2017 metais populiarumo viršūnėje socialinių tinklų ir milijonų temos
2017.12.29
Temos: Finansai.
Kaip ir kasmet, metų pabaigoje prasminga apžvelgti, kas nutiko ir kuo labiausiai domisi Lietuvos verslininkai, startuolių kūrėjai, įvairių sričių specialistai. „Šiais metais sudarėme populiariausių temų dešimtuką, kuriame apžvelgiame daugiausia dėmesio sulaukusius jaunus verslus ir skaitomiausius verslo gido patarimus portale „BZN start“, – sako šio portalo redaktorė Ieva Kniukštienė.
Domisi socialiniais tinklais
Anot pašnekovės, praėję metai įrodė, kad socialiniai tinklai yra viena svarbiausių komunikacijos ir prekybos vietų jaunam verslui. Temomis, kaip sėkmingai komunikuoti, valdyti savo profilį ar reklamuoti idėjas juose, domėjosi tūkstančiai skaitytojų. Nieko keista, kad trečdalį iš dešimties populiariausių verslo gidų temų šiemet sudarė socialinių tinklų tematika.
„Paties didžiausio skaitomumo sulaukė straipsnis, kuriame „Socialaus marketingo“ reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis pataria, kaip sėkmingai konkuruoti dėl vartotojų dėmesio socialiniuose tinkluose. Antroje vietoje atsidūrusiame straipsnyje taip pat „Socialaus marketingo“ atstovas, įmonės vadovas ir socialinių tinklų guru Arijus Žakas analizuoja, ką daryti, kad reklama socialiniuose tinkluose neerzintų vartotojų. Akivaizdu, kad socialiniai tinklai, ypač „Facebook“, yra ir išlieka itin svarbia platforma verslui, kurioje, suvokdami, kad reklamomis braunamasi į privačią laisvalaikio erdvę, verslininkai siekia tai padaryti kuo subtiliau ir nesunervinti savo potencialių klientų“, – pasakoja I. Kniukštienė.
Be to, pastebima mažų amatų peraugimo į verslus tendencija. Šiemet labai aktyviai domėtasi, kaip mažus „Facebook“ tinkle pradėtus versliukus paversti realiu verslu ir išaugti socialinio tinklo verslo rėmus. Šias paslaptis atskleidė komunikacijos agentūros „A|PR“ įkūrėja Aušra Prasauskaitė.
Daugiau tolerancijos ir kūrybos
„Regis, šiais metais jauni verslai kaip niekada stipriai pradėjo suvokti, kad reklamos gausa ir įkyrumu gali sulaukti atmetimo reakcijos ir nepasiekti norimų rezultatų. Reklama kainuoja, todėl kiekvienam svarbu, kad ji būtų veiksminga. Vadinasi, reikia jausti saiką ir ribas, negalima per daug įkyrėti savo esamam ar potencialiam klientui“, – teigia pašnekovė.
„Lietuvos startuoliai sparčiai auga, todėl jiems aktualios finansinės galimybės.“
I. Kniukštienė.
Auganti pagarba kliento poreikiams, reklamos tolerancijai, laisvalaikiui pastebima ir populiariausių temų dešimtuke. Pasak pašnekovės, skaitytojai aktyviai analizavo temas, kaip sukurti gerą reklamą socialiniuose tinkluose, kaip skatinti pardavimus, bet neįkyrėti. Pastarajame straipsnyje ir net dviejuose skaitomiausiuose „BZN start“ straipsniuose patarimus dalijęs ilgametis pardavėjų bei vadovų ugdymo ekspertas Darius Čibonis atskleidė auksinę gero pardavėjo taisyklę: „Prasti pardavėjai siūlo prekę ar paslaugą, nesiaiškindami kliento poreikių; vidutiniški pardavėjai prieš siūlydami aiškinasi poreikius, o patys geriausi ne tik aiškinasi, bet ir formuoja naujus kliento poreikius. Kitaip sakant, prieš pardavinėdami novatorišką prekę ar paslaugą, jie pirmiausia parduoda poreikį.“
Ne mažiau skaitytojai domėjosi ir įdomiais sprendimais, ypač dažnai skaitytos temos apie nestandartinius mokėjimo būdus, bei naujo verslo modelio galimybes.
