Ekspertai spręs augančio verslo plėtros iššūkius
2022.01.31
Temos: Darbuotojai, Finansai, Startuolis, Vadyba.
Vasario 17–18 d. startuoja jau šeštasis augančio verslo forumas #LAUNCH 2022, kurio tiesioginės transliacijos vyks iš lankstaus biuro „Workland“ erdvių. Kuo šis renginys išskirtinis ir kuo gyvena jaunas verslas šiandien, pasakoja ekspertai ir pranešėjai.
Darbo vietos modelio tendencijos
„Workland“ pilnai aptarnaujamų biurų ir bendradarbystės erdvių vadovė Laura Panovienė pabrėžia priežastis, kodėl vis daugiau įmonių renkasi lankstesnes darbo vietas. Tai lemia tiek sparti įmonės plėtra, naujo darbo stiliaus taikymas ar paprasčiausiai žmogiškojo ryšio trūkumas. Iki šiol sėkmingai pandemijos laikotarpį išgyvenusios įmonės sparčiai plečiasi ir planuoja persikelti į didesnes biurų patalpas, galinčias sutalpinti visą komandą. Būtent čia ir išryškėja pagrindinė problema, vyraujanti verslo pasaulyje: įmonės auga daug sparčiau, nei suspėja įsirengti didesnius biurus. „Newsec“ atliktos apžvalgos duomenimis, per ateinančius 1,5–2 metus bus dar labiau jaučiamas naujų biuro patalpų trūkumas, o biuro įsirengimas įmonei gali užtrukti ir daugiau nei metus. Tokioje situacijoje atsidūrę verslo atstovai neretai susiduria su sunkumais, kaip organizuoti įmonės darbą, kai esamas biuras tampa per mažas, o erdvesnio paieškos ar įsirengimas užsitęsia neribotam laikui.
Greta sparčios plėtros kita priežastis yra darbo stiliaus pokyčiai. Nemaža dalis įmonių renkasi hibridinį darbo stilių, kuris, beje, gali sutaupyti iki 50 proc. biuro nuomos ar įrengimo kaštų. L. Panovienė atkreipia dėmesį, kad didelė dalis įmonių ypač mėgsta rotuoti savo darbuotojus savaitiniu principu, t. y. viena dalis darbuotojų dirba iš namų, kita – biure, keisdamosi kas savaitę.
Be abejo, nemaža dalis žmonių renkasi ir bendradarbystės erdves, kurios atveria bendravimo ir pažinčių būrio plėtimo galimybių. Pastaruosius kelerius metus dėl pandeminės situacijos bendravimas buvo smarkiai apribotas. „Apklausę savo narius, kitų verslų atstovus, išgirdome labai aiškią žinutę – jie išsiilgo bendravimo, tiesiog trumpo rytinio pašnekesio su biuro kolega šalia kavos aparato“, – sako L. Panovienė. Pašnekovės teigimu, šiose bendradarbystės erdvėse vykdomos iniciatyvos, tokios kaip bendri narių pusryčiai, bendruomenės vakarai, taip pat seminarai ar kitos veiklos, – itin svarbus veiklos aspektas, leidžiantis užtikrinti, kad nariai gautų įvairiapusę paslaugą: nuo ramios darbo vietos, kolegų palaikymo iki galimybės plėsti savo verslo pažintis.
Augančio verslo iššūkiai
„Curtains Calculator“ vadovas ir įkūrėjas Darius Baltunis džiaugiasi galėdamas pasidalinti verslo iššūkiais, su kuriais kaip verslui, o vėliau ir startuoliui, teko susidurti: „Buvo keletas pagrindinių elementų, kuriuos išmokę valdyti, stebėti ir tobulinti, supratome, kad galime augti ir tobulėti patys, o tada pasiūlėme savo sprendimą – „Curtains Calculator“ programėlę – ir didžiausioms pasaulio rinkoms. Versle neretai painiojama priežastis su pasekme, pavyzdys – neįgyvendinti savaitės tikslai. Atrodo, kad priežastis – per mažai klientų, bet tik tada, kai pradėjome ieškoti tikrosios už to slypinčios priežasties, pamatėme verslo modelio ir verslo procesų spragas, kurių sustygavimas buvo vienas iš didžiausių mūsų verslo iššūkių. Tik išmokę tinkamai kelti tikslus, galėjome ieškoti sprendimų jiems įgyvendinti.“
Dariui teko susidurti su skirtumu tarp verslo ir startuolio: versle tuos pačius procesus vykdė daug metų jų nekeisdami, galvodami, kad reikia laiko jiems ištobulinti. O startuolyje nuolat ieško, kas veikia geriausiai, radę sprendimą, kartoja jį tol, kol tinkamai įvaldo.
