...

Kas tas profesinis tvarumas?

Verslas

2021.12.09

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: , .

Kas tas profesinis tvarumas?

A. Grigorjevas Asmeninio albumo nuotr.

Gruodžio pradžioje įvyko jau dvyliktoji, didžiausia metinė rinkodaros specialistų konferencija „LiMA DAY Lietuva’21“. Andrius Grigorjevas, „Synthesis Consulting Group“ partneris ir strategas, savo pranešimu užbaigdamas konferenciją apibendrino, kad klausydamas pranešimų pastebėjo pranešėjų nenorą kalbėti apie ateitį. Kita svarbi konferencijos tema – darbuotojų trūkumas. Taip pat ne kartą buvo minėtas tvarumas, į kurį A. Grigorjevas pažvelgė kitu aspektu ir išdėstė principus, leidžiančius siekti profesinio tvarumo.

„Prieš du mėnesius sugalvojome koncepciją: kas būtų, jei mes turėtume gyvą pranešimo audinį, kuris gimsta tuo pačiu metu, kai kiti pranešėjai kalba, kuris turėtų logines jungtis ir padėtų gal reziumuoti, sujungti arba išryškinti tam tikras temas? Nuo pat pirmo pranešimo pastebėjau, kad, nors konferencija apie ateitį ir tendencijas, visi taip ciniškai ir kritiškai pradėjo kalbėti, kad apie ateitį kalbėti nelabai gerai, galima šiek tiek praktinių dalykų atskleisti, kas bus kitais metais, bet kalbėti bendrąja prasme apie ateitį nėra labai prasminga ir visi turėjo labai panašią teminę liniją. Pagalvojau, kad jei prieš penkerius metus būtų kas pakvietę panašia tema pakalbėti, visi būtų drąsiai kalbėję apie ateitį, bet dabar, kaip susitarę, pranešėjai bijo tų tendencijų ir sako, kad sunku prognozuoti. Mes nežinome net to, kas bus kitą ketvirtį, nelabai ką galime pasakyti arba galime pasakyti apie trumpą distanciją ir dažniausiai, jeigu pasakome, tai apie tai, kas yra dabar, tik gal kažkas iš jūsų dar to nepastebėjo. Atrodo, kad patys tapome tendencijos dalimi – nekalbėti apie tendencijas pasidarė visai tendenciška. Aš taip pat pagalvojau nekalbėti apie tendencijas, kai esu kviečiamas į tendencijų konferenciją“, – atkreipė dėmesį Andrius.

Ko trūksta labiausiai?

Aptardamas vieną pagrindinių konferencijos temų apie darbuotojų trūkumą, A. Grigorjevas teigė pritariantis, kad rinkodaros specialisto profesija vis sudėtingėja, atsiranda vis daugiau kompetencijų, kurios reikalingos specialistui, ir ateityje jų vis daugės. Andrius teigė, kad labiausiai trūksta ne išskirtinio konkrečios srities talento, bet stipraus vidutinioko, nes dabartinėje situacijoje, kai trūksta talentų, trūksta resursų ir visur nėra žmonių, visi norės turėti stiprų vidutinioką, kuris gali padengti kuo didesnį kompleksinių užduočių lauką. Tokių žmonių labai pradėjo reikėti ir visi pradėjo kelti lūkestį, kad tokio profilio darbuotojų gali rinkoje atsirasti.

Profesinis tvarumas

„Man surezonavo kelios temos. Viena jų – tvarumas, bet visai kita perspektyva. Per pastaruosius dvejus metus visi pajuto profesinio tvarumo problematiką. Tai klausimas: kiek aš asmeniškai galiu pavežti? Turbūt ne kartą uždavėte sau šį klausimą. Arba kolegos klausia jūsų, kiek įmanoma, kiek mes galim dar taip pavaryti? Kiek įmanoma ištempti? Matome labai svarbią temą, nes apie visus kitus tvarumus galima laisviau kalbėti tada, kai tavo profesinis gyvenimas yra sutvarkytas“, – sako specialistas, pristatydamas principus, kurie leistų siekti profesinio tvarumo.

Perprasti esminius svertus

Andriaus teigimu, svarbu suprasti esminius svertus, kurie veikia toje kategorijoje. Svarbu fundamentaliai žinoti, kas pas mus suveiks, kas nesuveiks, kur verta investuoti ir skirti savo laiką. Tai labai aiškus išsigryninimas, kas mums svarbiausia. Tai bazinis dalykas. Organizacija turi labai aiškiai žinoti, ko mums neverta daryti ir kur mes savo dėmesio ir limituotų resursų negalime skirti. 

Efektyviai skolintis iš kitų

„Čia turiu galvoje idėjų vogimą, skolinimąsi ir efektyvų pritaikymą savo srityje. Tai labai svarbus įgūdis, tai sugebėjimas perkelti iš kitų industrijų praktikas, kurios spręstų panašią problematiką ir padėtų mums. Jeigu mes plačiau žvalgytumėmės, tai mums padėtų labai smarkiai praplėsti savo bendrą inventorių, žodyną ir galimybes padaryti visiškai naujus dalykus“, – paaiškina pranešėjas.

Deleguoti kitus sukurti kažką naujo

A. Grigorjevas pataria deleguoti kitiems sukurti kažką naujo, kad patiems nereikėtų nieko daryti. Jis sako, kad pirmas tinginystės principas – nedaryti to, ko nereikia daryti, skolintis iš tų, kurie jau padarė ir padarė geriau, liepti kažkam kitam sukurti už jus – čia yra tvaraus profesionalo gyvenimas. Delegavimas kitiems irgi yra įgūdis. Darbas su agentūromis, gerų partnerių pasirinkimas, turėjimas išskirtinių partnerių ir pažinčių būrį, kurie gali padaryti, – tai yra stiprybė. Daug kas neretai nusprendžia, kad žmogiškieji ryšiai nėra toks svarbus dalykas, nors iš tiesų nieko nemokėdami, bet turėdami didelį pažinčių būrį, galime padaryti daugiau nei geriausi specialistai. Andrius įsitikinęs, kad būti geriausiam yra energijos švaistymas. Specialistas pastebi, kad žmonėms labai dažnai trūksta suvokimo, kad nereikia būti kūrybiškam, o reikia tiesiog sugebėti atpažinti kūrybiškumą ir įvertinti. Taip pat nebūtina būti įžvalgiam, reikia sugebėti atpažinti gerą įžvalgą.

Konferencijos tiesos:

  • Prekių ženklas yra svarbu.
  • Neklišinis mąstymas.
  • Elgesys veikia kanalą.
  • Tvarumas „is a must“.
  • Prasmingas turinys svarbu.
  • Ieškokite naujų sprendimų.
  • Kūrybiškumo ir stebinimo kriterijus keliamas visiems kanalams.
  • Greitis, lankstumas ir eksperimentavimas yra „key“.
  • Kiekvienas pas mus rinkodarininkas.
  • Negalime ignoruoti reklamos efektyvumo pagrindų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.