...

Kaip veikia reklama feisbuke?

Verslas

2013.05.08

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Kaip veikia reklama feisbuke?

Aidis Dalikas Asmeninio albumo nuotr.

Nedirbu tiesiogiai su reklama, tačiau kasdien aplinkiniai kalba apie tai, kaip daugiau parduoti ir, žinoma, kokias rinkodaros priemones taikyti. Kaip išleisti kuo mažiau pinigų ir kaip pasiekti daugiau klientų? Kartais atrodo tai kvaila, tačiau svarbu žinoti, kas ką gali ir kiek tai kainuoja. Kaip veikia reklama feisbuke? Kokie yra reklamos įrankiai? Kalbiname UAB „Socialus marketingas“ kūrybos vadovą ir vieną iš Lietuvos „Facebook“ rinkodaros pionierių Aidį Daliką.

„Facebook“ reklama

„Tokios reklamos pagrindinis išskirtinumas yra galimybė rinktis labai konkrečią auditoriją, kuriai ši reklama bus rodoma. Pasirinkimai svyruoja nuo amžiaus, lyties, gimtadienio, šeiminės padėties iki vartotojo pomėgių – mėgstamų filmų, restoranų. Taigi, jeigu norime pasiekti siaurą auditoriją, pavyzdžiui, 25 m. vyrus, mėgstančius laisvalaikį leisti vyninėse, ši reklama gali būti labai naudinga“, – tvirtino A. Dalikas.

Kalbėdamas apie reklamos įrankius pašnekovas patarė pradėti nuo paprasčiausio – vidinio „Facebook“ reklamų kūrimo įrankio, kurį galima rasti www.facebook.com/ads. „Čia galėsite aiškiai, žingsnis po žingsnio susikurti pirmąsias reklamas ir nesunkiai jas aktyvuoti. Na, o jei kalbame apie reklamos rūšis, tai feisbuke yra dvi pagrindinės reklamos rūšys, kurias galima apibūdinti kaip jūsų sukurtą ir socialią reklamas. Jūsų sukurta reklama vadinamos reklamjuostės, matomos dešinėje šio portalo dalyje arba naujienų sraute įprastinėje ir mobiliojoje „Facebook“ versijose, o sociali reklamų atšaka – tai jūsų iniciatyva reklamuojami vartotojų veiksmai, pavyzdžiui, jūsų „Facebook“ paskyroje. Tai gali būti pranešimas apie tai, kad vartotojo draugas ką tik tapo jūsų puslapio gerbėju, užsiregistravo jūsų kavinėje (Checked-In) arba pakomentavo jūsų puslapio įrašą“, – dalijosi patirtimi Aidis.

Kokia reklamos rūšis efektyvesnė ir ką rinktis?

Anot pašnekovo, nesunku susikurti daug reklamų rūšių ir stebėti jų efektyvumą, nors ir kasdien darant pakeitimų. Tai paprasčiausias būdas suprasti, kokia reklamos rūšis jums tinkamiausia. Geriausia bandyti sukurti kuo įvairesnių reklamėlių, apsibrėžti nedidelį biudžetą (tai gali būti ir 1 euras per dieną) ir per kelias dienas pastebėjus tendencijas jį po truputį didinti, eliminuoti mažiausiai efektyvias rūšis.

 

Svarbiausia nepasiduoti „noriu, kad visi matytų“ impulsui, pagalvoti, gal geriau, kad 100 žmonių pamatys reklamą ir 10 nusipirks prekę, negu 100 000 pamatys ir 10 nusipirks.

 

„Apsisprendimas, kokią reklamos rūšį rinktis, priklauso nuo to, ką reklamuosite. Turbūt svarbiau pirmiausia nuspręsti, kokiai auditorijai norite tą reklamą rodyti. Kaip jau minėjau, auditoriją galima pasirinkti labai siaurą, taip sumažinant reklamos išlaidas. Čia svarbiausia nepasiduoti „noriu, kad visi matytų“ impulsui, pagalvoti, gal geriau, kad 100 žmonių pamatys reklamą ir 10 nusipirks prekę, negu 100 000 pamatys ir 10 nusipirks. „Facebook“ suteikia galimybę taupyti ir labai aiškiai stebėti ROI (atsipirkimą), reikia tik protingai ją išnaudoti“, – patarė Aidis.

Biudžetas visiškai priklauso nuo jūsų. Pagalvokite, kiek iki šiol lėšų skyrėte reklamai internete, ir pabandykite dalį jų perskirstyti „Facebook“ reklamai. Tuomet stebėdami efektyvumą galėsite daryti tolesnes išvadas ir didinti ar mažinti „Facebook“ dalį savo reklamos pyrage.

DAUGIAU INFORMACIJOS http://www.socialusmarketingas.lt/blogas/reklamos-facebooke-galimybes/

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.