Kvapas, kuris pasako daugiau nei žodžiai: kodėl tai svarbu verslo centruose

Verslas

2025.06.30

Autorius: bzn start

Temos: , , .

Kvapas, kuris pasako daugiau nei žodžiai: kodėl tai svarbu verslo centruose

Sensum Air bendraįkūrėjas D.Gavelis // Įmonės archyvo nuotr.

Kokioje aplinkoje norėtumėte dirbti, kurti profesinius ryšius, atlikti kasdienes užduotis? Į šį klausimą atsakant dažnas paminėtų apšvietimą, erdvumą, triukšmo lygį. Tačiau vienas itin svarbus veiksnys dažnai lieka nepaminėtas – kvapas. Uoslė – vienas stipriausių mūsų pojūčių. Ji veikia pasąmonę, formuoja emocijas, daro įtaką nuotaikai, net sprendimų priėmimui. Kvapas verslo aplinkoje – ne tik malonus fonas ar švaros ženklas, tai tampa strategine komunikacijos priemone, kuriančia įspūdį ir sustiprinančia įmonės identitetą. Tuo įsitikinęs ir „Sensum Air“ bendraįkūrėjas Donatas Gavelis.

Kvapas, kuris pasitinka dar prie durų

Kvapą pastebime akimirksniu – nesvarbu ar esame gamtoje, namuose ar biure. Jis gali sužadinti prisiminimus, nuteikti pozityviai, o malonus kvapas, pasitinkantis įžengus į verslo centrą, iškart sukuria laukiamumo jausmą. „Kvapus iš 1400 aromatų paletės parenkame pagal erdvių dizainą, klientų norus, bendrą atmosferą. Vieni pageidauja lengvesnių, gaivių kvapų, kiti – sunkesnių, pavyzdžiui, medienos natų. Tokiais atvejais kvapas turi derėti su interjero detalėmis, būti švelnus, bet išskirtinis – neerzinti, o subtiliai perteikti prabangos pojūtį“, – pasakoja D. Gavelis. Kaip vienas iš „Sensum Air“ sprendimų – kvapų aparatas viešbučio registratūroje:

Sensum Air

Ar pastatas pastatytas visiškai neseniai, ar skaičiuoja jau ne vieną dešimtmetį ar net šimtmetį, taip pat turi įtakos jame juntamam kvapui. Ne tik todėl, kad juose tikėtina yra skirtingos ventiliacinės sistemos, bet ir erdvės, jų eksploatavimas yra prisigėrę tam tikrų kvapų. Senesniuose statiniuose dažniau gali būti juntamas drėgmės kvapas, tuo tarpu naujesniuose – oras bus kiek sausesnis ar vis dar turės naudotų statybinių medžiagų aromatų. „Senesnis pastatas savaime diktuoja, kad jam reikalinga papildoma priežiūra. Kartais kvapu galima tam tikram laikui sukurti visiškai kitą efektą“, – sako D. Gavelis. Jo teigimu, jei pastatas dar tik statomas, kvapų sprendimai integruojami iš anksto – pagal suplanuotą dizainą ir erdvės funkciją.

Iškalbingumas, kuriam nereikia žodžių

Kvapas rinkodarai, reklamai bei pardavimams gali būti ypač naudingas. Individualūs aromatai naudojami ne tik verslo centruose, bet ir renginiuose, parodose, reklamose – tai tarsi dar viena komunikacijos forma. „Aromatas gali sufleruoti, kokią emociją ar rezultatą žmogus patirs naudodamasis paslauga ar produktu. Pavyzdžiui, renginyje, skirtame sodo technikai, ore gali tvyroti šviežiai nupjautos žolės kvapas. Toks sprendimas iš karto sukelia emocinį ryšį“, – aiškina D. Gavelis. Anot jo, kvapai ypač efektyvūs kalėdiniu laikotarpiu ar teminiuose pristatymuose – jie padeda sukurti atmosferą be papildomų priemonių.

Tualetų zonos verslo aplinkoje – jautri, bet svarbi tema

Neretai problematiška zona tampa sanitarinės patalpos, ir nieko bendro su higienos trūkumu ar prasta priežiūra tai neturi. Vis dėlto būtent čia skiriamas dėmesys yra ne mažiau reikšmingas nei jaukios atmosferos sukūrimas recepcijoje. Aštrūs cheminių, dezinfekcinių priemonių kvapai nėra itin malonūs, o jų maskavimas naudojant kontrastingas priemones ne visuomet duoda norimų rezultatų.

„Turime patentuotą kvapų technologiją, kuri ore apgaubia bakterijas ir neleidžia sklisti blogam kvapui. Aromatai yra malonūs, sukuria ne tik gaivumo, bet ir prabangos įspūdį. Tokie sprendimai ne tik užtikrina higieną, bet ir kuria prabangos bei gaivos įspūdį“, – pasakoja pašnekovas. Anot jo, net požeminės automobilių stovėjimo aikštelės kvapas gali turėti įtakos bendrai patirčiai – ypač jei kylant liftu „palydi“ lankytoją iki pagrindinio įėjimo. Išmetamųjų dujų, gumos, cemento kvapai suformuoja pirmąjį, ne visada malonų įspūdį. „Tokioms erdvėms taip pat turime specialių sprendimų – tai padeda išlaikyti vientisą kokybės jausmą visame pastate ir padeda verslo centrams išsiskirti“, – pažymi D. Gavelis. Tai padeda išskirti verslo centrus, palaikyti aukštą lankytojų patirties lygį ir estetinį komfortą.

Ne tik skonis, bet ir kvapas

Dirbant verslo centruose išties patogu išgerti kavos čia pat esančioje kavinėje ar papietauti restorane. Vis dėlto, kepinių, aliejaus, garų ar kiti panašūs kvapai nesunkiai gali pasiekti ir ofisus. Šiuos faktorius, renkantis efektyviausias priemones, D. Gavelio teigimu, taip pat labai svarbu įvertinti. „Galbūt tai nėra nemalonus kvapas, pavyzdžiui saldžių kepinių, bet yra ir riebalai, dūmai, jie sklinda erdvėse. Ypač, jei maitinimo įstaigos ar viešbučiai ne visi yra naujos statybos, ne visur gerai sureguliuota arba veikia ventiliacijos sistema. Mes jį galime ne prislopinti, tai vadiname kvapo išjungimu.“

Verslo pasaulyje, kuriame kiekviena detalė svarbi, kvapas yra nematomu, bet reikšmingu pranašumu, kuris kuria išskirtinumą, emocinę atmosferą ir pasako daugiau nei žodžiai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.