Pardavimas internetu

Žinių bazė

2019.01.11

Norėčiau paklausti, kaip ir ar iš viso reikia kaip nors įforminti pardavimą internetu? Tiksliau, ką reikėtų daryti, jei klientas susidomėjo preke, įvykdė mokėjimą. Ar reikėtų išrašyti sąskaitą, ar pasirašyti kokį nors kitą dokumentą? LR Elektroninės prekybos įstatymas kalba apie elektronines sutartis: ar jas būtina sudaryti kiekvienai prekei? Ar reikia kažkaip įforminti kiekvieną pardavimą ir pranešti apie tai VMI, ar pakankamas įrodymas būtų ir bankinis pavedimas su tam tikra įrašyta paskirtimi?

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Regina Utkienė

Mokesčių informacijos departamento direktorė / VMI

Premium

Publikavimo data: 2019-01-11 18:02

Mokestinės prievolės (buhalterinė apskaita, pajamų apmokestinimas ir deklaravimas) priklauso nuo to, ar prekes parduodate vykdydamas individualią veiklą (kai parduodamos prekės,...

Publikavimo data: 2019-01-11 18:02

Mokestinės prievolės (buhalterinė apskaita, pajamų apmokestinimas ir deklaravimas) priklauso nuo to, ar prekes parduodate vykdydamas individualią veiklą (kai parduodamos prekės, įsigytos perpardavimui), ar pardavimas yra atsitiktinio pobūdžio (kai parduodami nebenaudojami asmeniniai daiktai).

Vykdant individualią internetinės prekybos veiklą pagal pažymą, apskaita tvarkoma vadovautis Gyventojų, besiverčiančių individualia veikla (išskyrus gyventojus, įsigijusius verslo liudijimus), buhalterinės apskaitos taisyklėmis. Jeigu prekiaujama internetu, pardavus prekę, kiekvienam pirkėjui privaloma išrašyti sąskaitą faktūrą (PVM mokėtojas išrašo PVM sąskaitą faktūrą). Bankiniai pavedimai ir pan. apmokėjimo dokumentai tik patvirtina atsiskaitymo už parduotas prekes faktą, todėl vien šių dokumentų nepakanka.

Individualios veiklos pajamos (kiekvienas pardavimas) ir išlaidos fiksuojamos Gyventojo individualios veiklos pajamų ir išlaidų apskaitos žurnale. Žurnalo pajamų ir išlaidų suminiai duomenys naudojami pildant metinę pajamų mokesčio deklaraciją, kurią reikia pateikti VMI metams pasibaigus, iki kitų metų gegužės 1 d. Pajamų ir išlaidų apskaitos dokumentai ir/ar žurnalas pateikiami tik VMI paprašius.

Jei pardavimas yra atsitiktinio pobūdžio (t.y. prekės parduodamos nevykdant individualios veiklos), pardavimo sąskaita faktūra įforminti nereikia.
Sutarčių sudarymą reglamentuoja Civilinis kodeksas, kurio nuostatų aiškinimas nėra priskirtas VMI kompetencijai (pagal kompetenciją VMI teikia paaiškinimus dėl mokestinių prievolių, kylančių iš sudarytų sutarčių).

Ekspertai

Regina Utkienė

Regina Utkienė

Mokesčių informacijos departamento direktorė / VMI

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.