Ką turėtų žinoti rinkodaros specialistas 2022 m.?

Verslas

2022.03.17

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , .

Ką turėtų žinoti rinkodaros specialistas 2022 m.?

Domantas Širvinskas Asmeninio albumo nuotrauka

Pastarieji pandeminės situacijos metai verslams tapo stiprių transformacijų metais, išmokę dideliais tempais prisitaikyti ir perkelti savo verslus į skaitmeninę erdvę, stiprinti e. komercijos reklamos įgūdžius. Šiandieninė nerami situacija, rodos, ir toliau neleidžia ramiai atsikvėpti, toliau pateikia stiprias pamokas, moko būti ypatingai lankstiems, jautriems aplinkai, bendruomenės nuotaikoms, nuolat keisti planus. Į ką vertėtų atkreipti dėmesį rinkodaros specialistui 2022 m., kalbamės su „Edumint“ mokymų programų vadovu Domantu Širvinsku.

2021 m. netikėtumai

Domanto manymu, 2021 m. nenustebino: „Buvo aišku, kad tai bus metai, kai išmoksime gyventi su koronavirusu, fiziniai verslai persikels į skaitmeninę erdvę, kad sumažintų fizinių kontaktų kiekius, o kartu sustiprins e. komercijos reklamos įgūdžius. Būtent taip ir nutiko. Taigi 2021-ieji, nors ir buvo stiprios transformacijos metai, tačiau nebuvo staigmena.“

Socialinių tinklų erdvėje didelį augimą pasiekė „TikTok“. Nors šis augimas buvo matomas keletą metų, tačiau, pasak pašnekovo, COVID-19 jį „iššovė iki debesų“. Sunku buvo numatyti, ar pats tinklas atlaikys tokį vartotojų srautą, ar nepatirs krizių: reputacinių, techninių. Tačiau algoritmas prisitaikė prie perėjimo nuo tinklo paaugliams į tinklą visiems ir toliau auga.

Socialinius tinklus „prisijaukino“ ne visi

Jaunieji verslai ir rinkodaros specialistai labai sėkmingai žengia koja kojon su pasaulio tendencijomis: supranta e. komercijos svarbą, kuria videoturinį, drąsiai išbando įvairias priemones. Tačiau Domantas savo rengiamuose mokymuose labai dažnai sutinka klasikinės rinkodaros atstovų, kurie vis dar jaučiasi socialinių tinklų neprisijaukinę, skaitmeninių įrankių nepažįstantys, o reklamos pirkimą prilygina programavimui. „Tokią auditoriją labai palaikau, o kartu suprantu ir jų iššūkius, tokį didelį informacijos kiekį įtraukti į savo kasdienę darbų rutiną. Todėl labai svarbu, kad domėtis nesustotume niekada. Naujovių labai daug ir vieną kartą sustojus, teks vytis uždusus“, – sako lektorius.

„Edumint“ mokymų programų vadovas D. Širvinskas mano, kad yra keletas svarbių temų rinkodaros specialistams, į kurias vertėtų atkreipti dėmesį jau dabar, kad galėtume sau padėkoti po penkerių metų.

Videoformatas

Šis formatas tikrai netaps alternatyva tekstams, išsamiems straipsniams. Nors skubėdami perskaitome tik pirmą pastraipą ar antraštę, tai nereiškia, kad ilgi tekstai bus visai nebereikalingi. Videoformatas keičia statinius vaizdus: nuotraukas, iliustracijas. Iki šiol komunikacijoje naudojantieji tik tokio tipo turinį turėtų susirūpinti ir pasimokyti kurti videoturinį arba tokių kompetencijų žmogų pakviesti į savo komandą. „Kaskart operatoriaus nekviesite ir neišsimokėsite. Išmokite planuoti, filmuoti, montuoti lengvai įtraukiantį turinį. O jei esate jaunas specialistas, besidomintis videoformatu, dirbkite su „Reels“, „TikTok“ formatais. Uždirbsite“, – pataria pašnekovas.

