Antraštės kūrimas: patrauklu skaitytojui ir tinkama SEO

Verslas

2021.03.16

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Antraštės kūrimas: patrauklu skaitytojui ir tinkama SEO

Ieva Kniukštienė Marko Morkaus nuotr.//

Antraštė tampa nemenku galvosūkiu kuriant tekstus. Nesvarbu, ar tai būtų pranešimas spaudai, straipsnis, ar savo plėtojamo tinklaraščio įrašas. Antraštės svarba nenuginčijama. Apie tai, kaip parinkti tinkamą antraštę, kuri patrauktų ne tik skaitytojo dėmesį, bet ir būtų lengvai randama paieškos sistemose, kalbamės su žinių centro augančiam verslui „bzn start“ redaktore Ieva Kniukštiene.

Dėmesį patraukiančios strategijos

Dažniausiai paieškoje vartotojas ieško savo problemų sprendimo. Jis tikriausiai neieškos informacijos konkrečiai apie jūsų įmonę, tačiau gali ieškoti patarimo ar sprendimo, kurį jūsų verslas suteikia. Taigi, pašnekovės teigimu, antraštę taip pat verta orientuoti į naudą vartotojui.

„Galima išskirti keletą itin paplitusių strategijų, kuriant antraštes. Viena jų – formuluoti antraštę su skaičiais. Pavyzdžiui: 5 patarimai, 7 taisyklės ir pan. Tai skatina susidomėjimą, o kartu palengvina darbą ir paties teksto autoriui, nes iškart nubrėžia konkrečius rėmus, kaip formuoti turinį. Kita galimybė – iškart skaitytojui parodyti, kad bus atsakyta į jam kylančius klausimus. Kaip tai įgyvendinti? Pradėkite savo antraštę frazėmis: kaip sukurti, kaip pasiekti ir pan. Tai signalizuoja skaitytojui apie konkretų atsakymą į rūpimus klausimus“, – pasakoja I. Kniukštienė.

Anot jos, dar viena galimybė sukurti patrauklią antraštę – leisti skaitytojui suprasti, kad tam tikras klaidas daro ne vien jis, o ir kiti. Žmonės linkę tapatinti save su kitais, tad žinojimas, kad klaidos yra dažnos ir kitų žmonių versluose ar gyvenime, suteikia daugiau pasitikėjimo jas spręsti arba jų išvengti. 

„Gana daug skaitomumo sulaukia antraštės, kuriose išryškinamos klaidos. Pavyzdžiui: 15 dažniausiai pasitaikančių verslo kūrimo klaidų arba 3 esminiai pradedančiųjų iššūkiai. Visa tai, kas leidžia klaidų išvengti, bet kartu ir suvokti, kad klysta kiekvienas, yra patrauklu skaitytojo akiai“, – įsitikinusi portalo redaktorė.

Abstraktumas ne visada gerai

Vyrauja bendra nuomonė, kad abstraktesnė antraštė pritrauks daugiau dėmesio, nes skaitytojas nežinos tiksliai, kas straipsnyje pateikiama. Vis dėlto I. Kniukštienė linkusi nesutikti su šia nuomone.

„Gyvename laikais, kai informacijos srautas yra didžiulis, o laiko visą turinį skaityti ir domėtis turime išties mažai. Abstraktumas dažnai atbaido skaitytoją, o ir nekuria pridėtinės vertės paieškos sistemose, nes pagal raktažodžius tokie straipsniai randami retai. Siūlyčiau antraštėje labai konkrečiai įvardyti esminę straipsnio ar įrašo temą. Norėdami labiau sudominti ar įtraukti, galite pasitelkti klausimus. Pavyzdžiui, užuot rašę antraštę „Knygos rašymas“, galite ją keisti „Kaip sukurti bestselerį: svarbiausios knygos rašymo taisyklės“, – atskleidžia pašnekovė.

Konkreti, pasak pašnekovės, turėtų būti ne tik pati antraštė. Ne mažiau dėmesio būtina skirti ir paantraštėms – straipsnio paragrafų pavadinimams.

„Vėlgi dėl nuolatinio skubėjimo skaitytojai turinį vartoja prabėgomis. Dažniausiai tekstas „skrolinamas“ žemyn, užmetant akį į paragrafų pavadinimus ir stabtelint ten, kur, skaitytojo manymu, turinys bus aktualus būtent jam. Tai parodo, kaip svarbu tinkamai sudėlioti paragrafų pavadinimus, aiškiai nubrėžti gaires, kur kokią informaciją skaitytojas galės rasti“, – dėsto I. Kniukštienė.

Svarbus ne tik skaitytojas, bet ir SEO

Turbūt neverta įsivaizduoti, kad kiekvieną jūsų įkeltą tekstą skaitytojai ims skaityti, dalintis ir su nekantrumu lauks pasirodančio naujo turinio. Taip būna, tačiau ne visada. Kur kas dažniau vartotojas įveda savo klausimą „Google“ paieškos langelyje ir tikisi rasti atsakymą. Jeigu jūsų turinys bus pozicionuojamas aukštose pozicijose šioje paieškos sistemoje, tikėtina, kad skaitytojas užsuks į jūsų verslo tinklaraštį, paskaitys jūsų įkeltą straipsnį ir pan. Šioje dalyje itin svarbu, kuriant tekstą, nepamiršti įsiteikti ir paieškos robotukams.

„Antraštė atlieka gana svarbų vaidmenį. Rekomenduojama jau pačioje antraštėje įterpti pagrindinį raktažodį. Idealiu atveju tai turėtų būti pats pirmasis antraštės žodis. Kuriant dažnai ieškomą turinį, jums gali padėti atlikta analizė. Pasidomėkite, kokių temų „Google“ dažniausiai ieško auditorija, kokie raktažodžiai vyrauja, pagal tai formuluokite ir savo antraštes bei tekstus, nes tikėtina, kad šios informacijos bus ieškoma gana dažnai ir skaitytojas užsuks pasidomėti jūsų sukurtu turiniu“, – teigia redaktorė.

I. Kniukštienė primena, kad vertėtų daug dėmesio skirti ir antraštės ilgiui bei struktūrai: „Dažniausiai „Google“ paieškoje atvaizduojami pirmi 50–60 antraštės simbolių. Jeigu antraštę sukursite ilgesnę, paieškos laukelyje dalies jos nesimatys, antraštė atrodys nepatraukliai, netvarkingai, o kai kuriais atvejais gali prarasti ir savo prasmę. Nepamirškite tinkamai sutvarkyti ir savo META aprašymų, sudėlioti raktažodžių, kurie atitiktų teksto esmę ir būtų naudojami antraštėje. Dar vienas praktinių patarimų – nebijoti antraštėse naudoti dvitaškio. Tai SEO prasme mėgstamas simbolis.“

Apibendrindama savo įžvalgas, pašnekovė linki visiems eksperimentuoti, išbandyti naujas, skirtingas, savo verslui tinkamas strategijas, stebėti auditorijos įsitraukimą, turinio skaitomumą. „Aklai nesivaikykite antraščių, kurios pritrauks daugiausia paspaudimų. Verčiau kurkite turinį, kuris išties patenkintų vartotojų poreikius, o antraštė padėtų lengvai identifikuoti, apie ką bus kalbama“, – pataria „bzn start“ redaktorė.

Ekspertai

Ieva Kniukštienė

Ieva Kniukštienė

Projektų vadovė "Chestnut" agentūra, komunikacijos klausimai

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.