...

Kokiu vaizdo turiniu galima papirkti vartotoją?

Verslas

2016.02.04

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: , .

Kokiu vaizdo turiniu galima papirkti vartotoją?

„Webseminarai.lt“ vadovas bei žiniasklaidos žinovas - Maksimilianas Ponomariovas. Asmeninio albumo nuotr.

Šiuolaikinis pasaulio užkariavimo receptas – sukurti vaizdo klipą, kuriuo būtų masiškai dalijamasi internetu. Net ir mėgėjiškai sukurtas vaizdo turinys gali išgarsinti verslą, kuris anksčiau nebūtų galėjęs sau leisti brangios reklaminės kampanijos. Vis dėlto, „Webseminarai.lt“ vadovo bei žiniasklaidos žinovo Maksimiliano Ponomariovo teigimu, verslas dažnai neįvertina vaizdo turinio galimybių, matydamas jį kaip ne pirmos svarbos prabangą, geriausiu atveju – kaip pramogą, nevertą didelių išlaidų. Pašnekovas atskleidžia, kad vaizdo kūrimo recepte svarbu ne tiek investicijų suma, kiek tam tikrų taisyklių žinojimas. Ir, žinoma, ar kačiukai yra būtina sėkmingo vaizdo turinio dalis.

Nuo ko pradėti?

Vaizdo turinys patraukia dėmesį ir lengviau pasiekia auditoriją, tačiau svarbiausia, kad jis daug žada pradedamam verslui kaip turbūt pati demokratiškiausia rinkodaros priemonė: kitaip nei į televiziją, į internetą vaizdo turinys gali patekti investuojant gana nedaug ir netgi išsiverčiant be profesionalų paslaugų. Anot M. Ponomariovo, tai nereiškia, kad nereikia skirti dėmesio bent minimaliai kokybei, tačiau stebina, kad apskritai Lietuvoje verslas vaizdo turiniui kurti skiria dar palyginti nedaug dėmesio. „Sėkmingą vaizdo turinį galima sukurti kad ir paprastu telefonu, tačiau lietuviai šiuo atveju galbūt yra kritiškesni tiek sau, tiek kitiems, atsargesni“, – teigia jis.

 

„Kai viskas perpildyta reklamomis, tie patys sausi tekstai, populiarios frazės yra pabodę, nuoširdumas yra tai, kas vis dar gali sudominti. Kai žmogus pateikia žinutę nuoširdžiai, tiesiog atvirai kalba, jis gali sudominti daugelį“

M. Ponomariovas

 

Svarbiausiais patrauklaus vaizdo turinio elementais pašnekovas įvardija aiškią mintį – klipo žinutę ir ją lydinčią emociją, skatinančią auditoriją įsijausti. Nuoširdumas, originalumas yra kitas veiksnys, galintis papirkti ir būti ypač gera būtent pradedančiojo verslo ir jaunų verslininkų strategija: „Kai viskas perpildyta reklamomis, tie patys sausi tekstai, populiarios frazės yra pabodę, nuoširdumas yra tai, kas vis dar gali sudominti. Kai žmogus pateikia žinutę nuoširdžiai, tiesiog atvirai kalba, jis gali sudominti daugelį“, – patarimais jaunam verslui dalijasi M. Ponomariovas.

Jo nuomone, svarbu suprasti ir interneto sukeltus pokyčius reklamos srityje: „Kiekvienas verslas pereina prie asmeniškesnio bendravimo, ieškoma sprendimų, kaip pateikti žmogui kuo asmeniškesnius pasiūlymus, pasiūlyti reklamą, kuri aktuali būtent tam žmogui.“ Pašnekovas yra skeptiškas dėl standartinės televizijos reklamos efektyvumo: čia ji rodoma itin plačiai, neapibrėžtai auditorijai, todėl verta pagalvoti, ar tikrai apsimoka į ją investuoti.

Pramoga ar informacija?

M. Ponomariovas teigia, kad vis daugiau laiko žmonės skiria pramogoms, todėl, kuriant reklaminį turinį, į tai neišvengiamai tenka atsižvelgti: „Žmonės yra „atsikandę“ rimtumo, oficialumo, nori atsipalaiduoti. Aštuonias valandas per dieną jie būna rimti, todėl nori kažko kitoniško.“ Žiūrint iš psichologinės perspektyvos, vaizdo turinys įsimena tuomet, kai sugeba perkelti žiūrovo mintis į kitokią realybę nei įprastas gyvenimas, ir tai galima pasiekti pozityviais vaizdais bei žinutėmis (iš čia ir gyvūnėlių populiarumas internete) arba, priešingai – tragiškais, sukrečiančiais, o kartais ir visiškai beprasmiais ar absurdiškais siužetais.

Pašnekovas teigia, kad pramoginis turinys yra būtinas, norint sukurti vadinamąjį virusinį (angl. viral) klipą. Anot jo, nors toks turinys dažnai nurašomas kaip nerimtas, jis gali būti labai sėkmingos pradedančiojo verslo rinkodaros strategijos dalis: galima, pavyzdžiui, sukurti vieną itin populiarų klipą, kuris patrauktų dėmesį, o vėliau būtų pateikiamas tikslingesnis ir konkrečias paslaugas siūlantis vaizdo turinys.

Vis dėlto vaizdo turinys gali būti naudingas ir, pavyzdžiui, mokomaisiais tikslais, personalo mokymams supaprastinti, pagaliau praktinei informacijai klientams teikti. Anot M. Ponomariovo, nereikėtų vengti ja dalytis: dalijami įvairūs patarimai, net ir nebūdami tiesiogine reklama, didina pasitikėjimą verslu bei jo žinomumą.

Pristatyti, ką rodai, irgi svarbu

Ne mažiau, nei sukurti sėkmingą vaizdo turinį, būtina žinoti, kur ir kada jį panaudoti. M. Ponomariovas teigia, kad vaizdo medžiaga tinklalapyje šiais laikais gali užimti net antrą vietą pagal svarbą po aiškaus ir minimalistinio pagrindinės informacijos išdėstymo. Jis ragina nebijoti didžiulius informacijos blokus tinklalapyje keisti paprastesne ir patrauklesne vaizdo medžiaga, paliekant tik minimalų kiekį tekstinės informacijos. Pašnekovas siūlo verslininkams palyginti vaizdo medžiagos pranašumą prieš tekstą, prisimenant ilgus motyvacinius laiškus, kuriuos atsiunčia kandidatai į darbo poziciją: kaip verslininkams nelengva prisiversti juos skaityti, taip ir klientai nėra linkę gilintis į ilgus tekstus įmonės tinklalapyje.

Svarbu ir aiškiai pristatyti vaizdo medžiagą, apgalvoti jos aprašymą, antraip tinklalapio lankytojas greičiausiai nė nepanorės jos peržiūrėti. Būtini sklaidos būdai, žinoma, yra įmonės tinklalapis, „Facebook“ paskyra ir „Youtube“ kanalas, tačiau vertėtų pagalvoti ir apie ne tokius įprastus būdus, pavyzdžiui, vaizdo klipą el. pašto parašo vietoje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.