Darbuotojų ambasadorystė

Tai darbuotojų draugų panaudojimas darbdavio komunikaciniais tikslais. Šiuo metu ši ambasadorystė dažniausiai skamba darbdavio įvaizdžio formavimo kontekste. Visiems trūksta darbuotojų, atlyginimų kėlimo nepakanka (o kartais nėra galimybių) ir akivaizdu, kad geriausiai naują darbuotoją privilios jau esamas, pakvietęs į komandą savo draugą. Tačiau darbuotojų ambasadorystė puikiai veikia ir kalbant apie produktų viešinimą. Sunkiai rasite kažką, kas geriau nei darbuotojas pasakytų: „Į šį produktą sudėjau visą savo širdį, jį rekomenduoju savo artimiesiems – drąsiai vartokite visi!“

Bendruomenių valdymas

Kitas žingsnelis po ambasadorystės. Nuo darbuotojų „LinkedIn“ turinio suvaldymo iki esamų klientų „Facebook Groups“ ar net „Discord“ kanalų. Kaip visiems parodyti dėmesį ir suvaldyti didelį būrį? Paklauskime kolegų žmogiškųjų išteklių specialistų. Jiems čia kasdienybė.

Virtualūs pasauliai

Šiuo metu virtuali realybė dar nėra rinkodaros specialistų galvos skausmas. Metapasauliai, kriptovaliutos, NFT (non-fungible tokens), autonomiškos organizacijos – tai temos labiau „pulsui jausti“ nei tiesioginei edukacijai. Bet būtina jas sekti, nes momentas, kai jos pasidarys aktualios, gali ateiti labai netikėtai.

Draugystė su skaičiais

Mokomės rinkti duomenis „Google ads“, „Google analytics“ ir kitais būdais, bet nemokame jų analizuoti. Pradedame pastebėti, kad duomenys yra pertekliniai ir jau ne visi reikalingi. Tampame „duomenų šiukšlynais“. „Tai labai didelė problema. Su ja susiduriame daugybę metų ir ji lengvų sprendimų neturi. Panašu, kad ji tik gilės, nes atsiranda vis naujų komunikacijos kanalų (kiekvienas su savo statistikomis), turinio formų, pavyzdžiui, videoformatas prideda daugybę papildomų, kuriuos galima sekti ir analizuoti“, – pasakoja Domantas. Duomenų analizė yra apskritai sudėtinga ir į rinkodaros sritį ateina žmonės tikėdamiesi, kad tai kūrybiška disciplina. Pirmumo teisę atidavę kūrybai, pamiršta skaičius, su kuriais reikėjo susidraugauti dar mokykloje. Lektorius rekomenduoja nors ir mažais žingsneliais, bet su duomenimis susidraugauti, nors kartą per savaitę atsidaryti „Google analytics“, o darbdaviams, ieškantiems specialisto savo komandai, turėti bent vieną, kuris jaučia meilę skaičiams. „Tai jau bus stiprus žingsnis duomenimis grįstos rinkodaros link“, – rekomenduoja specialistas.

Eksperimentai su tiesioginėmis transliacijomis

Kuriant šį formatą, reikia dar daugiau kompetencijų nei įrašant videoturinį, bet jis atveria labai plačių interakcijos su auditorija galimybių.

Svarbu gebėti prisitaikyti

„Socialiniai tinklai – ne tik pardavimo, bet ir pilietinės pozicijos raiškos, vertybių komunikacijos kanalas“, – šią žinutę nuolat stengiasi perteikti savo mokymuose D. Širvinskas.

Panašu, kad šie metai bus neramūs. Komunikaciją planuoti bus sunku, nes kiekviena diena pateikia stiprių, sukrečiančių naujienų. Viešumoje pasakoti apie savo produktus yra sunku ne tik dėl moralinių dvejonių („ar galiu kviesti į kavinės atidarymo šventę, kai šalia sprogsta bombos?“), bet ir dėl to, kad visas informacinis srautas yra dedikuotas tik vienai temai. Taigi šiemet turėsime nuolatos keisti planus, būti ypatingai lankstūs ir jautrūs savo aplinkai, bendruomenės nuotaikoms. Ačiū karantinui, kad davė labai naudingų pamokų. Be jo rinkodaros specialistams dabar būtų dar sunkiau.

„Linkiu visiems stiprybės. Ne tik plaukti stiprių emocijų jūroje, bet ir priimti greitus, taiklius sprendimus. Ir svarbiausia – nesustingti. Šiuo metu Lietuvoje taika. Ir, skirdami didelę užuojautą Ukrainai, privalome gyventi, plėtoti verslus, mokėti mokesčius toliau. Būkime stiprūs!“ – linki D. Širvinskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.