...

Shira Abel: rinkodaros strategijos negalima pakabinti ore

Verslas

2014.03.03

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Shira Abel: rinkodaros strategijos negalima pakabinti ore

Patartina nuolat kalbėti apie sritį, kurios problemą sprendžia jūsų produktas flickr.com nuotr.

Rygoje vykusioje konferencijoje „Tech Chill Baltics“ itin daug dėmesio buvo skiriama komunikacijos mokslams. Auditorija klausėsi ryšių su visuomene, žiniasklaidos specialistų. Nepamiršta ir rinkodara. Su šia sritimi konferencijos dalyvius geriau supažindinti bandė Izraelio rinkodaros specialistė „Hunter & Bard“ generalinė direktorė Shira Abel. Ji pabrėžė, kad rinkodaros procesas tuėtų prasidėti vos suformavus produkto koncepciją. Taip užtikrinama, kad jūsų žinutė potencialius klientus pasieks taip greitai, kaip tik įmanoma.

Būtina atlikti A ir B testus

Sh. Abel pastebi, kad „startupai“ neretai šiek tiek uždelsia analizuodami rinką, dėliodami rinkodaros strategiją. Jau netgi pačioje koncepcijos kūrimo fazėje jūs galite pradėti bandymus, ar tikrai yra rinka jūsų produktui.

Visų pirma reikėtų klausinėti pažįstamų ir šeimos narių. Žinoma, jie dažnai norėdami gero šiek tiek pameluoja ir suteikia nepagrįstų vilčių. Pavyzdžiui, teigia, kad ką nors pirktų, nors vargu ar darytų tai iš tikrųjų. Todėl informaciją rinkti reikėtų ne taip tiesiogiai, neišsiduodant, kad galvojama apie verslą.

Žengus pirmuosius žingsnius iš tikrųjų kuriant produktą pasitikrinti galima sukuriant fiktyvų puslapį. Ar žmonės iš tikrųjų ieško produkto, kuris yra panašus į jūsų? Toks puslapis padėtų tai išsiaiškinti. Panašiai gali būti ir su programėlėmis. Tokios pačios koncepcijos programėlės prototipą galima pavadinti kitokiu vardu ir paleisti labai ribotoje rinkoje. Jeigu čia ji sulaukia bent menkiausios sėkmės, galėsite atlikti bandymus ir surinkti daug vertingos informacijos. Be informacijos ir tinkamo jos interpretavimo net ir pats geriausias produktas gali pasirodyti esąs bevertis.

„Visų pirma reikėtų pažvelgti į rinką ir rasti joje poreikį. Vien technologinio sprendimo nepakanka. Jis gali būti pats geriausias, bet jo paprasčiausiai gali niekam nereikėti. Tada jūsų technininis sprendimas tampa bevertis“, – kalbėjo Sh. Abel.

Šioje stadijoje Sh. Abel pataria nuolat atlikti A ir B bandymus. Tik taip gerai suprasite, kas veikia, o kas neveikia. Be tokių bandymų rizikuojate paprasčiausiai atstumti dar iki galo neprisijaukintus vartotojus. Kartą nusivylę jūsų produktu jie tikriausiai niekada nesugrįš.

Rinkodaros strategija negali būti paremta melu

Sh. Abel perspėja ir dėl to, kad rinkodaros strategijos negalima pakabinti ore. Jeigu teigiate, kad jūsų produktas yra geriausias, tai tegul jis toks ir būna. Jeigu meluosite, apie ilgalaikę sėkmę net nesvajokite. Sh. Abel pastebi, kad gera rinkodara parduos prastą produktą greičiau, nei galite pamanyti. Tačiau jokia rinkodara nebesugrąžins nusivylusių vartotojų. Maža to, apie jūsų produktą jie paskleis atitinkamos informacijos.

Rinkodaros specialistė pataria kuriant produktą išsyk galvoti ir apie rinkodarą. Paprastai tai matoma kaip kitas žingsnis, bet taip užbėgant įvykiams už akių galima tikėtis geresnių rezultatų. Tinklalapyje ar programėlėje pravartu įdiegti dalijimosi funkciją. Vienas pritrauktas vartotojas gali labai greitai atsivesti dar kelis. Patartina ir nuolat kalbėti apie sritį, kurios problemą sprendžia jūsų produktas. Dalykitės informacija socialiniuose tinkluose, rašykite tinklaraštį. Jeigu pasirodysite esąs patikimas informacijos šaltinis, jūsų reputacija bus pati puikiausia reklama jūsų produktui.

Šventoji rinkodaros trejybė

Sh. Abel išskiria savotišką šventąją rinkodaros trejybę. Jūsų susikurta savo srities eksperto reputacija yra vienas iš trijų elementų. Kiti du yra tinkama reklama, vadovybė ir ilgalaike vizija paremtas santykis su vartotojais. Žinoma, visa tai atsiremia į būtinybę turėti tikrai gerą produktą. Be jo net ir geriausiai rinkodaros trejybė pasirodys esanti visiškai bevertė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.