Kaip parinkti efektyvius raktinius žodžius?

Verslas

2020.02.17

Autorius: bzn start

Temos: , .

Kaip parinkti efektyvius raktinius žodžius?

Kiekvienas šiuolaikinis verslininkas supranta, kad, siekiant užsitikrinti žinomumą ir didesnę sėkmę, būtina skirti deramą dėmesį savo produkto ar paslaugos pristatymui internete. Juk šiais laikais būtent „googlindami“ žmonės dažniausiai ieško informacijos apie dominančius produktus ar paslaugas. Tad klausimai „Kaip atsirasti pirmajame „Google“ paieškos puslapyje?“, „Kaip užimti aukštesnį reitingą, naudojant efektyvius raktinius žodžius?“ verslams tampa vis aktualesni. 

Atsakymai į šiuos ir kitus klausimus paaiškės jau vasario 27 d. vyksiančiuose „bzn start“ mokymuose. Vienas pranešėjų – rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, per pastarąjį dešimtmetį sukaupęs reikšmingos patirties SEO, PPC ir analitikos srityse, dalinsis patarimais apie tinkamą efektyvių raktinių žodžių parinkimą bei „Google Ads“ reklamos subtilybes.

Nuo ko pradėti?

Anot J. Mikulskio, kiekvienam verslui, siekiančiam atrasti būtent jam tinkamus paieškos sistemų raktinius žodžius, pirmiausia reikia išanalizuoti pirkėjų tipus (angl. buyer personas) ir susidėlioti prioritetus.

„Pravartu pradėti vidinę grupinę diskusiją (angl. brainstorming), siekiant išgryninti idėjas, pasinaudoti nemokamais raktažodžių idėjų generavimo įrankiais, tikrinti konkurentus globaliai ir lokaliai, analizuoti jūsų tinklalapio istorinius duomenis, tikrinti naujausias raktažodžių tendencijas rinkoje“, – vardija J. Mikulskis.

Tiesa, reikia nepamiršti, kad skirtingoms įmonėms, vykdančioms identišką veiklą, tie patys raktiniai žodžiai gali veikti skirtingai. 

„Raktinis žodis tėra gidas, kuris keleivį atveda į konkrečią vietą, bet negarantuoja, kad keleivis imsis veiksmų, nes pirkimo kelyje daug kintamųjų: identitetas, kainodara, patikimumas, tonas, tinklalapio patogumas (UX) ir t. t.“, – atkreipia dėmesį pranešėjas.

Dažniausios klaidos

Anot J. Mikulskio, egzistuoja tam tikros bendros taisyklės, kokie raktiniai žodžiai paprastai neveikia ir, atvirkščiai, dažniausiai suveikia.

„Mažiausiai veiksmingas yra bendrinis raktinis žodis, pavyzdžiui, „roletai“. Veiksmingiausios yra ilgos raktinių žodžių sekos, pavyzdžiui, „roletai, kaina, Vilnius“, – pateikia pavyzdžius rinkodaros specialistas.

Pasak jo, dažniausios klaidos ieškant tinkamų raktinių žodžių yra:

  • minėtų ilgesnių raktinių žodžių sekų (angl. long-tail) nenaudojimas;
  • ieškančio žmogaus komercinio ketinimo nepaisymas (t. y. kai žmogus ieško kainų, konkrečios vietos ar atsiliepimų apie produktą, tačiau tinklalapis tam nėra paruoštas ir ši informacija jame nefigūruoja);
  • raktinių žodžių vertės ir konkurencingumo rodiklių, kuriuos galima matyti „Google Ads“, neanalizavimas;
  • raktinių žodžių paspaudimo (angl. click-through rate) istorinės metrikos nematavimas;
  • užklausų rezultatų „Google“ paieškoje bei konkurencinės aplinkos neanalizavimas.

Apie visa tai gyvai, išsamiai ir su realiais pavyzdžiais J. Mikulskis pasakos vasario 27 d. „bzn start“ mokymuose „Kaip atsirasti pirmajame „Google“ paieškos puslapyje?“. Čia patirtimi taip pat dalinsis: GLIMSTEDT teisininkė, žiniasklaidos teisės ekspertė Raminta Bučiūtė, operacijų vadovė ir SEO strategė skaitmeninės rinkodaros agentūroje „Evolvery“ Kamilė Sinkevičiūtė.

Renginio organizatorius „bzn start“, Nr. 1 žinių centras augančiam verslui, dėkoja partneriams ir kolegoms: advokatų kontorai GLIMSTEDT, biurų miesteliui „Technopolis“, kuriame vyks numatyti mokymai, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.