...

Reklamos vilkas T. Bartninkas: „Gink Dieve, nesiskolinkite pinigų reklamai!“

Verslas

2015.08.03

Autorius: BZN start

Temos: .

Reklamos vilkas T. Bartninkas: „Gink Dieve, nesiskolinkite pinigų reklamai!“

Reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas - Tomas Bartninkas. BFL/Ingos Juodytės nuotr.

Kūrybiškumas yra puikiausias įrankis reklamos efektyvumui padidinti. O kiekvienas reklamos specialistas kaskart privalo stengtis išnaudoti kūrybiškumą. Reklamos srityje tai labai nelengva, bet privaloma. Tuo neabejoja reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas Tomas Bartninkas.

Pirmojoje interviu su „Bznstart.lt“ dalyje patyręs reklamos profesionalas pasidalijo ne tik atviromis įžvalgomis apie lietuvišką reklamos rinką, bet ir patarimais pradedantiesiems verslininkams.

T. Bartninkas neslepia, kad neblogų reklamos kampanijos rezultatų galima pasiekti ir be kūrybiškų sprendimų, su elementaria buka žinute, kuri tiesiog per prievartą vartotojams sugrūdama, išnaudojant žiniasklaidos kiekį. Tai vadinama rinkos pirkimu, kai nežmonišku reklamos transliacijų skaičiumi bandoma užkariauti vartotojų smegenis. Tačiau tai brangus malonumas. Vaikštinėdami gatve ar žiūrėdami televizorių, galime kasdien pamatyti tokių beviltiškų žiniasklaidos pinigų švaistymo pavyzdžių.

„Svarbiausia, planuodami reklamą, žinokite, ką norite rinkai pasakyti ir kodėl kažkam tai turi būti įdomu. Tiesiog reklamuotis neturint išskirtinumo beprasmiška, nes jus užgoš rinkos senbuviai. Jei nežinai, kuo tu kitoks, kuo išskirtinis, tuomet nepadės nei biudžetas, nei reklamos agentūra“

T. Bartninkas

„Smegenis gali nupirkti, bet širdies niekada. Kai tik atsiranda konkuruojantis prekių ženklas, kuris į eterį išeina su kūrybišku sprendimu, jis akimirksniu perima vartotojų dėmesį, o kartu ir pinigus. Sakyti, kad kuriama neįdomi reklama, nes orientuojamasi į efektyvumą, yra tokio pat lygio nesąmonė, kaip teigti, jog gaminame neskanų maistą, kad jis būtų maistingesnis. Tai viso labo kūrybinės impotencijos, talento stokos ir bailumo maskavimas“, – įsitikinęs T. Bartninkas.

Raskite savo išskirtinumą

O ką daryti, jei esate pradedantysis verslininkas ir reklamai turite ne milijoną ir ne šimtą tūkstančių, o apskritą riestainio skylę? Tokiu atveju, anot reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovo, yra du būdai pakreipti situaciją sau naudinga linkme: arba užsiimkite reklama patys (tam puikiausiai tinka ir socialiniai tinklai), arba raskite agentūrą, kuri sutiktų padėti neatlygintinai.

„Gink Dieve, nesiskolinkite pinigų reklamai! Ir šiaip supraskite, kad reklama yra išlaidos. Svarbiausia, planuodami reklamą, žinokite, ką norite rinkai pasakyti ir kodėl kažkam tai turi būti įdomu. Tiesiog reklamuotis neturint išskirtinumo beprasmiška, nes jus užgoš rinkos senbuviai. Jei nežinai, kuo tu kitoks, kuo išskirtinis, tuomet nepadės nei biudžetas, nei reklamos agentūra. Pirma, reikia padaryti savo namų darbus, o tada ieškoti reklamos specialistų pagalbos. Kam reklamos agentūra, jei rinkos naujokas nesugeba suformuluoti tikslų ir parašyti normalios užduoties santraukos?

Reikia eiti mokytis ir domėtis rinkodara, o ne pulti reklamuotis. Mes ne burtininkai, o reklama viso labo burtų lazdelė ir, jei ja bus mojuojama be ryšio, tai iš moliūgo bus padarytas dar didesnis moliūgas, o ne stebuklinga karieta“, – vaizdžiai palygina reklamos specialistas.

Su granata – prieš tanką

T. Bartninko teigimu, originalių, kūrybiškų reklamos kampanijų rizika turi būti proporcinga lūkesčiams – kuo didesnių rezultatų siekiama, tuo didesnė turi būti drąsa, o sprendimai netikėti ir originalūs. Kaip ir lošiant, jei statai mažas sumas, daug išlošti praktiškai neįmanoma. Taip pat sunku efektyvumo tikėtis, statant viską va banque.

„Todėl suprantu didelius klientus, turinčius ką prarasti ir vengiančius kūrybinės rizikos, tačiau man labai keisti prekių ženklai, kurie tikisi užkariauti rinką darydami tą patį, ką daro ir kiti. Asmeniškai kūrybos srityje vertinu drąsą, troškimą būti kitokiam, originalumo paiešką, bet tai nėra tas pats, kas kūrybinis tuščiagarbiškumas, bravūra ar kvaila išskirtinumo paieška. Reklamoje – kaip kare: drąsa nereiškia pulti tanką kirviu, drąsa yra tai, kaip originaliai nugalėti tanką, teturint granatą. Kūrybiškumą vertinu kaip ypač gerą įrankį kovoti su stipresniais ir galingesniais konkurentais. Ir reklamos kūrimas negali būti va banque. Tai turi būti drąsus ir apskaičiuotas statymas su aiškiu tikslu“, – pabrėžia pašnekovas.

Apie tai, kokios nuodėmės kankina ne tik reklamos kūrėjus, bet ir užsakovus, po savaitės skaitykite antrojoje interviu su „McCann Vilnius“ strategijos vadovu T. Bartninku dalyje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.