...

Kaip nemokamai reklamuoti savo verslą?

Verslas

2012.08.31

Autorius: Adomas Baltagalvis

Temos: .

Kaip nemokamai reklamuoti savo verslą?

Nemokama reklama bzn start fotomontažas

Vargu ar verslas be reklamos gali tikėtis žinomumo ar sėkmingos veiklos. Pradėjus verslą skaičiuojame kiekvieną centą, o ką jau kalbėti apie litus. Ieškome visų įmanomų būdų, kad apie mūsų siūlomą prekę ar paslaugą sužinotų kuo daugiau žmonių ir potencialių pirkėjų. Taigi, kaip rasti nemokamų reklamos būdų ar kokie jie yra. Daugelis naudojamės socialiniais tinklais tokiais kaip Facebook, twitter ir tiesiog pamirštame ar nežinome, kad vienas iš socialinių tinklų kaip Foursquare yra irgi puiki galimybė nemokamai veikti ir taip didinti savo pardavimus.

Foursquare leidžia žmonėms ne tik rasti ir sekti savo draugus, bendrauti su jais, sužinoti apie jų lankomas vietas bei su tomis vietomis susijusius patarimus. Tačiau visų svarbiausia sudaro galimybes įtraukti įmonės gerbėjus, sukurti virtualią ir tikrą fanų bendruomenę, pritaikyti mūsų produktus pagal jų pageidavimus ir taip didinti pardavimus. Kad būtų aiškiau, kaip tai pritaikyti savo verslui, pasidalinkime pavyzdžiais ir realia praktika kaip tai veikia ir kokia Foursquare nauda.

Foursquare nauda

Didinti savo pardavimus verslas gali pasinaudojant nemokamais vietiniais pranešimais (Local Updates) ir mokamais reklamuojamais pranešimais (Promoted Updates).

Vietiniai pranešimai (Local Updates) – tai dar vienas nemokamas būdas bendrauti su savo klientais. Ši funkcija veiks taip: įmonės savininkai galės pasidalinti pranešimais apie tai, kas vyksta jų administruojamoje vietoje, pvz., apie naujas specialias akcijas, naują asortimentą, vykstančius renginius ir panašiai. Šias žinutes matys žmonės, kurie seka jūsų įmonę Foursquare aplikacijoje arba tie, kurie keletą kartų prisiregistravo jūsų vietoje. Svarbiausia, žinutes klientai gaus tik tuo atveju, jeigu bus arti jūsų vietos, o kaip ‘arti’ žmonės turės būti, nuspręs Foursquare algoritmai: tai gali būti keli šimtai metrų labai tankiame mieste arba keliasdešimt kilometrų laukuose.

Reklamuojami pranešimai (Promoted Updates)– po ilgo laiko Foursquare pagaliau pranešė apie mokamą funkciją, padėsiančią reklamuoti jūsų įmonę. Tai galėsite padaryti dviem būdais: Reklamuojami pranešimai (Promoted Updates)ir reklamuojamos specialios akcijos (Promoted Specials). Pagrindinį dėmesį Foursquare skirs į tai, kad šios reklamos būtų aktualios vartotojams: reklamos bus nutaikomos pagal vartotojo vietą ir pomėgius. Pavyzdžiui, jeigu vartotojas ieškos kinų restorano, jam išmes reklamą apie artimiausią kinų restoraną. Įdomiausia, kad įmonės reikės mokėti pagal “cost per action” (kaina už veiklą) modelį. Foursquare nori kaip galima geriau patobulinti šią funkciją, todėl kol kas ji atvira tik 20-čiai įmonių. Lauksim, kada ji bus paleista visoms įmonėms.

PASAULINIAI Foursquare naudojimo pavyzdžiai

1.Niujorke esantis restoranas Angelo and Maxie’s pasinaudojo Foursquare programėle pritraukti naujų klientų. Jų sukurta speciali akcija davė nemokamą desertą visiems, kurie prisiregistravo su Foursquare ir užsisakė užkandžių jų restorane.

Rezultatas: 400 prisiregistravimų, iš kurių 60% buvo nauji lankytojai. Skaičiuojama, jog ši kampanija restoranui atnešė apie 18,000 dolerių pelno per 45 dienas. Naudodamiesi Foursquare analitikais, restoranas taip pat sužinojo apie klientų amžių ir lytį, populiariausią apsilankymo laiką bei kitą informaciją.

2. Elektroninėmis prekėmis prekiaujantis amerikietiškas tinklas RadioShack sukūrė specialias akcijas lojaliems klientams. Prisiregistravę su Foursquare RadioShack parduotuvėje, lojalūs klientai gavo nuo 10% iki 20% nuolaidą.

Rezultatas: įmonė pastebėjo, jog Foursquare vartotojai išleisdavo vidutiniškai tris su puse karto daugiau jų parduotuvėje ir taip galėjo geriau pritaikyti savo akcijas pagal klientų norus.

3. Kasmetinės Foursquare dienos (balandžio 16-osios) metu, McDonalds įvykdė vienos dienos kampaniją. McDonalds pažadėjo, jog atsitiktiniu būdu išdalins penkių ir dešimties dolerių dovanų korteles žmonėms, kurie jų restoranuose prisiregistruos su Foursquare. Visa kampanija McDonalds kainavo tik apie tūkstantį dolerių.

