...

Socialinių tinklų ir mobiliųjų programėlių amžiuje – tikslinės reklamos proveržis

Verslas

2017.08.13

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , , .

Socialinių tinklų ir mobiliųjų programėlių amžiuje – tikslinės reklamos proveržis

Socialinės platformos suteikia nepaprastai patrauklių reklamos galimybių. pexels.com nuotr.

Svarbiausios socialinių medijų sudedamosios dalys yra bendravimo ir dalijimosi galimybė bei asmeninė sąveika su kitais socialinio tinklo dalyviais. Juk bendravimas socialiniuose tinkluose nepaprastai įtraukia. Statistinių duomenų portalo „Statista“ analitikas Sebastian Buss, sudaręs socialinių medijų reklamos apžvalgą, tvirtina, kad norint suprasti reklamos socialinėse medijose privalumus, svarbu suprasti, kaip veikia socialinės medijos tinklai.

Socialinių tinklų gigantas

Pasak socialinių tinklų apžvalgininko S. Buss, socialiniai tinklai įprastai suteikia bent vieną iš šių galimybių: naudotojai čia gali kurti savo turinį, komentuoti kitų dalyvių įrašus, dalytis kitų narių skelbtu turiniu arba tiesiogiai bendrauti tarpusavyje. Bendrovė „Facebook Inc.“ turi ne tik socialinį tinklą „Facebook“, tačiau neseniai ji įsigijo kitas ypač populiarias socialines programėles – „Instagram“ ir „Whatsapp“ bei virtualios realybės technologijas gaminančią bendrovę „Oculus VR, LLC.“. „Facebook“ biuras, valdantis pasaulyje populiariausią socialinių tinklų platformą, kasdien pritraukiančią 1,09 milijardo naudotojų ir turintis 1,65 milijardo aktyvių naudotojų per metus, yra įsikūręs Menlo parke Kalifornijoje. Šis socialinis tinklas prieinamas visame pasaulyje, tačiau Kinijoje ir Šiaurės Korėjoje jis yra uždraustas.

Milijardinis naudotojų skaičius

Kalbėdami apie bendrovę „Facebook“ dažniausiai galvojame apie socialinį tinklą. Vis dėlto, ši bendrovė taip pat yra įsigijusi didžiausias socialinio tinklo programėles, tokias kaip „WhatsApp“, „Instagram“ ir „Messenger“. „Facebook“ vartotojų skaičius kiekvieną mėnesį pasiekia daugiau kaip 2 milijardus žmonių, be to, „Facebook“ valdomų programėlių „WhatsApp“ ir „Messenger“ vartotojų skaičius taip pat siekia daugiau nei milijardą. Kinų bendrovė „Tencent“, valdanti socialinio tinklo programėles „WeChat“ ir „Qzone“ taip pat gali pasigirti milijardiniu naudotojų skaičiumi, tačiau jai vis dar nepavyksta pasivyti „Facebook“ veiklos apimčių.

Tikslinė reklama

Visos didžiausios socialinės platformos turi šį tą bendra – jos suteikia nepaprastai patrauklių reklamos galimybių. Jos gali pasigirti šimtais milijonų naudotojų ir tikslinių grupių, pagal pomėgius ir ankstesnius veiksmus. Dėl šios priežasties reklamos socialinėse medijose mastai ženkliai išaugo per pastaruosius metus. Pasak „Statista“ analitiko Sebastian Buss, bendrovė „Facebook“ pasiekė finansinę sėkmę gaudama pajamas iš reklamos socialiniame tinkle. Reklamos galimybės mobiliosiose programėlėse vertinamas kaip ženklus proveržis, atnešantis didžiulius pelnus. Apskaičiuota, kad pasaulio socialinės žiniasklaidoje rinkoje JAV, Kinijoje ir Europoje sukuriama 86 proc. reklamos. Tikimasi, kad pajamos, gaunamos iš reklamos socialinėse medijose pasieks 17,8 milijardų JAV dolerių šiais metais vien tik Jungtinėse Amerikos Valstijose. Apskaičiuota, kad pasaulinis reklamos socialinėse medijos rinkos dydis siekė apie 26,4 mlrd. JAV dolerių 2016 metais, o tai sudaro 13 proc. visos skaitmeninės reklamos rinkos. Taigi, panašu, kad mobiliųjų pajamų dalis stipriai auga visuose regionuose.

Prognozuojamas pelno augimas

Atsirandant vis daugiau mobiliųjų įrenginių vartotojų, tikimasi pastovaus socialinių medijų naudotojų augimo. Žmonės vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais, užuot naudojęsi stacionariais kompiuteriais, dėl to prognozuojama, kad išaugs mobiliuosiuose įrenginiuose generuojamos reklamos kiekis. Socialinių tinklų apžvalgininkas S. Buss atkreipė dėmesį, kad išskyrus Kinijoje populiarią programėlę „We Chat“, jokia kita „Messenger“ tipo programėlė, nepaisant milijardinio vartotojų skaičiaus, šiuo metu dar negeneruoja tiesioginio pelno iš reklamos. Apskaičiavus, kad programėlės „Whatsapp“ ir „Facebook Messenger“ turi atitinkamai 1 milijardą ir 0,9 milijardo naudotojų, tikimasi, kad šie socialiniai tinklai turės didelę įtaką reklamos rinkai ir atneš papildomų pajamų. Kita vertus, tai, kaip virtualios realybės panaudojimas ir „Oculus“ virtualios realybės akiniai paveiks ateities reklamos rinkas, dar nėra aišku, nes nėra tiksliai žinoma, kaip virtualią realybę pavyks integruoti į socialinius tinklus.

Šaltiniai:

https://www.statista.com/chart/5194/active-users-of-social-networks-and-messaging-services/

https://www.statista.com/download/outlook/whiterpaper/Social_Media_Advertising_Outlook_0716.pdf

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.