Kaip padidinti tinklalapio lankomumą ir išsiugdyti potencialius klientus?

Verslas

2014.11.04

Autorius: Greta Andriuškevičiūtė

Temos: , .

Kaip padidinti tinklalapio lankomumą ir išsiugdyti potencialius klientus?

R. Karpuška: „Kuo vartotojas labiausiai pasitikės, kas kūrė santykius su juo, tam jis ir bus ištikimas” Asmeninio archyvo nuotr.

Kai informacinės technologijos tampa neatsiejama gyvenimo dalimi, be kurios sunkiai įsivaizduotume savo būtį ir buitį, į internetinę platformą persikelia ir daugybė inovatyvių galimybių bei naujų komunikacijos sprendimų. Tinklalapiai bei socialiniai tinklai kasdien vis aktyviau naudojami ne tik bendruomeniniams santykiams palaikyti, bet ir norint sukurti stiprius ryšius tarp verslininkų ir jų klientų. Apie tai, kaip pasinaudoti interneto teikiamais pranašumais norint plėtoti verslą ir įgyti vertę tikslinės auditorijos akivaizdoje, kalbamės su vienu žinomiausių lietuvių vaizdo kūrėjų bei rinkodaros specialistu Ramūnu Karpuška.

Svarbiausia – kliento poreikiai

Klientas yra esminis veikėjas, dėl kurio funkcionuoja verslas, gaminami produktai, steigiamos įmonės ir teikiamos paslaugos. Be pirkėjo nebūtų pardavėjo, be kliento nebūtų ir verslininko, tad, pasak R. Karpuškos, kiekvienas norintis suteikti savo paslaugą ar prekę pirmiausia turi atsižvelgti į vartotojo lūkesčius ir pageidavimus. „Pirmiausia reikia suprasti klientus ir ko jie iš tikro nori, tada būtent tiems poreikiams sukurti medžiagą arba turinį, kuris būtų jiems labai naudingas. Turiu pabrėžti, kad svarbiausia ne tai, kad būtų naudinga jums ar kalbėtų apie jus, o tai, kad būtų naudinga klientui ir kalbėtų apie jį. Visi mes įpratę kalbėti apie save, kokie mūsų produktai, o nekalbame apie kliento poreikius ir tai, kas jam yra svarbu“, – orientaciją į klientą tiek virtualioje erdvėje, tiek realiose gyvenimo situacijose pabrėžia rinkodaros specialistas. Paklaustas, kokias didžiausias klaidas mato internetinėje erdvėje veikiančiuose įmonių tinklalapiuose, R. Karpuška įvardija turinio svarbos aspektą: „Didžiausią problemą matau su katalogais ir ten, kur bandoma parduoti daug prekių, sukišamos visos prekės ir neduodama jokio turinio. Kokią man prekę rinktis, kuo ji man naudinga? Nė viena bendrovė, siūlanti produktą, nėra pardavėjai, visi mes esame konsultantai, o turinys yra svarbesnis nei pats produktas.“

Žiūrėti, kur dabar yra klientai, mažiau koncentruotis į puslapį, o stebėti pačius žmones, kas jiems įdomu. Stengtis, kad visa komunikacija būtų ne tik apie patį produktą, bet daugiau apie jo teikiamas vertes vartotojui.

R. Karpuška

Skatinti troškimą

„Kai turinys yra pagrindinis, mes tada žiūrime į jo pateikimą, apipavidalinimą, dizainas yra kaip paveikslo rėmelis. Jis gali labai sufokusuoti į turinį, nukreipti mūsų dėmesį. Per jį galima nurodinėti, kur kryps skaitytojo akys“, – dizainą kaip papildomų prasmių suteikiančią priemonę įvardija R. Karpuška. Turinys ir jo vaizdinis pateikimas – vieni svarbiausių dalykų norint sukurti lankomą ir klestintį puslapį, tačiau vien to dažnai nepakanka, svarbu informaciją pateikti įdomiai, bet lengvai ir greitai, suprantamai. „Maždaug per tris sekundes žmogus nusprendžia, ar nori būti tinklalapyje, ar ne, nes jis ateina trijų būsenų. Viena jų yra svarstymas, ar jam įdomu, ar neįdomu, ar naudinga, ar nenaudinga, toks žmogus visą laiką svarsto. Kita būsena – nepasitikėjimas, kai galvoja, kad tai tas pats kaip visur, viskas skaityta ir matyta, jis tuomet būna labai kritiškas. O trečias ateina ieškodamas ir tikisi bei galvoja, kad gal ką nors įdomaus atras. Pirmos būsenos yra tos, kurios viską naikina. Savo tinklalapyje mes iš karto tas dvi būsenas turime pakeisti į troškimą, kad jis norėtų sužinoti ir jam būtų smalsu“, – tikina pašnekovas.

Komunikacijos ir grįžtamojo ryšio svarba

Kai internetinėje platformoje sukuriame turiningą, vizualiai patrauklų ir lengvai bei įdomiai sukomponuotą svetainę, svarbu nepamiršti ir socialinio aspekto bei tarpusavio komunikacijos teikiamos vertės. Dialogas tarp paslaugų teikėjų ir potencialių vartotojų turėtų būti mezgamas ir palaikomas nuolat. „Tai turi būti abipusis pokalbis, turi būti klausiama, o ne tik kalbama. Žmonės „Facebook“ naudojasi ne todėl, kad jis geras pats savaime, bet todėl, kad jie nori bendrauti, matyti, ką kiti daro, ir patys būti išgirsti, taip ir turime elgtis su savo klientais“, – įsitikinęs R. Karpuška.

Ugdyti klientų ištikimybę

„Žiūrėti, kur dabar yra klientai, mažiau koncentruotis į puslapį, o stebėti pačius žmones, kas jiems įdomu. Pradėti daryti „Facebook“ reklamas, bendrauti socialiniuose tinkluose ir stengtis, kad visa komunikacija būtų ne tik apie patį produktą, bet daugiau apie jo teikiamas vertes vartotojui, – pagrindines gaires, kuriomis vadovaujantis galima pasiekti didžiausią klientų skaičių, dėsto rinkodaros profesionalas R. Karpuška ir teigia veiklos tęstinumo bei įmonės reputacijos reikšmę vartotojų sąmonei: – Jei visi turės galimybę reklamuotis, vienintelis dalykas, lemiantis, kas laimės šiame žaidime, tai tas, kuo vartotojas labiausiai pasitikės, kas kūrė santykius su juo, tam jis ir bus ištikimas.“

Trys veiksmai, padėsiantys smarkiai padidinti tinklalapio lankytojų skaičių ir išsiugdyti potencialius klientus:

Išsiaiškinkite savo tikslinės auditorijos poreikius, susijusius su jūsų produkto teikiama verte.

Sukurkite vertingą bei naudingą turinį klientui, kuris gali būti naudojamas ir be jūsų produkto.

Atsižvelgdami į laiką, vietą ir potencialius klientus, reklamuokite sukurtą turinį.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.