...

Lietuvos sąskaitų finansavimo rinką nauja linkme kreips estų įmonė

Verslas

2022.09.14

Autorius: Rūta Palionienė

Temos: , .

Lietuvos sąskaitų finansavimo rinką nauja linkme kreips estų įmonė

Kaspar Kägu Asmeninio albumo nuotrauka

Su apyvartinių lėšų stoka per visą savo gyvavimo laiką yra susidūrusi dažna įmonė. To priežastimi verslininkai neretai įvardina pirkėjų norą atidėti ar prailginti sąskaitų apmokėjimo terminus. Bankai ar kitos finansinės įstaigos irgi nesiima dengti šių sąskaitų, tad tai tampa rimta kliūtimi ne tik augimui, plėtrai ir verslo stiprėjimui, bet net atlyginimų mokėjimui ar tiekimo grandinės užtikrinimui. Į Lietuvos rinką žengianti estų FinTech įmonė „SupplierPlus“ Lietuvos sąskaitų finansavimo rinką žada atnaujinti ir gamintojams atverti naujas galimybes.

2015 m. Estijoje susikūrė FinTech įmonė „SupplierPlus“. Vienas jos pradininkų bei vadovų, Kaspar Kägu kartu su kolega Lietuvoje Mindaugu Volungevičiumi, dalinasi ne tik įmonės pradžia, bet ir jos nešamais pliusais Lietuvos įmonėms. Kaip pasakoja K. Kägu: „SupplierPlus“ gimė, nes mano kolega ir įmonės bendrasavininkis Peeter Puppart, dirbdamas šeimos versle ir pardavinėdamas žemės ūkio produktus prekybos centrams susidurdavo su ydinga sistema, kai pardavėjai tiesiog pritrūkdavo apyvartinių lėšų. Pirkėjai labai dažnai prašydavo ir prašo gerokai atidėti sąskaitų apmokėjimą, o bankai įprastai nenori dengti tokių sąskaitų arba bankas ir pardavėjas yra skirtingose šalyse. Tiesa, gamintojams juk reikia užtikrinti tiekimo grandinės finansavimą, išmokėti atlyginimus. Supratome, kad faktoringas – tokių sąskaitų faktūrų finansavimas – yra tai, kas gali spręsti šias situacijas“. Ir priduria: „ten, kur dauguma sako pardavėjui „ne“, „SupplierPlus“ sako „taip“.

Lietuvoje „SupplierPlus“ pirmiausia irgi dairosi į maisto prekių mažmeninius pardavėjus. Dažnu atveju tai būna vietiniai gamintojai ir tiekėjai. Jie mažesni nei prekybos centrai, tad jiems tikrai svarbus mažesnis pirkėjo teikiamas kreditas. Jie skirtingai nei didmeninės prekybos atstovai ir ne visuomet gali investuoti didelius pinigus į naujausias technologijas, tad ir čia gelbsti „SupplierPlus“. „Faktoringo procese tikrai yra daug smulkių operacijų, susijusių su sąskaitos faktūros duomenų keitimu, sąskaitų patvirtinimų gavimu, mokėjimų tvarkymu. Mes šiuos procesus automatizuojame ir taip sumažiname faktoringo sąnaudas. Čia išlošia ir įmonės, nes jos greičiau gauna finansavimą“, – apie įmonės privalumus pasakoja verslininkas K. Kägu.

Atvirkštinis faktoringas irgi prieinamas

Žengdama į Lietuvą ši estų FinTech kompanija turi tikslą praplėsti faktoringo rinką. Kaip sako M. Volungevičius: „Baltijos regione Skandinavijos bankai užima didžiąją rinkos dalį. Tad klientai neturi galimybės rinktis įvairių produktų, kuriuos jiems gali pasiūlyti finansų rinka. Mūsų tikslas – pritraukti daugiau kapitalo į regioną, kuris leis klientams teikti geresnius finansinius sprendimus“. Įmonė siūlo ir atvirkštinį faktoringą bei dirba, kad jam būtų sukurta tinkama infrastruktūra. Toks atvirkštinis faktoringas turi keletą privalumų pardavėjams:

  • Pirma, jie gali gauti visą sąskaitos sumą, o ne 80-90% avanso ir 10-20% rezervo;
  • Antra, jie gali parduoti sąskaitą faktūrą be regreso reikalavimo – tai reiškia, kad jie gali laikyti sąskaitą apmokėta, o bankas prisiima įsipareigojimų neįvykdymo arba mokėjimo vėlavimo riziką;
  • Trečia, mokėjimo atsakomybės perkėlimas pirkėjui reiškia, kad pardavėjo kredito profilis tampa nereikšmingas. Netgi vakar sukurta įmonė gali parduoti sąskaitas faktūras, nepateikdama jokios kredito informacijos. Tai ne tik sumažina popierizmą, bet ir reiškia, kad pardavėjai turimus kredito limitus gali panaudoti kitiems tikslams.

Kiek kitaip nei įprasto faktoringo atveju, atvirkštinio faktoringo atveju pirkėjai gali kviesti ir kviečia tiekėjus prisijungti prie „SupplierPlus“ platformos ir tapti pirkėju. Bankai irgi gali finansuoti sąskaitas skaitmeniniu būdu, taip finansavimą padarant sklandžiu.

Pasirinkimai pardavėjams yra pliusas

Naudodamiesi Fintech sprendimais „SupplierPlus“ platformoje pardavėjai išlošia gaudami apyvartines lėšas, kad užtikrintų tiekimo grandinės finansavimą. Kai pirkėjai išlošia suderėję sau patogias viso proceso valdymo sąlygas bei terminus, o kas dar svarbiau – jie gali derėtis dėl geresnių kainų, kai sumažinamos pardavėjų apyvartinio kapitalo kainos. Ir nereikia užmiršti, kad pardavėjai gali diversifikuoti pirkėjų bazę. „Pirkėjai mūsų platformoje gali dirbti su užsienio pardavėjais, o jie neretu atveju tikisi išankstinio apmokėjimo arba remiasi tokiais finansiniais instrumentais kaip akredityvas”, – pasakoja Mindaugas Volungevičius. „SupplierPlus“ Lietuvoje jau dirba su tokiais prekiniais ženklais kaip „Auga Group“ ir tikisi, kad artimiausiu metu pavyks augti, plėsti savo klientų ratą, gerinti faktoringo sąlygas Lietuvoje ir padėti mūsų šalies gamintojams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.