„Facebook“ duomenys – neištirtas stebuklų laukas

Verslas

2013.07.05

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

„Facebook“ duomenys – neištirtas stebuklų laukas

Nuotraukos autorius: 1,11 mlrd. socialinio tinklo „Facebook“ vartotojų yra neabejotinai didžiausia į vieną vietą susibūrusi nemokama darbo jėga žmonijos istorijoje. flickr.com nuotr.

1,11 mlrd. socialinio tinklo „Facebook“ vartotojų yra neabejotinai didžiausia į vieną vietą susibūrusi nemokama darbo jėga žmonijos istorijoje. Tinklas, kurio biržos kapitalizacija (rinkos vertė) šiuo metu yra 60 mlrd. JAV dolerių, negamina, neperka ir neparduoda nieko, išskyrus informaciją, kurią laisva valia kuria patys vartotojai.

Jūsų kaina – 140 litų

Technologijų rinkos tyrimų agentūra „Gartner“ dar pernai išnagrinėjusi bendrovės duomenis, paviešintus prieš pradedant prekiauti jos akcijomis biržoje, apskaičiavo, kad kiekvienas iš jūsų veidaknygei esate vertas nei daug, nei mažai – 80,95 JAV dolerio. Nurėžkime trečdalį vertės, kuriuo pernelyg optimistiškai vertinta bendrovė sumenko per metus, ir gausime 53 žaliuosius, arba 140 litų.

Daug ar mažai tai, gali atsakyti tik jūsų veidrodis, skaitmeninis, vadinamas profiliu, kuris gali kainuoti ir 1 000 JAV dolerių. Pakelti savo vertę (nes jūs esate geras žmogus ir už 140 litų tikrai neparsiduotumėte), galite dar aktyviau maigydami į viršų pakeltus nykščius, komentuodami kiekvieną draugų ar mėgstamos kavinės publikuotą įrašą bei dalydamiesi tiesioginiu, nuolat atnaujinamu reportažu iš atostogų Palangoje ar Gran Kanarijoje. Darykite tai nuolat. Reguliariai pasitikrinti kylančią preliminarią savo vertę galite https://fbme.disconnect.me/login.

Beribis duomenų vandenynas

Birželio viduryje „Facebook“ įkopė į dar vieną simbolinę viršukalnę. Galimybe reklamuotis šiame tinkle per keturias savaites pasinaudojo daugiau nei 1 mln. reklamos pirkėjų – 6,66 proc. veidaknygėje esančių verslo įmonių (šiuo metu prisiregistravusių yra 15 mln.). Ir tai puiku, nes net nesinaudojant perkama reklama „Facebook“ nemažai daliai verslininkų tampa viena patraukliausių viešosios komunikacijos su klientais, partneriais ir konkurantais terpių.

Tik nedaugelis verslininkų susimąsto, kad įmonės puslapis socialiniame tinkle gali būti ne tik informacijos viešinimo, bet ir duomenų apie puslapį aplankančius ir pamėgstančius vartotojus rinkimo ir analizavimo (data mining) priemonė.

Didieji duomenys (big data) nuo JAV iki Indijos šiuo metu yra tapę nauja rinkodaros specialistų mantra. Manote, kad dideli žaislai tik dičkiams? Klystate. Kalbame ne apie galimybę, o būtinybę. Smulkusis verslas, dažnai geriausiu atveju galintis skirti tik kruopelytę biudžeto pinigų rinkodarai, privalo pasinaudoti kiekviena nemokama (arba beveik nemokama) priemone, padedančia sėkmingiau parduoti savo prekes ir paslaugas, užmegzti ir išlaikyti ryšį su klientais.

Noriu, bet nuo ko pradėti?

Pasak „Socialaus marketingo“ kūrybos ir procesų vadovo Aidžio Daliko, visiškai nemokamu „Facebook Insights“ duomenų analizės įrankiu ir jo teikiamomis galimybėmis net ir didžiosiose įmonėse kol kas naudojasi tik nežymi dalis rinkodaros specialistų. Dauguma mažesniųjų nėra girdėję apie šią verslo puslapiams laisvai prieinamą paslaugą, kuri statistiškai padeda atsakyti ir į elementarius (kiek vartotojų pamatė mano įrašą?), ir į sudėtingesnius (kurią valandą mano žinutę apie akciją įdegio kremui pamatė daugiausia 25–40 m. poniučių) klausimus.

„Verslininkams ir rinkodaros specialistams visų pirma rekomenduočiau pasidomėti „Facebook Insights“, iš jo „Excel“ rinkmenos pavidalu atsisiųsti statistiką apie savo puslapį ir peržiūrėti pagrindinius duomenis. Susipažinus su elementariais statistikos rodikliais bus galima žengti kitą žingsnį – imtis analizės“, – nuo ko pradėti, pasiūlė A. Dalikas.

„Socialaus marketingo“, taip pat sukūrusio „Facebook“ duomenų analizės įrankį Socialusmarketingas.lt/statistika/, neoficialiais duomenimis, soc. tinkle gali būti prisiregistravusios apie 30 tūkst. Lietuvos įmonių, tačiau tik dešimtadalis jų nėra vaiduokliai ir bent retkarčiais atnaujina informaciją, skelbia žinutes.

Pasakojimo pradžioje minėtas „Gartner“ tyrimas vienos bendrovės puslapį „Facebook“ tinkle vidutiniškai įvertino 3,1 mln. JAV dolerių. Tai Amerika. Manyti, kad lietuviško verslo reprezentacijos veidaknygėje pavieniui vertos bent dešimtadalio tiek, būtų kvaila. Rizikuoju kartotis, bet darsyk pabrėžiu – savo vertę socialiniame tinkle kuriame tik mes patys, tad laikas žaisti šiuo margaspalviu kamuoliu, o ne vien nedrąsiai jį apžiūrinėti. „Facebook“ duomenų analizė padės atsakyti į klausimą, kas labiausiai rūpi jūsų esamiems ir būsimiems klientams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.