Kaip sukurti patrauklius darbo skelbimus?
2022.04.28
Temos: Darbuotojai.
Nuolatinė darbuotojų kaita, chaotiškos darbo sąlygos įmonėje, bet jus pasitinka besišypsanti, žavi personalo skyriaus darbuotoja, pasakojanti, kokia tai puiki įmonė ir kaip gera pas mus dirbti, o kas jai belieka? Laikinai įdarbintas darbuotojas trumpam sustabdo įmonės darbų griūtį, o po mėnesio ir vėl tas pats. Nekursime darbo skelbimo, kuris vadinasi „apgaukime darbuotoją“, pradėkite kurti tikrą vertę savo įmonės viduje, tuomet ir pritrauksite tinkamų kandidatų, atitinkančių įmonės vertybes. Kaip sukurti gerą komunikacijos žinutę, pritraukiančią tinkamų kandidatų, pasakoja UAB „Hr Hint Online“ personalo projektų vadovė Viktorija Cap-Litvinienė.
Pirmieji žingsniai įmonėms startuoliams
Prieš kuriant darbo skelbimą, įmonei startuoliui reikėtų pagalvoti apie prekių ženklo vientisumą ir, jei dar neturi savo įmonės „Brand Book“ (prekių ženklo aprašymo, kuriame sudedamos pagrindinės prekės ženklo idėjos, elementai, spalvos, šriftai ir kitos naudojimosi taisyklės), jį susikurti ir savo prekių ženklo koncepciją stengtis išlaikyti ir darbo skelbimuose. Darbo skelbimo ir komunikacijos žinutė, paruošta pagal „Brand Book“ reikalavimus, sukurs vientisumo ir atpažįstamumo efektą darbo rinkos dalyviams, o tai prisidės prie įmonės patrauklumo jausmo kūrimo. Net jeigu tu esi ir ne dizaineris, o tiesiog paprastas žmogus, darbus sugebėsi atlikti lengvai ir greitai su programomis „Canva“, „Snappa“. Čia yra daug patogių šablonų socialiniams tinklams, darbo skelbimo maketų, kuriuos pakaks tik adaptuoti pagal savo poreikį. Kuriant skelbimą anglų kalba, pravers redaktoriai: „Grammarly“, „Hemingwayeditor“.
Darbo skelbimo žinutėje neturi jaustis lyties kodavimo
Mes visi to nesuvokdami vartojame kalbą, kuri yra subtiliai „užkoduota pagal lytį“. Visuomenė turi tam tikrų lūkesčių dėl to, kokie yra vyrai ir moterys, kuo jie skiriasi. Tai atsispindi mūsų vartojamoje kalboje. „Pagalvokite apie „bossy“ (liet. „valdingas“) ir „feisty“ (liet. „žiaurus“): mes beveik niekada nevartojame šių žodžių apibūdindami vyrus“, – pasakoja pašnekovė. Šis kalbinis lyties kodavimas taip pat rodomas darbo skelbimuose, o tyrimai parodė, kad tai atbaido moteris pretenduoti į darbą, skelbiamą „vyriška“ kalba. Ir atvirkščiai: vyrai mažiau kandidatuoja į pozicijas, kurias apibūdinant vartojama daugiau „moterų“ kalbos žodžių. Svetainė „Genderdecoder“ yra greitas būdas patikrinti, ar darbo skelbime anglų kalba yra toks subtilus kalbinis lyties kodavimas, turintis atgrasantį poveikį.
Pareigybės pavadinimas
Norint pritraukti tinkamą kandidatą, reikėtų pradėti ir nuo aiškaus bei konkretaus pareigybės pavadinimo su pagrindiniais raktiniais žodžiais, nes kandidatai darbo ieško taip pat naudodami raktinius žodžius. Juk neieškote darbo rašydami „biuro fėja“ arba „X srities superherojus“. Tad jeigu ieškote pardavimo vadovo, taip ir rašykite, o greta pavadinimo galite patikslinti įmonės veiklos sritį ar pozicijos specifiką, veiklos apimtį arba labai svarbią kompetenciją, pavyzdžiui, eksporto vadovas (naujų rinkų pritraukimas), „Junior Java“ programuotojas, pardavimo vadybininkas B2B užsienio rinkoms.
Skiltis „Apie organizaciją“
Rašykite gyvą, užkabinantį tekstą su faktais apie organizaciją, ją rekomenduojama pristatyti iš kelių perspektyvų: kur ji dabar yra ir ką daro, pasiekimų, artimos ateities perspektyvų, komandos ar skyriaus pristatymo, vadovo pakvietimo, prie kokių tikslų, iššūkių, projektų, veiklų prisidės naujas žmogus? Kuriant informaciją, reikėtų galvoti, kas būtent šioje pareigybėje aktualu darbuotojui. Gal tai veiklos apimtys, naujas skyrius, laisvė kurti ir veikti, organizacinė kultūra, o gal tiesioginis vadovas ar konkretūs iššūkiai?
Skiltis „Darbo turinys“
Žmogui skaitant darbo pobūdžio aprašymą, turi būti aiškios būsimos atsakomybės, pagrindinės kasdienės užduotys, neturi likti vietos interpretacijoms. Pavyzdžiui: „Prisidėsite prie įmonės kultūros kūrimo ir palaikymo“, reikėtų tikslinti taip: „Prisidėsite prie įmonės kultūros kūrimo ir palaikymo organizuojant renginius, švenčiant vidines šventes, įmonės pasiekimus, kalendorines šventes, vidines iniciatyvas“. Turinys turėtų būti natūralus, atspindintis organizacijos kultūrą. Čia galima vartoti įvairias konstrukcijas: „Tau teks daryti…“, „ Mes tikimės, kad tu…“ ir pan.
Patartina rašyti adekvačius reikalavimus pareigybei: išgryninti, kurie įgūdžiai, kompetencijos, lūkesčiai tikrai yra būtini, o kas būtų privalumas. Tai reikia atitinkamai pateikti darbo skelbime. Pavyzdžiui, vis rečiau darbo skelbimuose rasime reikalavimą dėl patirties, nurodomos metais, o labiau orientuojamasi į konkrečių įgūdžių ar kompetencijų turėjimą: „Panašaus darbo patirtis būtų privalumas“, „Tikimės, kad gebate savarankiškai valdyti X projektus“ ir pan.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.