Kaip verslas turėtų pasiruošti Didžiosios Britanijos pasitraukimui iš Europos Sąjungos?

Verslas

2021.01.05

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Kaip verslas turėtų pasiruošti Didžiosios Britanijos pasitraukimui iš Europos Sąjungos?

Aušra Rutkauskienė Irmanto Gelūno nuotr.//

Didžiajai Britanijai galutinai palikus Europos Sąjungą, su šia šalimi dirbantys verslai turės prisitaikyti prie naujų sąlygų. Apie tai, kaip po „Brexit“ pakis prekių siuntimas ir gavimas, pasakoja UAB „DHL Lietuva“ Pardavimo ir rinkodaros skyriaus vadovė Aušra Rutkauskienė.

Daugiau prekybos keblumų

Ko gero, vienas ryškiausių pokyčių, kuris laukia verslo, yra kintanti mokestinė sistema, prekiaujant su Didžiąja Britanija. Kadangi tarp ES šalių prekyba vyksta laisvai, nėra taikomi muito ir kiti mokesčiai. Didžiajai Britanijai pasitraukus iš Sąjungos, verslininkams, siunčiantiems prekes į šalį ar gaunantiems prekes iš jos, atsiras muitinimo paslauga. Taip pat bus reikalinga ir muitinės deklaracija bei mokami importo mokesčiai.

„Jau nuo sausio 1 d. kiekvienai siuntai, keliaujančiai į šią šalį ar iš jos, verslas turi pasirūpinti ir sąskaitos faktūros pateikimu kartu su siuntą lydinčiu važtaraščiu. Be sąskaitų faktūrų siuntos gali būti stabdomos Didžiosios Britanijos muitinėje, laukiama šių dokumentų ir tik tuomet, atlikus importo procedūrą, pristatoma gavėjo adresu. Visa tai gali labai pailginti tranzito laiką. Tai yra vienas iš pagrindinių pasikeitimų. Labai svarbu paminėti ir tai, kad Lietuvos verslas, turintis bet kokių prekybos santykių su Didžiąja Britanija, privalo registruoti EORI kodą Anglijoje, taip pat tapti PVM mokėtoju. Norint tiksliai sužinoti, kokiais atvejais verslams būtina angliškų EORI bei PVM kodų registracija, rekomenduojama pasidomėti tinklalapyje www.gov.uk pateikta informacija“, – pasakoja A. Rutkauskienė.

Logistams siūlo atsakingai pasiruošti

Kone labiausiai „Brexit“ paveiks logistikos įmones, kurioms pokyčiai bus tiesiog neišvengiami. A. Rutkauskienė pastebi, kad tam tikros korekcijos privalo būti atliktos kiekvienoje logistikos grandinės dalyje, ir dalijasi asmeniniu pavyzdžiu, į ką buvo atkreipiamas dėmesys. 

„Jei kalbėtume konkrečiai apie „DHL Lietuva“ veiksmus, maksimaliai peržiūrėjome kiekvieną grandinę, kurioje reikalingi pokyčiai, investavome į būtinas sritis, kad visi procesai vyktų sklandžiai ir netgi pereinamuoju laikotarpiu mūsų klientai nepajustų arba pajustų itin mažą pokytį. Turime įsipareigojimų Lietuvos verslininkams, privalome užtikrinti maksimaliai kokybiškas paslaugas, bet šiuo atveju, manome, reikalingas abipusis kruopštus pasirengimas“, – sako pašnekovė.

Anot jos, ne mažiau reikšmingas ir paties kliento pasirengimas „Brexit“, nes logisto pasirengimas vykdyti įsipareigojimus yra tik viena medalio pusė. 

„Svarbiausia, manau, ne svarstyti apie kitą galimą logistikos partnerį, o sėsti ir pasirengti „Brexit“ reikalavimams kartu! Logistikos galimybės išlieka tos pačios, keičiasi tik keletas niuansų, kuriuos turi įsivertinti verslas. Žinoma, pereinamuoju laikotarpiu galimas siuntų užlaikymas pasienyje, ypač siuntoms, keliaujančiomis sausuma“, – atskleidžia A. Rutkauskienė.

Laimi tie, kurie pradėjo ruoštis iš anksto

Pasak pašnekovės, „DHL Express“ nuolat stebi vykstančius pokyčius politinėje arenoje, todėl galėjo įvertinti artėjančius pokyčius. Iš esmės tokios strategijos turėtų laikytis kiekvienas verslas ir, numatydamas artėjančius pokyčius, imti jiems ruoštis kuo anksčiau.

„Kiekvienas verslas unikalus, prekės skirtingos, tad mūsų verslininkams labai rekomenduotina nuodugniai peržiūrėti visus pasirengimo žingsnius, išdėstytus www.gov.uk. Taip sužinosite ne tik tai, kokie yra jūsų logistikos grandies reikalavimai, bet ir kokie būtini veiksmai mokestinėms prievolėms užtikrinti“, – įsitikinusi A. Rutkauskienė.

Didžiausi iššūkiai

Būtent pasiruošimas pokyčiams ir naujų reikalavimų vykdymui bus didžiausias iššūkis kiekvienam su prekyba Didžiojoje Britanijoje susiduriančiam verslui. Pašnekovės teigimu, pats pirmas žingsnis kiekvienam yra išsiaiškinti specifinius prekybos ir verslo reikalavimus, pasirengti jų atitikimui: „Rekomenduojama pasidomėti ne tik papildomais dokumentais (licencijomis, sertifikatais), kurių reikės kliento prekėms importuoti į Didžiąją Britaniją ar eksportuoti iš jos, bet ir galimais ribojimais (jei tokių yra, tuomet kokie konkrečiai) kliento prekei. Taip pat svarbu numatyti ar įsivertinti ir galimus su šiais pasikeitimais susijusius papildomus mokesčių ir muitų tarifus. Vienas iš šiuo metu svarstomų dalykų, aktualių B2C verslo klientams, kad pastarieji, parduodami savo prekę internetu Anglijos piliečiui, privalės įtraukti į pardavimo kainą Didžiosios Britanijos PVM sumą, kurią vėliau, t. y. periodiškai kas ketvirtį, privalės grąžinti į Didžiąją Britaniją.“

A. Rutkauskienė taip pat atkreipia dėmesį, kad, atsiradus tarpininkų paslaugų grandinei bei kitiems su šiuo pokyčiu susijusiems veiksmams, kuriems reikia investicijų ir laiko sąnaudų, tikėtina, kad kurjerių įmonių transporto įkainiai klientams keisis, todėl būtina iš anksto tai įvertinti, pasverti savo galimybes ir numatyti didesnes išlaidas. 

Ekspertai

Aušra Rutkauskienė

Aušra Rutkauskienė

Pardavimo skyriaus vadovė / UAB “DHL Lietuva”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.