Pasak D. Baltunio, labai svarbus elementas – komanda: „Verslas kartais pamiršta jos svarbą. Kaip krepšinio šalis žinome, ką reiškia komandinis žaidimas, bet dažnai pamirštame, kad tie patys metodai lemia ir mūsų verslo sėkmę. Jaunam verslui surinkti tinkamą svajonių komandą yra milžiniškas iššūkis. Jaunas verslas neturi resursų samdyti geriausius, o blogiausių nenori. Tad čia labai svarbi lyderio vizija, kurią jis spinduliuoja ir pritraukia komandą savo charizma ir užsidegimu.“
Svarbu valdyti verslo rizikas
Atvirųjų duomenų platformos „Okredo“ įkūrėja ir bendrasavininkė dr. Gerda Jurkonienė pastebi, kad gerėja įmonių tarpusavio atsiskaitymų kultūra. Gruodį „Okredo“ vykdyta apklausa atskleidė, kad dabar kas trečia įmonė skundžiasi vėluojančiais klientų mokėjimais, o pernai tokių buvo 46 procentai. Kaip priežastį įmonės dažniau nei pernai mini vėluojančius mokėjimus klientų pusėje – tokių šiais metais yra 41 procentas. Antra dažniausia stringančių mokėjimų priežastis – tai, kad įmonės vis dėlto dar nėra visiškai atsigavusios po pandemijos. Įmonės taip pat rečiau mini piktybiškai nemokančius partnerius. Beje, įdomu tai, kad Latvijos įmonės partnerių vėlavimus mini dažniau nei Lietuvoje – 37 proc. įmonių minėjo susiduriančios su tokia problema.
„Nepaisant teigiamų tendencijų, raginame nepamiršti verslui kylančias rizikas vertinti išsamiau, o partnerių būklę analizuoti pasitelkiant kuo daugiau duomenų – tiek pradedant bendradarbiauti, tiek vertinant esamų klientų būklę, tiek susidūrus su vėluojančiais mokėjimais. Svarbu vertinti ne tik ankstesnę bendradarbiavimo patirtį ir pasitikėti partneriu, tačiau verta atkreipti dėmesį, ar neatsiskaitanti įmonė nevėluoja atsiskaityti su valstybe bei kitais verslo partneriais“, – pataria dr. G. Jurkonienė.
Pokyčių ekspertė dr. Erika Vaiginienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu viso pasaulio verslas susiduria su COVID-19 keliamais iššūkiais. Tiesa, vieniems tie iššūkiai priartina sėkmę, kitiems – verslo pabaigą. Pandemija pakeitė darbuotojų ir klientų įpročius, o tai verčia permąstyti organizacines kultūras ir verslo modelius. Tad COVID-19 yra puikus pagrindas diskusijoms apie rizikų valdymą ir inovacijų diegimą organizacijose. „Ateities įžvalgų metodika, su kuria trumpai supažindinsiu #LAUNCH 2022 dalyvius vasario 17–18 d., skirta ilgalaikiam strateginiam planavimui identifikuojant tikėtinas rizikas ateityje ir pagrindą būsimoms inovacijoms. Dalyviai turės galimybę įsitikinti, kad ateities numatymas nėra „burtai“, o metodiškai valdomas procesas, kuriame reikia tiek plataus žinojimo, tiek kūrybiško sutelktinio mąstymo. Trumpai tariant, ateitį numatyti galime pasitelkę savo kolegas ir įdarbinę jų įvairiapusį žinojimą. Apie tai, kokio žinojimo galime tikėtis iš skirtingo tipo darbuotojų, kalbėsiu antroje „Komandos formavimas“ sesijoje“, – savo temą pristato dr. E. Vaiginienė.
Dėkoja ištikimiems partneriams
Renginio organizatoriai džiaugiasi jau ne vienus metus jauno verslo forumą palaikančiais draugais ir partneriais. Šiemet išskirtinė padėka tenka UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) ir lanksčių biurų erdvei „Workland“, Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkui, rizikos kapitalo fondui „Nextury Ventures“, naujienų portalui „Delfi“ bei spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.