...

Kaip tinkamai išnaudoti socialinius tinklus?

Verslas

2019.10.29

Autorius: Kristina Volodkovič, Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Kaip tinkamai išnaudoti socialinius tinklus?

Lina Petravičiūtė Iš asmeninio albumo

Šiandien gyvenimas be socialinių tinklų praktiškai neįsivaizduojamas. Komunikacijos ir strategijos ekspertė, verslo plėtotoja Lina Petravičiūtė atkreipia dėmesį į socialiniuose tinkluose skelbiamą informaciją ir kuriamą įvaizdį, pataria, kaip įdarbinti socialinius tinklus siekiant aukštesnių pozicijų, kokių principų laikytis, kad socialiniai tinklai būtų mums naudingi.

Atitrūkti vis sunkiau

Socialiniai tinklai, anot pašnekovės, šiuolaikiniame pasaulyje valdo didelę dalį gyvenimo sričių. Nuo jų pabėgti itin sudėtinga, tad naudingiau išmokti socialinius tinklus palenkti sau reikiama linkme, kad jie padėtų formuoti sėkmingą įvaizdį ir darbo karjerą.

„Tarkime, jei esi sukūręs profilius keliuose skirtinguose socialiniuose tinkluose, kurie atviri visuomenei, bet retai juos naudoji arba naudoji netinkamai, tokiu atveju suteiki galimybę kitiems spręsti apie tave iš jų gyvenimo patirties. Aš dirbu su 45 skirtingomis tautybėmis, tad turiu ne vieną progą stebėti, kaip viena ar kita žinutė, nuotrauka turi įtakos kartais net labai svarbiems susitikimams ir kontaktams užmegzti. Visada sakau, kad socialiniai tinklai be kontrolės – tai tarsi tu, stovintis nuogas lauke su plakatu rankose, be jokios žinutės ir tiesioginio kontakto su kitais. Suprantama, kad kiekvienas tokį įvaizdį interpretuos skirtingai ir įvardys vis kitokias tavo tokio stovėjimo priežastis“, – pasakoja pašnekovė.

Be to, itin svarbu suprasti, kad socialinius tinklus vertina ne tik eiliniai aplinkiniai, bet tai gali nulemti ir tolesnius gyvenimo posūkius.

„Mes turime suprasti, kad darbo rinka kinta labai greitai. Atsiranda vis daugiau programų, filtrų, kurie suteikia galimybę pažvelgti ir į socialinius tinklus, tad kai kurie darbdaviai ir net universitetai kandidatus renkasi ne tik pagal techninius rezultatus, bet ir pagal vertybes, komunikaciją, gebėjimą adaptuotis aplinkoje ir pan. Per pastaruosius metus mes visi jau turėjome pastebėti, kad netinkamas komentaras socialiniame tinkle gali kainuoti ir darbo poziciją, skandalą įmonei ar net didelių sandorių praradimus. Tad mūsų komunikacija internete – tai dalis mūsų reputacijos“, – įsitikinusi L. Petravičiūtė.

Būtina strategija

Socialiniai tinklai, regis, jau baigia eliminuoti seniau įprastus darbo paieškos metodus, o interaktyviu gyvenimo aprašymu tapęs socialinis tinklas „LinkedIn“ su rekomendacijų ir įvairių ekspertinių patirčių atskleidimo galimybėmis pamažu stumia nuo pjedestalo anksčiau taip mėgtus CV ir motyvacinius laiškus. Visgi pašnekovė skatina žvelgti į platesnę perspektyvą ir socialiniuose tinkluose kurti savo įvaizdį taip, kad jis vėliau padėtų siekti užsibrėžtų tikslų.

„Visada reikia turėti strategiją. Ne tik trumpalaikiam darbui – čia ir dabar, bet strategiją siekti to svajonių darbo, kuriame norėtume augti, siekti karjeros arba tiesiog mėgautis norima pozicija. Strategijos turėjimas – tai aktyvus savęs komunikavimas pasitelkiant kanalus, kuriuose gali sutikti potencialių darbdavių, užmegzti reikiamus ryšius ir pristatyti savo profilį. Tai gali būti ir „LinkedIn“, ir „Facebook“, ir „Instagram“ ar bet kuris kitas kanalas, kuris suteikia tiesioginę prieigą prie darbdavių ir reikiamų kontaktų“, – sako L. Petravičiūtė.

Ko vertėtų vengti?

Netinkamas elgesys socialiniuose tinkluose, pašnekovės teigimu, pamažu nykstanti problema. Žmonės vis labiau suvokia socialinius tinklus kaip įprastą viešąją erdvę ir siekia deramai joje elgtis. Visgi įvaizdį gadinančių nesėkmių dar pasitaiko ir ypač tai pastebima vyresnio amžiaus auditorijoje.

