Kokios išeitys pritaikytos verslo plėtrai karantino metu?

Verslas

2020.05.13

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: , , .

Kokios išeitys pritaikytos verslo plėtrai karantino metu?

Laura Prievelytė-Juknė Asmeninio albumo nuotr.

Vyriausybei sušvelninus sąlygas verslui, galime pasidomėti, kaip išgyveno ir kokius sprendimus priėmė tie, kurių veikla buvo sutrikdyta karantino metu. Dažniausias sprendimas – aktyvios prekybos perkėlimas į elektroninę erdvę.

Sulaukė populiarumo

Vilkaviškyje fizinę batų parduotuvę „Stilinga“ turinti Dalė Dragūnaitytė pasakoja, kad elektroninė prekyba tapo verslo išsigelbėjimu: „Mūsų pagrindinis pragyvenimo šaltinis buvo fizinė parduotuvė, o internetinė parduotuvė socialiniame tinkle „Facebook“ buvo sukurta dėl reklamos. Žinoma, ten taip pat parduodavome avalynės, bet tikrai ne tokiais kiekiais, kokiais nupirkdavo parduotuvėje… Bet, užsidarius šalyje visoms fizinėms parduotuvėms, mūsų elektroninė parduotuvė įgavo antrą kvėpavimą!“

Dar prieš pat karantino pradžią batų parduotuvė „Stilinga“ gavo paskutinį prekių užsakymą iš Vengrijos, todėl D. Dragūnaitytė išsigando išgirdusi apie karantino pradžią Lietuvoje. „Manėme, kad šių prekių jau niekam nereikės, nes paskelbtas karantinas nieko gero nežadėjo ir nujautėme, kad tos dvi savaitės bus tik startas… Nenukabinau nosies ir pradėjau intensyviai kelti nuotraukas į „Facebook“ puslapį „Stilinga“, dalinausi nauja kolekcija skelbimuose, nuolat užsiėmiau reklama. Tikrai netikėjau, kad atsiras tiek daug perkančiųjų…“ – stebisi batų parduotuvės „Stilinga“ įkūrėja.

Reikalingi klientams

Viena iš Vilniuje įsikūrusios „zero waste“ laisvalaikio prekių parduotuvės „Urban Earth Lovers Lietuva“ įkūrėjų Laura Prievelytė-Juknė pasakoja, kad jau seniai vykdė aktyvią internetinę prekybą, nors turėjo fizinę parduotuvę. Tačiau, kaip pastebi pašnekovė, išryškėjo naujos apsiperkančių klientų krepšelių tendencijos: „Matyti, kad keičiasi prekių krepšelis – valymo, higienos ir švaros prekės tampa aktualesnės. Galbūt mažiau aktualūs įvairūs kelionių aksesuarai. Nors žmonės ir perka, bet natūralu, kad pirmosiomis savaitėmis labiausiai jiems reikia maisto prekių, vaistų. Tačiau jaučiame, kad ir mūsų prekės yra reikalingos.“

„Avalyne susidomi tikrai daug žmonių, siuntas tenka siųsti kasdien, nes susikaupia nemažai siuntų. Viena klientė parašė: „Nors ir sėdime namie, bet norime sėdėti su gražiais batais.“ Tikrai manėme, kad, ištikus krizinei situacijai šalyje, žmonės taupys ir nepirks ne pirmo būtinumo prekių, bet aš galiu pasakyti, kad pas mus tik padaugėjo užsakymų. Aišku, nežinome, kaip bus ateityje, sienos uždarytos, kol kas prekių turime porai mėnesių į priekį. Neramu, kas bus dėl vasaros kolekcijos“, – viliasi D. Dragūnaitytė.

Kliento pažinimas ir reklama

Paklausus, kas padeda sėkmingai prekiauti internetu, D. Dragūnaitytė įvardija reklamą ir priduria, kad be geros reklamos nieko nebus. L. Prievelytės-Juknės nuomone, labai svarbu pažinti klientą ir padėti patenkinti tą poreikį. Ji pati svarsto apie plėtimąsi, taip prisidedant prie dabartinės problemos (t. y. viruso plitimo) sprendimo: „Ekologiškos dezinfekcinės rankų priemonės, vienkartinės kaukės – to labai reikia ir labai trūksta.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.