...

Asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijos 2020 metais

Verslas

2019.12.17

Autorius: Jurgita Juknaitė-Kozlova

Temos: , .

Asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijos 2020 metais

Olga Kairienė Asmeninio albumo nuotr.

Jau kurį laiką žinoma, kad efektyvus asmeninis prekės ženklas leidžia išsiskirti iš konkurentų ir sukurti pasitikėjimą. Tačiau, kas buvo veiksminga, kuriant asmeninį prekės ženklą, šiemet, nebūtinai bus efektyvu kitais metais. Tad kokios asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijos bus populiariausios ir efektyviausios 2020 metais?

Asmeninio prekės ženklo (asmeninio brendingo, angl. personal branding) patarėja Olga Kairienė, teigia, kad mes visi, norėdami to ar ne, turime savo prekės ženklą. „Tai, ką žmonės  apie jus kalba ir galvoja, kaip jus pristato kitiems, ir yra jūsų asmeninis prekės ženklas.  Kitaip tariant, tai yra jūsų reputacija – patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su jumis. Ir tai ypač svarbu“, – pabrėžia specialistė.

„Ar kada susimąstėte, kodėl pasirinkote vieną ar kitą asmenį, pavyzdžiui, asmeninį sporto trenerį, kirpėją, parduotuvės konsultantą ar kolegą? Arba kodėl vadovas, kolega ar klientas pasirinko jus? Tai nulemia būtent asmeninis prekės ženklas. Dirbdama su klientais, stengiuosi apjungti tai, kas jie yra, su tuo, ką jie daro ir ko siekia. Tuo turėtų rūpintis kiekvienas. Jei sugebate iškomunikuoti savo vertę, naudą ir asmenybę, greičiau sulauksite kitų dėmesio”, – įsitikinusi Olga Kairienė, padedanti žmonėms atskleisti savo asmenybę, sustiprinti asmeninį įvaizdį socialiniuose tinkluose bei internetinėje erdvėje (angl. offline ir online) ir vedanti mokymus asmeninio bei darbdavio įvaizdžio tema.

Didelę patirtį asmeninio prekės ženklo kūrimo srityje turinti specialistė sutiko pasidalinti, kokios asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijos bus populiarios ir efektyvios 2020 metais. „Tendencija yra tik pasiūlymas. Tad nebūtina jo paisyti šimtu procentu, tačiau atsižvelgti į tai tikrai verta“, – pataria specialistė. „Be to, asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijų kitiems metams prognozuojama tikrai daug, tačiau atrinkau penkias, mano nuomone, tinkamiausias, efektyviausias ir svarbiausias žmonėms“ , – atskleidžia Olga Kairienė.

Svarbesnis nei bet kada

„Viena svarbiausių tendencijų kitais metais – asmeninis prekės ženklas taps dar svarbesnis nei bet kada anksčiau“, – atskleidžia specialistė. Tai ypač aktualu ir laisvai samdomiems specialistams, ir darbuotojams, ieškantiems naujo darbo ar siekiantiems karjeros. Darbdaviai dažnai ieško kandidatų socialiniuose tinkluose. Todėl svarbu, kaip ten pristatome save. „Tinkamas savęs pristatymas kas esate ir ką darote, kuria jūsų reputaciją ir išskiria iš kitų. Dabar tai lengviau padaryti nei bet kada anksčiau. Socialiniai tinklai suteikia tokią galimybę“, – primena O. Kairienė.

Asmeninio prekės ženklo kūrimas kitais metais turėtų dar labiau nei bet kada anksčiau sudominti ir įmonių vadovus. „Darbuotojų asmeninė reputacija vis labiau atspindi darbdavio reputaciją. Vadovai turėtų skatinti darbuotojus kurti stiprius asmeninius prekės ženklus, nes tai naudinga pačiai įmonei. Pavyzdžiui, kai darbuotojas atstovauja įmonei konferencijose ar kitokiuose profesiniuose renginiuose, jis ne tik parodo save, bet ir atspindi organizaciją, kurią atstovauja“, – atskleidžia specialistė, vedanti mokymus įmonėms apie darbuotojų asmeninio įvaizdžio, reputacijos gerinimą.

Atskleiskite savo autentiškumą

Autentiškumas – dar viena 2020 metų asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencija. „Autentiškumas sukuria klientų pasitikėjimą“,- paaiškina O. Kairienė. Tuo tarpu jai teko skaityti pasaulinės komunikacijos agentūros „Edelman“ pranešimą, jog tik 34% pirkėjų iki galo pasitiki tais, iš kurių perka. „Vadinasi autentiškumo tikrai trūksta“,- mąsto asmeninio prekės ženklo kūrimo specialistė.
Dažnai patariama autentiškumą kurti naudojant vizualinį turinį. „Nors video ir vaizdai labiausiai patraukia auditorijos dėmesį, tačiau jie veiktų dar labiau, jei būtų daugiau autentiškumo. Žmonės nori tikrumo ir sąžiningumo, o ne tobulumo. Nublizginta reklama ir nepriekaištingas vaizdas nebeveikia“, – pastebi O. Kairienė. Ji rekomenduoja atskleisti pirkėjams šiek tiek savo produkto ar paslaugos paslapčių, parodyti video fragmentą iš kūrimo proceso ar pasakyti, iš kur semiatės įkvėpimo, su kokiais sunkumais susiduriate ir pan.

Pasinaudokite tinklalaidžių privalumais 

Domėdamasi asmeninio prekės ženklo kūrimo tendencijomis, O.Karienė pastebėjo, kad siūloma aktyviai išnaudoti tinklalaides (angl. podcast). Jų populiarumas itin auga. „Tai puikus būdas pasidalinti savo nuomone, pasirinkti tokią temą, kurioje ir norite būti matomas, kaip nuomonės formuotojas. Ir dar svarbiau tai, jog tokiu būdu suteiktumėte erdvę kitiems stiprinti savo asmeninius prekės ženklus, jei tinklalaidė būtų kaip pokalbis su kitu asmeniu“ , – motyvuoja specialistė. Ir nors gali būti sunku išsiskirti iš kitų tinklalaidžių kūrėjų, vis tik O. Kairienė pabrėžia, kad verta sutelkti dėmesį į konkrečią nišą ir tuo pačiu auginti savo asmeninio prekinio ženklo vertę.

Išnaudokite tvarumo idėjas 

Tvarumo idėjos ir iniciatyvos neaplenkia ir asmeninio prekės ženklo kūrimo. O. Kairienė atkreipia dėmesį, jog tai dar viena 2020 metų tendencija, į kurią reikėtų atsižvelgti. „Žmonės vis dažniau sąmoningai renkasi ekologišką vartojimą. Prognozuojama, jog vis daugiau žmonių rinksis tas kompanijas, kurios vadovausis tvarumo, aplinkosaugos principais, „zero waste” filosofija“ , – dalijasi specialistė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.