10 paprastų triukų, kurie privers „Google“ pamėgti jūsų svetainę

Verslas

2013.07.29

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

10 paprastų triukų, kurie privers „Google“ pamėgti jūsų svetainę

Norint patekti į paieškos rezultatų viršūnę nepakanka tik norėti, reikia to tikslingai siekti flickr.com nuotr.

„Paieškos milžinės „Google“ tikslas yra priversti jus pirkti reklamą. Jūsų tikslas yra reklamos biudžetą panaudoti kuo efektyviau, reklamą „Google“ įsigyti pigiau arba pelnyti nemokamai“, – teigė projekto „Protingareklama.lt“ įkūrėjas Martynas Jokubauskas. Pasak Martyno, tam, kad paieškos sistema bendrovės svetainę reitinguotų aukščiausiose pozicijose, būtina pasitelkti 10 nesudėtingų ir, svarbiausia, nemokamų optimizavimo (SEO; search engine optimization) triukų, kuriuos privalo išmokti kiekvienos interneto svetainės kūrėjai ir administratoriai:

1. Tinkamai sudėliokite pagrindinius raktažodžius, pagal kuriuos klientai rastų jus paieškos sistemoje.

Įtraukite esminį raktažodį (-ius) į puslapio adresą (URL), puslapio antraštę (title), puslapio tekstą, meta aprašymą bei nustatykite puslapio orientaciją į tam tikrą raktažodį (H1 parametras).

2. Įtraukite svetainę į „Google“ indeksą (duomenų bazę).

Patikrinkite, ar esate indekse (www.domenas.lt). Jei pateikę užklausą visai negaunate rezultatų, vadinasi, „Google“ jūsų svetainės neindeksuoja. Sukūrę svetainę pasinaudokite tokiomis tarnybomis kaip pingler.com, pranešančiomis „Google“ apie naujas svetaines. Naudokitės „Google“ suteikiamais administratoriaus įrankiais (webmaster tools) sekdami pokyčius „Google“ indekse ir reitinge. Įsitikinkite, kad indeksuoti jūsų puslapio netrukdo svetainės kode esantys indeksavimo draudimai. Tvarkinga svetainės sitemap rinkmena (domenas.lt/sitemap.xml) padeda „Google“ suprasti jūsų svetainės struktūrą.

3. Pelnykite socialinį pripažinimą.

Integruokite svetainėje „Facebook“ įrankius – komentarus, mygtukus „Mėgti“, „Dalintis“, „Twitter“ dalijimosi mygtuką. Populiarumas socialiniuose tinkluose gali padėti užsitikrinti aukštesnę poziciją „Google“ reitinge.

4. Raskite partnerių.

Įveskite save apibūdinančią populiariausią raktinę frazę į „Google“. Apžvelkite, kurios draugiškai nusiteikusios svetainės galėtų įsidėti nuorodą į jūsų svetainę. Raskite partnerių, nusipirkite reklamą jų svetainėje. Ieškokite nemokamų partnerių. Jais gali tapti žiniasklaidos portalai, tinklaraščiai, forumai.

5.Viliokite nuorodas į savo svetainę.

Nuolat svetainėje skelbkite įdomius straipsnius, įmonės naujienas, pranešimus spaudai. Leiskite įdomią medžiagą naudoti naujienų portalams, kurie prie teksto įdėtų nuorodą į jūsų svetainę. Įdomūs tyrimai, renginių apžvalgos, nemokama naudinga informacija – pateikite tai, kas įdomu jūsų klientams ir svetainės lankytojams. Sukelkite auditorijos reakciją, juokaukite, tačiau saikingai, jei norite pelnyti rimtos bendrovės įvaizdį.

6.Kurkite kryptingą vaizdo strategiją.

Vaizdinis turinys internete žaibiškai populiarėja, tad per metus parenkite ir publikuokite ne mažiau kaip du vaizdo klipus. Platinkite juos visais įmanomais kanalais ir tarnybomis, susikurkite jose savo paskyras („YouTube“, „Vimeo“ ir kt.). Tikslingai išdėstykite vaizdo platinimą laike, nesukelkite vaizdo medžiagą į visas įmanomas peržiūros tarnybas tą pačią dieną, nes gausite menkesnį efektą. Paruoškite tinkamus jos aprašymus ir pavadinimus, panaudodami raktažodžius. Aprašyme įdėkite nuorodą į savo bendrovės svetainę.

7. Stebėkite lankytojų elgseną.

Analizuokite svetainės lankomumo pokyčius, atraskite jų priežastis – atšokę lankytojai (netinkamas turinys?), svetainėje praleidžiamas laikas (iki 10 s – nereikalingi vartotojai), atverčiamų puslapių skaičius (sudėtinga navigacija?), sugrįžtantys vartotojai. Kuo daugiau sugrįžtančių vartotojų, ilgiau praleidžiančių laiką jūsų svetainėje ir atverčiančių daugiau puslapių, tuo aukščiau reitinguositės paieškos sistemoje.

8. Išnaudokite konkurentų veiksmus.

Įvedę konkurentų svetainės adresą į tam skirtas interneto tarnybas sužinokite, iš kur jie gauna nuorodas į savo svetainę ir kas apie juos rašo. Naudingos tarnybos – ahrefs.com, opensiteexplorer.com, moz.com.

9. Užtikrinkite svetainės saugumą ir patikimumą.

Parodykite lankytojui, kad esate 100 proc. patikimi (saugumo ženklai, sertifikatai ir kt). Skelbkite klientų atsiliepimus, bendraukite su jais. Nepamirškite, kad verslas yra gyvi žmonės – nesislėpkite nuo klientų, kontaktų skiltyje įdėkite savo darbuotojų fotografijas. Rodykite, kas jūs esate, tačiau pernelyg nesigirkite savo šaunumu. Būtinai pateikite bendrovės kontaktus pačioje matomiausioje vietoje.

10. Sekite pokyčius „Google“ sistemoje.

Įvertinkite, kurie svetainės pokyčiai augino ar pablogino poziciją „Google“ paieškos sistemoje. „Google“ suteikia daug nemokamų analizės įrankių, tik reikia jais tinkamai pasinaudoti. Vartotojai keičiasi taip pat sparčiai, kaip ir technologijos. Bent kartą per metus peržvelkite ir, jei reikia, atnaujinkite svetainės raktažodžius, kitus svarbiausius SEO elementus.

„Noriu pabrėžti, kad svetainės optimizavimas paieškos sistemoms yra visų šių veiksmų kompleksas. Jei norite tapti rinkos lyderiu, turite kovai panaudoti visus įrankius, o ne „šiek tiek pasitvakyti SEO“. Kryptingai tobulinkite savo svetainę, nes konkurencija dėl pirmųjų pozicijų „Google“ paieškoje dažniausiai yra arši. Norint patekti į paieškos rezultatų viršūnę nepakanka tik norėti, reikia to tikslingai siekti“, – pabrėžė M. Jokubauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.