Rezultatas: dienos metu buvo pastebėta 33% daugiau klientų, 40% išaugo Foursquare registracijų tos savaitės metu, taip pat įmonės kampanija susilaukė daugiau nei penkiasdešimt straipsnių ir blogo apžvalgų, o jų profilis Fourquare programėlėje pritraukė net 600 000 naujų sekėjų.

4. Filadelfijoje esantis restoranas P.Y.T. yra vienas iš lankomiausių restoranų Jungtinėse Amerikos Valstijose. Daugiausiai lankytojų pritraukė speciali akcija, kuri už kiekvieną prisiregistravimą su Foursquare klientams davė nemokamą (!) bokalą alaus!

Rezultatas: 11,000 prisiregistravimų per vienerius metus (ir taip, 11 000 išdalintų alaus bokalų). Pats restorano savininkas teigia, jog visa kampanija atsipirko su kaupu, nes nauji klientai išleido daug pinigų maistui, taip pat restoranas susilaukė daug apžvalgos socialiniuose tinkluose ir taip išgarsino jo vardą.

Foursquare LIETUVOJE

Trumpai apžvelgsime ir situaciją Lietuvoje. Panašu, jog Lietuvoje yra apie 7000 Foursquare vietų, iš kurių 300 vietų yra oficialiai užregistruotos. Tik trisdešimt ar keturiasdešimt vietų siūlo specialias akcijas.

Geresni pavyzdžiai, kai specialiomis akcijos bandoma pritraukti ir naujų klientų, ir išlaikyti senus:

Wok To Walk (Vilnius): siūlomos trys skirtingos specialios akcijos, viena vilioja naujus klientus (nemokama vištienos krūtinėlė pirmos registracijos metu), kitos skatina klientų lojalumą (už kiekvieną registraciją siūlomas nemokamas priedas, o kas trečios registracijos metu – nemokamas gėrimas ir klientui, ir jo draugui).

Charlie Pizza (Panorama, Vilnius) – specialia akcija siekiama pritraukti draugų grupes (trims draugams užsiregistravus vienu metu, suteikiama 50% nuolaida ypatingosioms picoms ir Coca Cola buteliukas už 99ct). Taip pat vietos meras bus apdovanotas Charlie Pizza marškinėliais, o jo nuotrauka patalpinta merų garbės lentoje. Galbūt būtų verta turėti ir paprastesnę specialią akciją, nes kol nedaug žmonių naudojasi Foursquare, todėl sunku surinkti Foursquare draugų grupę.

GIMME Sandwiches (Vilnius): bandoma pritraukti naujų klientų (speciali akcija naujokui – nemokamas kavos puodelis perkant sumuštinį), o įprastinės registracijos metu – 20% nuolaida sumuštiniui su rūkytu kiaulienos kumpiu.

Hesburger – nors yra tik vienos rūšies akcija (kiekvienos registracijos metu siūloma nuolaida mėsainiui su sūriu), ji siūloma visuose šio tinklo restoranuose, kas yra pagirtina.

Vilnius University – Vilniaus Universitetas puikiai išnaudojo Foursquare teikiamas galimybes. Vilniaus Universitetas paliko įvairius patarimus skirtingose universiteto vietose ir taip padeda žmonėms geriau jį pažinti. Šiuo metu Vilnius University profilis turi 147 sekėjų.

Kiti pavyzdžiai:

YoYo Frozen Yoghurt – 5% nuolaida tik pirmo prisiregistravimo metu. Speciali akcija yra maža ir gali būti nepakankama motyvacija prisiregistruoti su Foursquare. Taip pat nėra jokių specialių akcijų skatinančių klientų lojalumą.

Happeak – siūloma akcija: perkant daugiau nei už 100LT, ‘nuastabus’ (taip, su rašybos klaida) saldainis TUTU dovanų. Saldainis turėtų būti tikrai labai skanus…

Tačiau siūlydami tik vieną specialią akciją (kaip šiuo atveju YoYo Frozen Yoghurt ir Happeak) ir tik pirmo registravimosi metu – motyvacija naudotis Fourquare programėle ir registruotis tose vietose yra minimalios, vargu, ar pritrauks daug žmonių.

Tikimės, jog radote naudingos informacijos.

O ar jūs išbandysite šią programėlę savo verslui skatinti?

Kas yra Foursquare?

Foursquare yra išmaniųjų telefonų programėlė, paremta vietos nustatymo principu. Ji veikia labai paprastai – naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, žmonės registruojasi jiems patinkančiose vietose ir apie tai praneša savo draugams. Mažiau nei per tris metus Foursquare pritraukė net 20 milijonų vartotojų ir tapo dar viena socialinių tinklų priklausomybe. Vartotojai ne tik aktyviai registruojasi skirtingose vietose (peržengta 20-ies milijardų prisiregistravimų riba), bet ir dievina Foursquare teikiamas funkcijas: patogu bendrauti su draugais, labai lengva atrasti naujas vietas ir svarbiausia – galima atrakinti specialius įmonių pasiūlymus: akcijas, nuolaidas ir t.t

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.