Kaip idėją paversti sėkmingu verslu?

Verslas

2020.11.17

Autorius:

Temos: , , .

Kaip idėją paversti sėkmingu verslu?

Žinių centras augančiam verslui „bzn start“ jau penktą kartą organizavo jauno verslo forumą „LAUNCH 2020“, kuris vyko lapkričio 5–12 dienomis. Nors nacionalinis karantinas į elektroninę erdvę perkėlė šešias dienas aktualių mokymų, pranešimų, diskusijų ir asmeninių konsultacijų, tačiau nesutrukdė ekspertams ir jauno verslo bendruomenei dalintis verslo aktualijomis, kaip idėją paversti verslu.

Paskutinę forumo „LAUNCH 2020“ dieną, lapkričio 12-ąją, „bzn start“ įkūrėja Živilė Glaveckaitė moderavo diskusiją „Nuo idėjos iki sėkmingo verslo“. Įžvalgomis ir patarimais šia tema dalinosi startuolio „Discontract“ įkūrėjas Gediminas Jankus, į Lietuvą pirmąsias palmes atvežusi ir iš to verslą sukūrusi Sandra Nakčiūnienė bei verslininkas Ernestas Kuprinskas, kuriantis, valdantis ir investuojantis į inovatyvius verslus.

Kas padeda auginti verslą?

Diskusiją Ž. Glaveckaitė pradėjo vienu esminių klausimų: kas padeda auginti verslą ir į ką ekspertai patartų atkreipti dėmesį? G. Jankus, šiuo metu vystantis startuolį „Discontract“, padedantį greitai surasti norimas paslaugas, atsakė: „Pagrindinis dalykas, kuris man padeda kurti ir vystyti verslą, yra tinkamų partnerių pasirinkimas. Žmonės, su kuriais dirbsi, kartu investuosi pinigus, privalo turėti sutampančią filosofiją ir verslo viziją.“ Eksperto teigimu, ne mažiau svarbu investuoti į kokybiškas paslaugas. Verslininkas prisipažino praeityje bandęs sutaupyti šioje vietoje, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje nelaimėjo. Taip pat G. Jankus pabrėžė ir komandos svarbą: „Visi mano komandos nariai dega ta pačia vizija. Tai nėra vien darbas – tai gyvenimo būdas.“

Verslo, atvežusio į Lietuvą pirmąsias palmes, įkūrėja S. Nakčiūnienė teigė, kad kuriant verslą reikia turėti drąsos, taip pat svarbu žinoti, ką parduodi: „Sėkmė yra tada, kai išbandai pats ir siūlai kitiems. Palmių idėja man kilo todėl, kad man tai buvo gražu, pati jos norėjau savo kieme. Suvokusi, kokią emociją jos sukelia man, pastebėjau, kad ir iš aplinkinių žmonių pasijuto poreikis. Tai išsivystė į verslą, kuris dabar sparčiai auga.“ Verslininkė juokauja, kad Kristupas Kolumbas atrado Ameriką, o Sandra Nakčiūnienė atvežė į Lietuvą palmes.

E. Kuprinskas, vystantis verslus net keliose srityse, atskleidė, kad, prieš pasukdamas į verslą, įgijo daug tarptautinės patirties didelėse įmonėse ir tai jam tikrai pravertė: „Aš įgijau patirties dirbdamas tarptautinėse kompanijose ir, galima sakyti, tapau keleto sričių ekspertu. Tada, sulaukę tinkamos progos, startavome su verslu. Bet iki tol reikia mokytis, dalyvauti ir būti verslo bendruomenės dalimi. Tai padeda suprasti, kaip viskas versle vyksta.“

Kas užtikrina sėkmę?

Aptardama sėkmingas idėjas, kurias galima paversti verslu, S. Nakčiūnienė patarė jauniesiems verslininkams reaguoti į pokyčius aplinkoje: „Reikia ne tik idėją turėti, bet ir reaguoti į pokyčius bei mokėti prisitaikyti. Ir į aplinkos pokyčius, sezoniškumą, ir į politinę situaciją. Žiūrėti į aplinką platesniu žvilgsniu ir galvoti: ką aš galiu pasiūlyti? Žinoti savo rinką ir klientą, o norint ilgalaikio rezultato nereikia skubėti.“ G. Jankus šiuo klausimu taip pat antrino S. Nakčiūnienei, kad perdėtai skubėti nereikia, nes skubant padaroma klaidų. Verslininkas E. Kuprinskas pridūrė: „Sėkmė ir krypties turėjimas yra susiję: ir jūs, ir partneriai turite gyventi su ta idėja, kad verslas sėkmingai pavyktų.“

Svarbiausi akcentai augančiam verslui

Apibendrindama Ž. Glaveckaitė paprašė diskusijos dalyvių pasidalinti patarimais augančiam verslui, pabrėžiant tai, kas, jų nuomone, yra svarbu vystant verslą. G. Jankus pakomentavo, kad svarbu stebėti rodiklius, o tam šiuo metu yra daugybė įrankių – nuo „Google“ įrankių iki „Power BI“ platformos: „Galima matyti kiekvieną kampaniją, jos efektyvumą, užsakymų kiekius, nes iš jausmo leisti rinkodaros kampanijas yra tarsi bėgimas užsirišus akis. Testuoti kuo daugiau skirtingų kanalų mažais biudžetais, o atradus optimalų variantą investuoti į jį daug.“

E. Kuprinskas papildė, kad svarbu visada tobulėti: „Investuoti į save, mokytis, dalyvauti kursuose, seminaruose, skaityti verslo knygas. Man patiko Bodo Schäferio knyga „Kelias į finansinę laisvę“. Nepamirškite megzti kontaktų ir bendrauti. Taip sužinosite, kas darosi verslo pasaulyje, ir praplėsite akiratį.“ Be to, verslininkas paminėjo, kad rūpinantis verslu būtina aktyviai matuoti rezultatus: pelningumą, rinkodaros rodiklius ir, žinoma, pardavimus, kurie versle yra vienas pagrindinių dalykų bei lemia sėkmę.

Ekspertai

Živilė Glaveckaitė

Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.