Komercinės paslaptys iki šiol išlieka paslaptingiausiu intelektinės nuosavybės objektu: naujai sukurti prekių ženklai, dizainai, išradimai registruojami viešuose registruose, taip atskleidžiant juos visuomenei ir informuojant apie kitų įgytas išimtines teises į konkrečius objektus. Tačiau komercinės paslaptys – ne ką mažiau vertingas ir pridėtinę vertę verslui taip pat kuriantis objektas.
Tik kas gali būti laikoma komercine paslaptini ir kaip tinkamai ją apsaugoti santykiuose su darbuotojais bei partneriais?
Philips International vyriausiasis patarėjas ir Tilburgo universiteto profesorius Erik Vermeulen pasidalins profesine bei akademine patirti vystant komercinių paslapčių strategijas.
WIPO Patentų skyriaus vadovė Tomoko Miyamoto sako, kad tiek versle, tiek ir R&D srityse išaugęs tarptautinis bendradarbiavimas, aktyvus keitimasis informacija bei duomenimis skatina dar rimčiau susimąstyti ir apie tokios informacijos bei duomenų apsaugą, ypač kai žinios, duomenys ir informacija tampa vis vertingesniu verslo turtu.
Be to, Tomoko pristatys naują skaitmeninį įrankį verslui ir kūrėjams WIPO PROOF, leidžiantį lengvai skaitmeniniu antspaudu pažymėti savo kūrybos rezultatus, užfiksuojant konkretaus objekto sukūrimo datą ir susikuriant įrodymus dėl autorystės bei prioriteto.
Inovatyvių ir aktyviai intelektinę nuosavybę „įdarbinančių“ bendrovių bei universiteto atstovai pasidalins savo patirtimi, kaip pasirenkamos apsaugos kryptys, kaip intelektinė nuosavybė saugoma tiek santykyje su darbuotojais, tiek ir su išoriniais partneriais.
O advokatė, patentinė patikėtinė Aurelija Rutkauskaitė pasidalins teisiniais komercinių paslapčių apsaugos ypatumais ir patars kaip šias apsaugos strategijas tinkamai valdyti įmonės viduje.