Atskleistos vartotojų dėmesio pritraukimo tiesos
2018.03.22
Temos: Pardavimai.
„BZN Start” drauge su savo partneriais advokatų profesine bendrija „Žabolienė ir partneriai METIDA”, kovo 21 d. sukvietė visus į tradicinį, jau vienuoliktąjį kartą vykusį renginį „The Founders’ Day“. Renginys vyko modernioje erdvėje „Technopolis”. Čia buvo analizuojama, kokie turėtų būti pirmieji startuolio žingsniai, kaip elgtis, norint sudominti savo veikla, kokių klaidų vengti ir kaip pritraukti pirmuosius klientus.
Apie savo patirtį pasakojo ir įžvalgomis dalijosi startuolių „PlaceILive“ ir „Hyperb“ įkūrėjas Šarūnas Legeckas ir internetinės platformos „Pradinukams.lt“ bendraįkūrėjis Julius Pauliukevičius. Drauge diskutavo „Versliukai.lt“ įkūrėjas Daumantas Kirkutis ir advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ advokato padėjėjas Valdemaras Kovalevskis, o pokalbį moderavo rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ pirmininkas, investuotojas Ilja Laurs (nuotr. dešinėje). Renginio pabaigoje dalyviai galėjo pasinaudoti galimybe pristatyti savo startuolių idėjas, sulaukti nuomonių, vertinimų ar naudingų kontaktų.
Būtina aiškiai apsibrėžti verslo modelį
Pirmasis startuolio kūrimo ir vystymo patirtimi dalijosi Š. Legeckas (nuotr. kairėje), įkūręs startuolius „PlaceILive“ ir „Hyperb“. Jis su komanda sukūrė vietinį duomenų paieškos portalą „Kurgyvenu.lt“, skirtą nekilnojamojo turto pirkėjams ir nuomotojams. Startuoliui pavyko pritraukti rizikos kapitalo įmonių grupės „Practica Seed Capital“ investiciją, tuomet imta plėstis į užsienio rinkas. Taip atsirado „PlaceILive“.
Remdamasis savo startuolio kūrimo patirtimi ir analizuodamas padarytas klaidas, pranešėjas teigė, kad startuoliui būtina pirmiausia aiškiai apsibrėžti savo verslo modelį, mat kelių skirtingų verslo modelių bandymas jau nuo pat pradžių apsunkina startuolio veiklą, o turimos investicijos taip elgiantis gali greitai išsekti. Š. Legecko manymu, vystant startuolį, už pačią idėją netgi svarbesnė gali būti su ja dirbanti komanda – ji turi būti sumani ir niekuomet nenustoti stengtis. „Įkūrę „Kurgyvenu.lt“ ir išmėgindami skirtingus verslo modelius, greitai likome be investicijos. Išsigryninus veiklos kryptį, teko vėl kreiptis į investuotojus dėl papildomos investicijos, ir jie mumis patikėjo. Pradėjome judėti į priekį, generuoti pajamas ir užmegzti partnerystės ryšius“, – pasakojo Š. Legeckas.
Kas lemia startuolio sėkmę?
Kalbėdamas apie tai, ko reikia, kad startuolis sulauktų sėkmės, Š. Legeckas išskyrė tam tikrą būdo tvirtumą, apibrėžiamą anglišku žodžiu „grit“: „Tai galima apibūdinti kaip azartą, atsidavimą, atkaklumą. Reikia stengtis neatsižvelgiant į tai, kokių kliūčių iškyla, dirbti tol, kol pavyksta.“
Pranešėjo įsitikinimu, sėkmei talentas nėra toks svarbus: „Visi esame kažkuo talentingi. Manyčiau, pasisekimą nulemia talentas, padaugintas iš minėtojo atkaklumo ir atsidavimo derinio. Taip atsiranda įgūdžiai, sužinoma, kas yra veiksminga ir efektyvu. Štai tuomet, vėl padauginę šiuos įgūdžius iš atkaklumo ir atsidavimo, gauname sėkmę.“
Š. Legeckas taip pat pabrėžė, kad labai svarbu išsigryninti savo įmonės identitetą ir atrasti tikslinę auditoriją: „Geriau turėti šimtą vartotojų, kurie priklauso jūsų tikslinei auditorijai, nei vien aklai naudoti viešųjų ryšių priemones savo produktui populiarinti.“ Pranešėjas ragino aiškiai apsibrėžti savo paslaugos ar produkto tipą ir atlikti konkurentų analizę.
Svarbiausia išlikti ramiems
Startuolių veiklos pradžioje neretai stinga išteklių investicijoms į teisinę apsaugą ar aiškaus suvokimo, kaip derėtų elgtis, norint nepažeisti taisyklių. Tačiau, aptardamas duomenų apsaugos subtilybes ir Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą, kuris bus pradėtas taikyti nuo 2018 m. gegužės 25 d., teisininkas Valdemaras Kovalevskis startuoliams patarė išlikti ramiems: „Nors baudos už šio reglamento nesilaikymą gali būti didelės, rekomenduoju nepanikuoti ir tiesiog nusistatyti, kokie duomenys jums reikalingi, kokius duomenis planuojate kaupti ir kam apskritai juos panaudosite.“
Jam pritarė ir „Versliukai.lt“ įkūrėjas Daumantas Kirkutis: „Startuoliai retai susiduria su nuobaudomis. Galbūt galite sulaukti įspėjimo, bet tuomet jau ir matysite, kaip su tuo dorotis.“ V. Kovalevskis (nuotr. dešinėje) taip pat pabrėžė, kad didžiausias startuolio turtas yra idėja, tad veiklos pradžioje pirmiausia reikia rūpintis, kaip ją apsaugoti.
Asmeninis dėmesys ir bendruomenės kūrimas
70 eurų – tiek gali pakakti startuolio veiklos pradžiai, neabejoja internetinės mokymosi platformos „Pradinukams.lt“ bendraįkūrėjis Julius Pauliukevičius. „Pradinukams.lt“ siūlo edukacinius užduočių paketus vaikams. Tai tėvams skirta paslauga: kartą per mėnesį galima atsisiųsti mokomąją medžiagą.
Pasakodamas apie vartotojų srauto pritraukimą, J. Pauliukevičius (nuotr. kairėje) pabrėžė asmeninio dėmesio potencialiems klientams svarbą: „Siųsdami elektroninį laišką, visuomet tai darome savo vardu. Visuomet smagiau gauti žinutę nuo konkretaus asmens, pavyzdžiui, Juliaus iš „Pradinukams.lt“. Taip pat sukūrėme mūsų paslaugomis besinaudojančių tėvų „Facebook“ grupę: taip buriame bendruomenę, kurioje diskutuojama apie paslaugą ir būdus ją pagerinti.“
Be to, verslininko teigimu, labai svarbu sulaukti grįžtamojo ryšio ir į jį reaguoti: „Štai viena „Pradinukams.lt“ besinaudojanti mama pastebėjo, kad žurnalas apie gyvūnus galėtų būti nespalvotas, tuomet būtų paprasčiau jį atsispausdinti. Taip žurnalas tapo nespalvotas ir sulaukė gerokai daugiau dėmesio.“
„The Founders’ Day #11“ (BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.)
Ekspertai
Ilja Laurs
Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.