradeda prekiauti vietinėse rinkose – šalies viduje. Dažniausiai startuolis pasirenka JAV, taip pat dažnai Vokietiją ar Didžiąją Britaniją. Tuomet reikėtų pasirinkti vietinį tiekėją, pavyzdžiui, „Amazon“, „Walmart“, „Sears“. Tai yra tinklalapiai, net ne gamintojai.“

Svarbūs maži žingsneliai

Jei anksčiau nesėkmės atveju buvo galima kaltinti informacijos trūkumą, šiandien toks pasiteisinimas vargu ar būtų tinkamas. Laisvai prieinamų šaltinių gausu, tačiau iškyla kita rizika – pasimesti informacijos liūne. Ne viskas, kas parašyta interneto forumuose, yra teisinga. Penkerius metus šioje srityje dirbanti „dropshipperė“ išskiria ir daugiau galimų grėsmių: „Pirma rizika – kad žmonės tikisi per greitai ir per didelių rezultatų. Neįvertina, kiek vertas jų darbas. Dažnai neįdedama pakankamai pastangų ir laiko, o tikimasi per didelės grąžos.

Antras dalykas – informacijos platybės, strategijų gausa. Gali prisirinkti daug teorijos, bet paskui sėdėti kaip paralyžiuotas, nes nežinosi, į kurią pusę pasijudinti. Taip pat visokiausių forumų prisiskaitymas. Dažnai žmonės sudega dėl prastos informacijos. Naujokas juk nežino, ar jam patinka, ar tikrai tai darys, todėl neverta iškart investuoti labai daug pinigų. Galima pradėti ir su mažesne suma, nedideliu apyvartiniu kapitalu. Tada reikėtų judėti mažais žingsneliais. Kita vertus, galima investuoti labai daug pinigų, neaišku, kam sumokėti, tačiau dažniausiai išeina šnipštas. Todėl geriau eiti pigesniu keliu, įgyti daugiau patirties, suprasti, ar tokia veikla patinka. Ir kai supranti, kodėl investuoji, kodėl perki tam tikrus įrankius, lyg ir turinčius palengvinti gyvenimą, tada viskas gerai. Bet jei tai tėra padrikos investicijos, nieko nebus.“

„Dropshippingas“ – gyvenimo būdas

Paklausta, ar „dropshippingas“ yra labiau verslas, ar veikla, I. Prichockaitė atsako, kad tai – gyvenimo būdas: „Negali visą laiką sėdėti prie kompiuterio ir dirbti. Pradedi ieškoti erdvių, kur tau tai daryti bus įdomiau. O kai pradeda augti, samdyti virtualius asistentus, daugelis pradeda keliauti. Vadinamieji digital nomad – dauguma jų yra „dropshipperiai“. Ilgainiui poilsis yra tada, kai gali išjungti kompiuterį, telefoną ir tiesiog ramiai pagulėti lovoje. Ir tu žinai, kad vis tiek uždirbi tuo metu, atsiranda saugumo jausmas viduje. Pajamos yra kiekvieną dieną, verslas veikia ir be tavęs. Tuomet gali teigti, kad kažkas gero jau padaryta.“

Ekspertai

Indrė Prichockaitė

Indrė Prichockaitė

Profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja / Tarptautinės prekybos mokykla

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.