10 priežasčių, kodėl Google AdWords neveikia?
2013.08.07
Temos: Marketingas.
2012 m. „Google“ pajamos iš reklamos pasiekė 42,5 mlrd. JAV dolerių (110,5 mlrd. Litų). Didžioji dalis įplaukų interneto paieškos milžinės sąskaitą pasiekė iš svarbiausios reklamos sistemos – „Google AdWords“.
„Norint savo jėgomis sėkmingai panaudoti „AdWords“ įrankį savo reklaminėms kampanijoms, nepakanka vieną kartą investuoti ir net neįsigilinus į esminius sistemos veikimo principus, tikėtis teigiamos grąžos“, – pažymi „Protingareklama.lt“ ir „Remarketingas.lt“ vienas iš įkūrėjų Martynas Jokubauskas. Martynas įvardijo dešimt dažniausiai pasitaikančių klaidų, kurios neleidžia pasiekti maksimalių rezultatų „Google AdWords“ sistemoje.
1) Neapibrėžiate tikslios geografinės lokacijos. Jūs siekiate pritraukti tikslinį lankytoją iš savo miesto ar regiono, bet sumokate už paspaudimus, kuriuos padaro lankytojai iš Zimbabvės? Reiškia planuodami reklaminę kampaniją, „Google AdWords“ nustatymuose, tinkamai nepasirinkote geografinės lokacijos. Reklaminės kampanijos pinigai nueis perniek, jei į jūsų svetainę per „Google“ paiešką atėjęs lankytojas bus netikslinis.
2) Netaisyklingai kuriate kampanijas ir skelbimų grupes. Negrūskite visų reklaminių kampanijų į vieną „AdWords“ paskyrą, į vieną kampaniją ir vieną skelbimų grupę. Atskirose kampanijose turi būti atskiros skelbimų grupės. Naudokite joms logiškus pavadinimus, taip lengviau susigaudysite ir bus paprasčiau analizuoti reklaminei kampanijai panaudotas lėšas ir jos rezultatus.
3) Naudojate tik vieną skelbimo versiją. Niekada niekam nepavyko iš pirmo karto sukurti geriausią skelbimą tikslinei auditorijai. Siekdami maksimalių rezultatų, turite kurti ir testuoti skirtingus reklaminių pranešimų variantus. Įvertinkite jų parodymus, paspaudimus, konversijas, nukreipimo puslapių versijas. „AdWords“ kampanijos optimizavimas vyksta vieną skelbimo variantą lyginant su kitu. Tai nuolatinis tobulinimo procesas. Visą laiką dirbkite su keliais skelbimais. Konversija – tai jūsų tikslas interneto svetainėje, pavyzdžiui, kad lankytojas paliktų kontaktus, parašytų atsiliepimą, nupirktų prekę.
4) Netinkamai planuojate rinkodarą. Siekiate už paspaudimą mokėti kuo mažiau. Tačiau jei jūsų rinkoje didelė konkurencija ir konkurentai už atitinkamus raktažodžius pasiūlys daugiau, jūsų reklama liks nepastebėta. Nešvaistydami pinigų, turite teisingai paskirstyti kampanijos dienos biudžetą. Kartais verta maksimaliai greitai išleisti pinigus per valandą, bet ne visada. Nepatyrę kampanijų planuotojai, dažnai neskiria mokesčio už paspaudimą nuo mokesčio už tūkstantį parodymų. Tai du skirtingi dalykai! Antrasis variantas bus parankesnis ir pigesnis, kai išbandysite reklaminę kampaniją, pasinaudodami mokesčiu už paspaudimą ir tiksliau žinosite efektyvų skelbimo variantą.
5) Netinkamai sugrupuojate raktažodžius skelbimų grupėse. Didžiausia klaida yra naudoti vienodus raktažodžius kelioms skelbimų grupėms toje pačioje kampanijoje. Taip sukuriate konkurenciją patys sau ir nukreipiate vartotojus į bendrinius svetainės puslapius, o ne tikslinį puslapį. Dažniausiai tą nulemia neaiškiai nustatyti kampanijos tikslai. Viena kampanija ir vienas raktažodis turi būti orientuotas į vieną skelbimą, arba kelis (tik jei testuojate).
6) Netinkamai naudojate raktažodžius. Planuodami kampaniją rinkitės tik tikslios atitikties raktinius žodžius. Jūsų skelbimas, nustačius tinkamus raktažodžius, aktyvuosis tik tada, kai kažkas įves tikslią jūsų nurodytą frazę į „Google“ paieškos sistemą. Taip pritrauksite tikslinius lankytojus ir nešvaistysite pinigų. Plačios atitikties raktažodžiams turite taikyti neigiamos atitikties raktažodžius, kalbant apie dviprasmiškas situacijas, dvigubas prasmes. Jei matote, kad vartotojai pas jus ateina per netinkamus raktažodžius ir taip eikvoja reklamos biudžeto lėšas, įtraukite šiuos žodžius juos į neigiamos atitikties raktažodžių sąrašą.
7) Nenaudojate išskyrimo galimybės. Tai skelbimo plotas, kuriame „Google“ gali transliuoti reklamą paieškos puslapyje arba partnerių svetainėse. Nepamirškite, kad jei jūsų produktas, moterims skirtas nagų lakas, yra rodomas vyriškos auditorijos svetainių skydeliuose, tai neefektyvu.
8) Pažeidžiate „Google“ taisykles. Nepiktnaudžiaukite nuolaidų suteikiančiais „AdWords“ kuponais, jei nenorite, kad jūsų svetainė „Google“ sistemoje būtų užblokuota. Nebandykite panaudoti „AdWords“ kuponų dukart, nenaudokite netinkamų ženklų ir netinkamų URL, nukreipiančių lankytoją į visiškai su skelbimo turiniu nesusijusius puslapius.
9) Neadministruojate ir neoptimizuojate kampanijų. Per pirmąsias keletą savaičių testuokite sistemą ir pasinaudodami gauta statistika, optimizuokite kampaniją. Būkite pasiryžę investuoti į reklamos kampaniją papildomai: dažnai bendrovė, išleidusi pirminį reklamos biudžetą, nutraukia kampaniją būtent tada, kai ji pradeda duoti realių rezultatų.
10) Perskaitykite „Google AdWords“ rekomendacijas, jei ketinate kampanija vykdyti savo jėgomis. Suvaldyti sudėtingą 42,5 mlrd. JAV dolerių vertą „Google“ mašiną reikia žinių, pastangų ir patirties. Jei kreipiatės į reklamos planavimo agentūras, įsitikinkite, kad agentūros specialistai turi reikiamos darbo patirties su „Google“ sistema, yra įgiję sertifikuoto partnerio vardą.
„Interneto lankytojai vis noriau spaudžia pažymėtą „AdWords“ reklamą. Tačiau dažnas, ieškantis paslaugų ir prekių internete, vis dar nesikliauja racionalia logika – nespaudžia ant reklamos, nes įžvelgia komerciją. O juk būtent tos bendrovės, kurios reklamuojasi, stengiasi pritraukti klientą, investuoja, kad jis ateitų, dažniau padarys daugiau, kad suteiktų tinkamą paslaugą ar prekę, patenkintų kliento lūkesčius“, – įžvelgė M.Jokubauskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.