8 patarimai, kaip pasitikrinti produktų paklausą
2020.10.07
Temos: Marketingas.
Prekių ir paslaugų poreikio atsiradimui, augimui ar mažėjimui įtaką daro įvairūs veiksniai. Kai kuriuos jų sudėtinga prognozuoti, bet, kaip sako skaitmeninės rinkodaros agentūros RAIBEC vadovas Remigijus Kuliešius, galima pastebėti vartotojų susidomėjimo tam tikromis prekėmis ar paslaugomis pasikeitimus ir į juos atitinkamai reaguoti. Atliekant tą tinkamai, galimybės sėkmingai padidinti produkto ar paslaugos paklausą pastebimai išaugs.
Vartotojų poreikiai nuolat kinta
Karantino situacija parodė, kad vartotojų paieškos gali kardinaliai pasikeisti per ypač trumpą laiką. „Pavyzdžiui, paieškų skaičius pagal raktinę frazę „kaip pasigaminti rankų dezinfekavimo priemonę“ karantino metu išaugo net 4950 procentų. Tai tik dar kartą įrodo, kad dinamiškoje aplinkoje vartotojų poreikiai nuolat kinta, todėl verslams ypač svarbu neatsilikti“, – komentuoja R. Kuliešius.
Jis sako, kad vienas paprasčiausių būdų stebėti tendencijas ir jų pasikeitimus yra nemokamas įrankis „Google Trends“, suteikiantis prieigą prie realių vartotojų užklausų „Google“ paieškoje, „YouTube“, „Shopping“ ir „Images“.
„Įvedę raktinį žodį ar temą, gausite atsakymą, ko pasaulis ieško realiuoju laiku“, – sako R. Kuliešius ir dalinasi patarimais, kaip naudotis „Google Trends“ įrankiu bei išnaudoti jį realiems verslo poreikiams.
1. Tikrinkite skirtingus kanalus
Dabar galite analizuoti „Google“, „YouTube“, naujienų, paveikslėlių paieškų tendencijas. Vertindami skirtingų kanalų rezultatus, geriau įvertinsite situaciją, atliksite palyginimus.
2. Tyrinėkite rinkos tendencijas pagal kategorijas
Tas pats žodis gali turėti keletą reikšmių ir būti skirtingai suprantamas skirtinguose kontekstuose. Analizuodami duomenis, atkreipkite į tai dėmesį. Pavyzdžiui, jei parduodate odos priežiūrai skirtas veido kaukes, verta prie paieškos pridėti ir kategoriją, kad nebūtų rodomi rezultatai tokių paieškų, kai vartotojai ieško, pavyzdžiui, apsauginių veido kaukių.
3. Atraskite susijusias paieškas
„Google Trends“ leidžia analizuoti populiariausias paieškas, susijusias su įvestu raktiniu žodžiu ar fraze. Tokia analizė gali padėti gauti papildomų naudingų duomenų apie susijusias paieškas. Kaip tai vyksta?
Pavyzdžiui, norint sužinoti, kiek vartotojų domisi raktiniu žodžiu „padangos“, sistema suteikia informaciją, kiek paieškų šis raktinis žodis sulaukia skirtingais mėnesiais, kaip aktyviai jo ieškoma skirtinguose miestuose, taip pat atrenka ir pasiūlo analizuoti duomenis apie potencialiai susijusius raktinius žodžius ar frazes. Pastarosios paieškos atveju tai galėtų būti informacija apie šias susijusias paieškas: „vasarinės padangos“, „padangos internetu“, „michelin padangos“ ir kt.
4. Dalinkitės duomenimis
Nepamirškite, kad analizuojamus duomenis galite lengvai eksportuoti, jais dalintis su komanda.
5. Atlikite tikslias paieškas
Norėdami tiksliau nustatyti paieškų tendencijas, grupuoti paieškos terminus arba filtruoti rezultatus, naudokite skyrybos ženklus. Pavyzdžiui, įvedę raktinę frazę be skyrybos ženklų „vakarinė suknelė“, gausite paieškų rezultatus, kurie apima informaciją apie raktinių žodžių „vakarinė“ ir „suknelė“ paieškas bet kuria žodžių tvarka sakinyje. Todėl pateikiama statistika apims rezultatus ir apie tokias paieškas kaip „dėvėta vakarinė suknelė“, „vakarinė suknelė siuvimas“ ir pan. Nebus įtraukiami duomenys į paieškas su klaidingai parašytais žodžiais (pavyzdžiui, „suknele“) ar daugiskaitos formomis.
