...

Interneto svetainės kūrimas: kodėl verta?

Verslas

2020.06.17

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: , .

Interneto svetainės kūrimas: kodėl verta?

Dauguma jaunų, neseniai veiklą pradėjusių įmonių renkasi socialinius tinklus ir juose bando reklamuoti savo veiklą, prisivilioti daugiau klientų. Tačiau technologijas savo verslui populiarinti galima išnaudoti ne tik per socialinių tinklų paskyras, bet ir susikuriant interneto svetainę. Apie interneto svetainės kūrimą bei naudą kalbame su skaitmeninės rinkodaros agentūros „Evolvery“ strategu Radvilu Šepučiu.

Vos pradėjus pokalbį, pašnekovas iškart pateikia savo nuomonę apie interneto svetaines: „Svetainė suteikia visišką dizaino laisvę, platformos neriboja ir atsiranda galimybė save pateikti tokį, koks iš tiesų esi.“ Faktas, kad, bandant palyginti socialinius tinklus ir interneto svetaines, kūrybinė laisvė ir įmonės pristatymo galimybė pastarojoje atrodo kur kas didesnė. Skaitmeninės rinkodaros stratego teigimu, socialinių tinklų minusas tas, kad jie turi gana griežtas formas, kurių kiekvienas privalo laikytis. Būtent dėl rėmų, griežtos tvarkos, įmonės saviraiškos galimybė naudojant socialinių tinklų platformas sumenksta. Tačiau R. Šeputis priduria, kad lyginti tinklalapius ir socialinius tinklus yra gana sudėtinga: „Tinklalapiai yra visiškai owned media, nes galima kontroliuoti visą juose esančią komunikaciją, o socialinių tinklų paskyros labai dažnai tampa earned media, nes neatsižvelgiant į tai, kad paskyra priklauso verslui, komunikaciją joje vykdo ir lankytojai, vartotojai. Šis aspektas sukelia didžiulį poreikį greitai reaguoti ir išmanyti, kaip valdyti komunikacijos krizes, jei tokių pasireikštų.“

Kaip pasirinkti, su kuo bendradarbiauti?

Lietuvoje yra gana daug įmonių, kurios užsiima interneto portalų kūrimu, tad įmonei, ketinančiai investuoti į svetainės kūrimą, automatiškai kyla klausimas, su kuria įmone bendradarbiauti. R. Šepučio nuomone, yra kelios skirtingos situacijos, kuriose renkamasi partnerį, padėsiantį sukurti tinklapį: „Tiems, kurie pradeda visiškai nuo nulio ir neturi didelio biudžeto, būtų naudinga pradėti veiklą nuo platformų, parduodančių paruoštukus. Stambesniems žaidėjams, jau turintiems daugiau patirties, svarbu žinoti, kiek partneris, kurį jie renkasi svetainei kurti, yra pasirengęs įsigilinti į jų vartotojo poreikius ir problemas.“ Iš tiesų, kaip teigia ir pats pašnekovas, bet kokio tinklalapio pagrindinis tikslas yra išspręsti vartotojo problemą, kad ir kokia ji būtų. Tad verta rinktis įmonę, kuri yra pasiruošusi daug dėmesio skirti kliento, kuriam ta svetainė bus aktuali, poreikiams. Tiesa, verta nepamiršti ir to, kad įmonės, kuri kuria interneto svetaines, paieškos priklauso ir nuo to, kokie tikslai yra iškelti būsimam tinklalapiui: ar tai bus kūrybiniai, ar grynai komerciniai sprendimai?

Finansai neturėtų kelti problemų

Vis dėlto Lietuvoje neretai vyrauja tendencija, kad jaunos įmonės renkasi reklamą socialiniuose tinkluose, o ne investicijas į interneto puslapių kūrimą. Žinoma, naudojimasis socialine erdve, siekiant pritraukti didesnį žmonių srautą, anaiptol nėra prastas būdas neseniai įkurtam verslui populiarėti. Tačiau, pašnekovo nuomone, anksčiau ar vėliau tinklalapis vis tiek tampa reikalingas.

Šiuolaikinėje išmanioje visuomenėje socialiniai tinklai iš tiesų pasiekia nemažą auditorijos dalį ir palengvina komunikaciją. Tačiau yra ir kita priežastis, kodėl Lietuvoje neretai verslininkai savo įmonės darbui viešinti verčiau renkasi socialinę erdvę nei tinklalapį. R. Šepučio nuomone, mūsų rinkoje gana stipriai įsigalėjęs įsivaizdavimas, kad tinklalapis yra milžiniška investicija, kuriai reikia daug finansinių resursų, dėmesio ir laiko. Šiais laikais toks įsitikinimas tikrai nėra teisingas. Pašnekovas tikina, kad dabar galima rasti tikrai nebrangių planų: „Kai kurie iš jų nesiekia nė dešimties eurų per mėnesį. Be to, tais planais gali naudotis ir žmogus, visiškai neišmanantis programavimo, o sukurtas tinklalapis įmonės veidą atspindės daug geriau, nei tą padarytų socialiniai tinkai.“ Taigi finansinis aspektas tikrai neturėtų kelti problemų nei dideliems, nei tuo labiau smulkiems verslams.

Verta išnaudoti visas galimybes

Be to, „Evolvery“ skaitmeninės rinkodaros stratego teigimu, socialinės erdvės, kaip pardavimo kanalai, Lietuvoje dar nėra taip gerai išvystyti: „Tarkime, „Facebook“ parduotuves tinkamai įsteigti, jei neklystu, kol kas galima tik Amerikoje. Taigi, jei verslas neturi išorinės svetainės, kyla klausimas, koks tikslas verslo atžvilgiu yra keliamas tai paskyrai.“ Bent jau šiuo metu Lietuvoje parduoti produktą per socialinę paskyrą dar nėra įmanoma, tad socialinę erdvę verslas gali išnaudoti tik kaip papildomos reklamos galimybę. Dėl šios priežasties optimalus variantas įmonei yra išnaudoti viską: ir socialinius tinklus, ir interneto portalus. „Šiuo metu nematau galimybės verslui visapusiškai funkcionuoti neturint socialinės paskyros ir savo tinklalapio. Socialiniai tinklai yra puiki komunikacijos priemonė, o tinklalapis – geras būdas organizuoti pardavimus“, – savo požiūriu dalinasi pašnekovas.

Taigi išvada tokia, kad bet kuris verslas, siekdamas geriausios komunikacijos bei sėkmingo savos įvaizdžio pateikimo, turėtų rinktis galimybę išnaudoti visus interneto erdvės teikiamus pliusus. R. Šepučio teigimu, reikia savęs paklausti, ar užtenka vien socialinio tinklo, norint tinkamai atspindėti verslą. Juk tai yra vienas iš įmonės veidų. Tad įmonei, kuri svarsto apie investicijas į tinklapio kūrimą, skaitmeninės rinkodaros strategas pataria tiesiog to imtis: „Nesukite sau per daug galvos, pradėkite daryti, išsibandykite ir raskite savo įmonei tinkamiausią variantą. Reikia suvokti, kad dabar pagrindinė investicija yra ne finansai, o laikas.“

Ekspertai

Radvilas Šeputis

Radvilas Šeputis

Skaitmeninės rinkodaros strategas / Evolvery

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.