„Intensyvioje konkurencingoje rinkoje verslininkai supranta, kad turi pateikti unikalių sprendimų ir pagerinti vartotojo kasdienybę vien tam, kad galėtų konkuruoti su kitais panašioje srityje veikiančiais žaidėjais. Buvo domimasi prekybos galimybėmis, „dropšipingu“ ir kitomis alternatyvomis. Šiemet daug dėmesio sutelkta į alternatyvius verslo finansavimo būdus. Lietuvos startuoliai sparčiai auga, todėl jiems aktualios finansinės galimybės. Ne mažiau jiems rūpi ir pasaulinės naujovės, padedančios supaprastinti mokėjimus, su kuriais susiduria vartotojai“, – tendencijas pristato I. Kniukštienė.
Visi nori milijonų
Kiekvieno startuolio siekiamybė pasiekti ir uždirbti savo pirmąjį milijoną. Tai puikiai matoma ir „BZN start“ skaitomumo viršūnėse.
„Į dešimtuką patenka straipsnis, kuriame analizuojama, kaip atskirti milijono vertą idėją. Šiame straipsnyje pradedantiesiems pataria „Nextury Ventures“ įkūrėjas Ilja Laursas, skatindamas idėją persvarstyti iš investuotojo perspektyvos, nepasikliaujant vien savo emocijomis. Šalia jo puikuojasi kitas didžiulio skaitomumo sulaukęs straipsnis, kuriame pradedantieji skatinami pasimokyti iš kolegų jau padarytų klaidų ir jų nebekartoti. Klaidas atskleidžia bestselerio autorius dr. Donatas Jonikas, išnagrinėjęs daugiau kaip 1 tūkst. startuolių skirtingose šalyse veiklas. Džiugu, kad skaitytojai ir pradedantieji verslininkai kelia sau aukštus reikalavimus, gilinasi į idėjų perspektyvumą ir siekia viską atlikti kuo sklandžiau“, – sako I. Kniukštienė.
Didelė verslų įvairovė
Tarp skaitomiausių verslo istorijų įsitaisė: ekologiškas verslas „Tireless“, kuriantis batus iš padangų, su rytietiškomis tradicijomis klientus supažindinantis „D’Lounge“, drąsiai į JAV rinką įsiliejęs „Stockinvest“, avantiūriškas keliones propaguojantis „FreeRoomsNow“, inovatyvus komunikacijos įrankis „Tipi“, amato lygį išaugęs itin mielas verslas „Beloved Toys“, švenčių platforma „Do It Now“, taip pat platforma „Godeal“, kuriai prireikė didelių investicijų, originalių batų aksesuarų kūrėjai „Tapi-Tapi“ ir sėkmingo spurto sulaukusi siuntų platforma „PirkDe“.
„Per metus „BZN start“ komanda susipažįsta su daugybe žmonių, kurie yra verslūs, aktyvūs ir savo idėjas įgyvendina Lietuvoje, pradeda užkariauti užsienio rinkas. Jų istorijos įkvepia ir motyvuoja. Džiaugiamės, kad verslų įkūrėjai sutinka papasakoti ne tik savo sėkmės paslaptis, bet ir pasidalyti kiekvieną verslą ištinkančiomis kliūtimis, padarytomis klaidomis. Tai padeda visai jauno verslo ir startuolių ekosistemai augti ir tobulėti. Šiais metais jaunų verslų įvairovė iš tiesų stulbinanti. Pradedantieji turi vis įdomesnių, drąsesnių idėjų, na, o mes turėjome progą skaitytojams pristatyti iškilias sėkmės istorijas, kaip lietuviški startuoliai pritraukė milijonines investicijas, sukūrė inovatyvias technologijas ar nepabūgo rizikuoti ir viską metę imtis mėgstamos veiklos“, – džiaugiasi „BZN start“ redaktorė I. Kniukštienė.
Ekspertai
Ilja Laurs
Įkūrėjas, valdybos pirmininkas / „Nextury Ventures”
Darius Čibonis
Vadovų ir vadybininkų mokymų treneris / www.cibonis.lt
Ieva Kniukštienė
Projektų vadovė "Chestnut" agentūra, komunikacijos klausimai
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.