„Dažnai tenka susidurti su netinkamomis nuotraukomis ir netinkamais komentarais. Netinkamos nuotraukos – tai standartinė daugumos jaunų žmonių klaida, o netinkami komentarai – vyresnės auditorijos klaidos. Nesuprantu, kodėl daugeliui atrodo, kad paspaudus „skelbti“ viskas ir lieka kompiuteryje ir tik ten, kur paliekama žinutė. Turime suvokti, kad informacija keliauja, todėl netinkamas komentaras asmeniui gali kainuoti darbo vietą, sandorį, įmonei sutartis ir įvairias problemas platesne prasme“, – atskleidžia pašnekovė.

Paklausta, ar sugadintą reputaciją įmanoma ištaisyti, L. Petravičiūtė patikina, kad klaidos dažnai yra neišvengiamos ir nuoseklus tolesnis darbas gali padėti reabilituotis.

„Netinkamo turinio kartais tiesiog neišvengsime, nes dauguma mūsų užaugome su socialiniais tinklais. Branda atsiranda, kai mokomės iš klaidų ir gebame jų nekartoti. Visada patariu, jei žinai, kad yra kažkas, kas netinka, taisyk, trink, paaiškink. Geriau būti pirmam, kuris prisiima atsakomybę negu paskutiniam, kuriam tenka aiškintis. Taip pat, jei daugiau yra gėrio, viena klaida gali neatrodyti tokia baisi. Žinoma, tai priklauso ir nuo pačių klaidų“, – sako specialistė.

Esminiai principai

Pokalbio pabaigoje L. Petravičiūtė atskleidžia keturis svarbiausius principus, padėsiančius sukurti tinkamą įvaizdį socialiniuose tinkluose.

Pagarba kitam. Pasak pašnekovės, itin svarbu gebėti suvaldyti kilusį susierzinimą, nusiraminti konfliktinėje situacijoje ir tik tada pagalvoti, ar turinys, kurį norėjote rašyti apimti pykčio, tikrai yra tinkamas. „Tenka pripažinti, kad gebėti diplomatiškai reaguoti į kritiką nepuolant, gebėti priimti kito nuomonę ir atsakyti netampant tokiam pat gana sunku. Bet pagarba kito asmens erdvei, nuomonei, religijai ir pan. dažniausiai sustabdo daug užsiplieskiančių ugnių. Jei kalbame apie komentarus žmogaus, kuris aiškiai pažeidžia įstatymą, ir turime nenumaldomą norą atsakyti, o pagarbos tam asmeniui tiesiog nejaučiame dėl akivaizdžios situacijos, tokiu atveju reikia rašyti atitinkamoms institucijoms. Aš visada pranešu Lietuvos policijai apie įrašus, kurie, mano akimis, kursto neapykantą ir pažeidžia žmogaus teises“, – pataria L. Petravičiūtė.

Tikslo iškėlimas. Tai antrasis kertinis tinkamos veiklos socialiniuose tinkluose akmuo. „Jei nėra tikslo, nėra ir aiškios komunikacijos. Tai jokiu būdu nereiškia, kad staiga reikia save įrėminti į nuolatinį asmeninį darbą ir komunikuoti 24/7. Tai reiškia, kad jei nori augti, užsidirbti, kilti karjeros laiptais, nusipirkti namą, įstoti į gerą universitetą ir pan., socialinė žiniasklaida gali būti labai stiprus įrankis tiems tikslams pasiekti greičiau ir tikslingiau. Kiekvienas turi tiesiog atrasti savo tempą“, – įsitikinusi specialistė.

Mokymasis. Anot pašnekovės, kaip ir bet kurioje srityje, mokytis elgesio socialiniuose tinkluose tiesiog būtina. „Gyvename labai palankiu laiku, kai informacija yra nemokama. Taip, ją sunku išsigryninti, bet jei labai nori, gali išmokti viską: filmuoti, montuoti vaizdo įrašus, fotografuoti ir t. t. Internetas yra neišsemiamas informacijos šaltinis. Neturi laiko? Kai žinai, kad tai gali padėti gauti darbą arba projektą, kelios papildomos valandos naktį gali būti trumpalaikis, varginantis, bet efektyvus sprendimas“, – teigia L. Petravičiūtė.

Kantrybė. Pašnekovė pabrėžia, kad niekas neįvyksta per vieną naktį. „Teko susidurti su daugybe atvejų, kai klientas pasako: „Va, mėnesį ariu – nieko nevyksta!“ Tenka pripažinti, kad dirbau pusantrų metų, kol pajudėjo mano reikiami projektai naujoje šalyje. Dabar skaičiuoju trečius aktyvios komunikacijos, kuriai reikia kantrybės, metus. Turiu savo tempą, bet esu skyrusi sau penkerius metus. Kantrybė tikrai atsiperka, kai leidi sau įkvėpti ir susikoncentruoti“, – atskleidžia pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.