Įvedę raktinę frazę „vakarinė suknelė“ su kabutėmis, gausite rezultatus apie tikslią frazę, esančią tarp kabučių.
Jeigu paieškai naudosite „+“ ženklą, rezultatai apims duomenis apie visus žodžius. Pavyzdžiui, pagal tokią paiešką: „suknelė + bateliai“ gausite paieškų tendencijas apie abu šiuos žodžius.
Naudodami paiešką „suknelė-bateliai“, gausite rezultatus apie visas paieškas, kuriose buvo žodis „suknelė“, bet iš paieškų rezultatų bus eliminuotos paieškos su žodžiu „bateliai“.
Lietuvių kalba ieškantys vartotojai neretai atlieka paieškas, naudodami raides „š“, „ų“ ar kt. Norėdami matyti paieškų, kurios apimtų ir taisyklingos, ir netaisyklingos rašybos atvejus, rezultatus, turėtumėte „Google Trends“ įrankyje pateikti užklausą, įtraukdami ir galimus neteisingus žodžio ar frazės variantus, pavyzdžiui, „suknelė + suknele“.
6. Teisingai įvertinkite duomenis
Žinodami, kaip yra surenkami ir pateikiami „Google Trends“ duomenys, galėsite geriau juos interpretuoti ir panaudoti. „Google Trends“ suteikia prieigą prie beveik nefiltruotų „Google“ paieškos užklausų duomenų. Šie duomenys yra anoniminiai, suskirstyti į kategorijas. Pravartu prisiminti, kad „Google Trends“ yra naudojami ne visi, o susisteminti „Google“ paieškų duomenys.
„Google Trends“ pateikiami dviejų tipų duomenys – realiojo laiko duomenys (atvaizduojami pastarųjų septynių dienų duomenų rezultatai) ir nerealiojo laiko duomenys (atvaizduojami duomenys, kurie siekia iki 2004 m. paieškų).
„Google Trends“ normalizuoja paieškos rezultatų duomenis, kad būtų lengviau palyginti paieškų terminus. Paieškos rezultatai normalizuojami tokia tvarka: raktinio žodžio ar frazės paieškų skaičius yra dalinamas iš visų paieškų skirtingose geografinėse vietose ir skirtingu metu tam, kad būtų nustatomas jų santykinis populiarumas. Gauti rezultatai pakeičiami skaičiais nuo 0 iki 100, atsižvelgiant į konkrečios kategorijos paieškų kiekio proporcijas.
„Google Trends“ duomenys atspindi paieškas, kurias vartotojai kasdien atlieka „Google“ paieškos sistemoje, tačiau jie gali atspindėti ir nereguliarias ar automatines paieškas. Kai kurios paieškos iš „Google Trends“ rezultatų yra išfiltruojamos – nerodoma statistika apie tokias paieškas, kurias atliko nedaug žmonių. Kitaip tariant, „Google Trends“ atspindi tik populiarių paieškos frazių rezultatus, todėl mažų apimčių paieškos terminai vaizduojami kaip nesulaukiantys vartotojų susidomėjimo ir žymimi skaičiumi „0“. Be to, pasikartojančios to paties vartotojo paieškos taip pat yra išfiltruojamos, siekiant, kad tendencijose atsispindėtų kuo tikslesni duomenys, nurodantys daugumos vartotojų atliekamas paieškas.
Nereikėtų pamiršti, kad „Google Trends“ nėra apklausos duomenų rezultatai. Jis atspindi vartotojų susidomėjimą tam tikromis temomis, jo pasikeitimus, tačiau neatsako į klausimą, kodėl paieškų kiekiai išaugo arba pasikeitė. Atsakyti į klausimus teks tiems, kurie šiuos duomenis analizuoja ir interpretuoja.
7. Sekite naujienas
Norėdami nuolat sekti informaciją apie su konkrečiu verslu susijusias paieškas „Google“ paieškos sistemoje, galite užsiprenumeruoti „Google Trends“ įspėjimus apie paieškas konkrečiomis dominančiomis temomis.
8. Atnaujinkite žinias
Galiausiai gilinti savo kompetencijas visuomet galite naudodamiesi „Google Trends“ pamokomis.
Ekspertai
Remigijus Kuliešius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.