Kaip jaučiasi klientai ir kaip sėkmingai pritraukti jų dėmesį?

Verslas

2021.01.25

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: .

Kaip jaučiasi klientai ir kaip sėkmingai pritraukti jų dėmesį?

Asociatyvinė nuotr. pexels.com nuotr.

Siaučiant koronaviruso pandemijai, visi buvome priversti priprasti prie skaitmeninio gyvenimo: nuotolinių susirinkimų, apsipirkimo internetu, virtualių renginių. Be abejonės, tai turėjo įtakos žmonių emocinei būklei ir naujiems vartojimo įgūdžiams. Kaip po viso to jaučiasi klientai? Sausio 19 d. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertai dalinosi įžvalgomis  „Digital Marketing Update’21“ renginyje. 

Emocinė sveikata pablogėjusi

Toliau siaučiant COVID-19 pandemijai, fizinis atstumas tapo ir socialine atskirtimi. Didžiosios metų šventės be artimųjų, tyla gatvėse ir biuruose kai kuriems tapo dideliu iššūkiu. „Delfi“ tyrimų ir įžvalgų vadovė Renata Mackevičienė taip pat teigia, kad koronaviruso sukelta situacija sukrėtė žmones. Praėjusių metų pabaigoje atlikti tyrimai parodė, kad dauguma žmonių vertina savo emocinę sveikatą kaip pablogėjusią. 

„Kartu su Vytauto Didžiojo universitetu praėjusių metų pabaigoje atlikome tyrimą. Jis parodė, kad 10 proc. žmonių vertina emocinę sveikatą kaip pagerėjusią, 10 proc. negalėjo pasakyti, o 80 proc. respondentų emocinę sveikatą vertina kaip pablogėjusią. Taigi ši patirtis neišvengiamai turėjo įtakos kasdienio ir vertybinio gyvenimo pokyčiams“, – sako pašnekovė.

Nauji lūkesčiai prekių ženklams

R. Mackevičienė pastebi, kad žmonės pasikeitė vertybiniu požiūriu. Tam įtakos turėjo susirūpinimas savo bei artimųjų sveikata, esama ir būsima finansine padėtimi.

„Dar anksti pasakyti, kokie mes išeisime iš visos šios situacijos, bet tyrimai mums rodo: pirma, žmonės yra susirūpinę ir didžiausią susirūpinimą jiems kelia sveikata: ir savo, ir artimųjų. Antras dalykas – finansinė padėtis: būsima ir esama. Dėl pirmojo susirūpinimo auga žinių poreikis. Vertybine prasme labai svarbūs tampa tų naujienų šaltiniai, patikimumas, reputacija. Ypač svarbu, šalia kokios reputacijos informacijos atsiranda prekių ženklai“, – teigia pašnekovė.

Pasak jos, kalbant apie finansinį rūpestį, naujos pirkimo arba nepirkimo patirtys: „Žmonės apgalvotai leidžia savo pinigus, tai leidžia jiems sutaupyti. Bet bendrai sutariame, kad šioje sukrečiančioje situacijoje vertybiniai dalykai pasidaro labai svarbūs. Vartotojai iš krizės išeis su aukštesniais vertybinių standartų reikalavimais ir lūkesčiais prekių ženklams.“ 

Nors kalbėti, kas laukia šiais metais, gana sudėtinga, „Delfi“ tyrimų ir įžvalgų vadovė sako, kad žmonės turi sukaupę lėšų ir laukia susitikimo su mėgstamais prekių ženklais: „Neatsižvelgiant į išaugusius vertybinius reikalavimus, žmonės vis tiek nori žinoti apie prekių ženklus, jie atviri naujovėms. Pasak garsių Lietuvos ekonomistų, krizės metu ribojant vartojimą dėl subjektyvių ar objektyvių priežasčių, žmonės turi sukaupę pakankamai lėšų ir jie jas būtinai leis, kai tik atsiras galimybė. Tad stebėkite, analizuokite ir ieškokite savo auditorijų, patys būkite ten, kur jūsų auditorija. Didelė auditorija laukia susitikimo su jumis.“

Tendencijos – trumpalaikiai sprendimai

Laukiant susitikimo su savais klientais, svarbu ir neleisti jiems pamiršti apie savo ženklą. Visgi, pastaruoju metu atsidarius socialinius tinklus, rodos daugumos įmonių įrašai nusidažė geltonomis ir pilkomis spalvomis. Tai dvi šių metų spalvos, kurias pasitelkia įvairios įmonės, norėdamos būti madingos. Agentūros „DDB Vilnius“ kūrybos vadovas Adomas Jazdauskas, dirbantis su dizaino ir ženklodaros projektais, siūlo aklai nesekti tendencijų. Jo nuomone, visi pradeda atrodyti vienodai ir tai yra didžiulė problema. Organizacijos turėtų išlaikyti savo unikalumą, išsiskirti iš masės ženklų.

„Kokia problema su visais „trendais“? Pirma, jie greitai pasensta. Galbūt vieni „trendai“ užsilaiko ilgiau, tai gali būti ir dveji, treji metai, kai kurie „trendai“ būna net ir kokius penkerius metus. Jei labai seksite dizaino „trendus“, tai su jais pasens ir jūsų prekių ženklas. Kitas dalykas – visi pradeda atrodyti vienodai. Jei pažiūrėtume bendrai, kaip atrodo, tai daugumos prekių ženklų socialiniai profiliai atrodo labai vienodai, visi naudoja tas pačias spalvas. Nėra jokio išskirtinumo ir tiesiog visi taip supanašėję, kad visiškai neišsiskiria. Man atrodo, stabilumas ir išskirtinumas yra gerokai svariau negu atrodyti tuo metu labai madingai. Dizainas turėtų remtis prekių ženklo strategija ir pozicionavimu, o ne kažkokiais madingais „trendais“, nes jie ateina ir išeina“, – pasakoja A. Jazdauskas.

Populiarėja vyriškas turinys

Kalbant apie vaizdo įrašų tendencijas, „Bored Panda Studios“ vadovas Rokas Jurkevičius pasakoja, kad populiarėja vyriškas turinys: „Vaizdo turinys pradėjo linkti link vyriško turinio. Jei anksčiau buvo madingi moteriški vaizdo įrašai, makiažo patarimai, tai dabar žmonėms įdomiau kažkokia garažo stilistikos restauracija, kaip vyksta procesas ir t. t.“ 

Tiems, kurie bando priminti apie savo ženklą vaizdo filmukais, R. Jurkevičius primena, kad svarbu apgalvoti, kas bus šalia jūsų vaizdo. Kartais noras pritraukti dėmesį intensyviomis spalvomis žiūrovams gali sukelti atmetimo reakciją.

„Pati geriausia reklama socialinėse medijose ta, kuri geriausiai integruota socialinėje medijoje, kuri pagalvoja, ką žmogus žiūri, ką jis mato savo „feede“ ir kaip vaizdas atrodys šalia kito vaizdo, visų pranešimų, šalia kito vaizdo įrašo. Labai svarbu atkreipti dėmesį, kad ta reklama nebūtų kaip koks ateivis, nusileidęs į socialinę platformą. Visi, norėdami būti ryškūs, šauna kažką labai ryškaus, kas gali sukelti atmetimo reakciją“, – teigia R. Jurkevičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.