Strateginė rinkodara – tvari rinkodara

Verslas

2022.02.28

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: .

Strateginė rinkodara – tvari rinkodara

Justinas Mikulskis Asmeninio albumo nuotrauka

Iš visų pusių girdime apie tvarumą, tačiau greičiausiai nesusimąstome, jog jis apima ne tik socialiai atsakingas veiklas, tačiau ir kasdieninės rinkodaros įrankius. Rinkodara ir jos tendencijos kasmet mus nustebina naujomis tendencijomis, apie kurias kalba visi – nuo rinkodaros specialistų iki klientų, vadovų ar konkurentų. SEO marketingo ekspertas Justinas Mikulskis siūlo rinktis tvarią rinkodarą. Jos pagalba išryškinsite geriausias verslo savybes ir išnaudosite pakartotinės rinkodaros galimybes.

Tvarumą rinkodaroje galima būtų išskirti į tris sritis – ABC, kurios leidžia kurti vientisą prekės ženklą. Jog būtų paprasčiau, sritis įvardiname raidėmis, tai: A – geriausių verslo savybių išryškinimas, B – tikslinama jau esama informacija, C – išnaudojamos visos pakartotinės rinkodaros galimybės.

A – geriausių verslo savybių išryškinimas

Reklaminių ir turinio antraščių efektyvinimas yra pirmasis 2022 metų rinkodaros specialistų prioritetas. Iniciatyvų darbą su sukurtu tinklapio turiniu ir žmonių srautais, taip pat siekis dar labiau sutelkti žmogaus dėmesį į jau esamą pasiūlymą ar reklamą pasak J.Mikulskio yra protingas žingsnis į tvarią rinkodarą.

„Tai galioja tiek nišinėse rinkose įsitvirtinusioms įmonėms, kurios nebesugalvoja kaip plėstis rinkodaros prasme, tiek verslo naujokams, kurių siekiamybė išlaviruoti visame reklamos triukšme ir būti pastebėtiems. Aiški ir įtikinama komunikacija su žmogumi, kurio dalį dėmesio jau išsikovojote „Google“ ar kitos paieškos sistemos tinkle – visraktis į sėkmę”, – teigia pašnekovas.

Siekiamybė – kuo aukštesnis rodiklis

Svarbiausias tikslas rinkodaros specialistui yra – paspaudimų rodiklio (angl. „CTR – Clickthrough rate“), kuris rodo parodymų ir paspaudimų santykį, sekimas. Rodiklis konstatuoja, kaip dažnai skelbimą arba nemokamą produkto įrašą „Google“ paieškoje matantys žmonės jį spustelėja. Pagal šį rodiklį  galima įvertinti raktinių žodžių ir skelbimų, bei organiškai paplitusių įrašų našumą. Kiekvieno verslo siekiamybė – kuo aukštesnis rodiklis, kadangi jis daro tiesioginę įtaką „Google“, kur organiniame paieškos sraute atsiras paskelbtas įrašas.

„Jeigu PR yra aukštas, reiškia žmonės dažnai jį spaudžia, tad „Google“ algoritmai skelbimą vertina kaip išsamų ir įdomų jiems. Tai yra vienas iš faktorių, kuris Jūsų tinklapio turiniui leidžia prasibrauti į aukštesnes pozicijas „Google“ paieškoje arba vykdomoms reklamos kampanijoms gauti didesnį reklamos parodymų dalį (angl. „Impression share”), lyginant su konkurentais. Visų rinkodaristų PR siekiamybė 15-20 %, kurie parodo prekinio ženklo, su kuriuo dirbama, aktualumą ir išskirtinumą.

Turiu paminėti, kad „Google“ duomenimis, tik maždaug 45 % žmonių, ieškančių produktų internete, atlieka pirkimą jame. Didžioji dalis apsipirkti linkę neprisijungę į tinklapį, o apsilankę fizinėje parduotuvėje. Todėl PR procentas gali būti naudojamas ir kaip fizinio kliento susidomėjimo jūsų produktu lygio rodiklis. Viskas koreliuoja“ , – minėjo rinkodaros specialistas.

B – tikslinama jau esama informacija

Pasak pašnekovo, senesnių, tačiau informatyviai svarbių ir aktualių tinklapio puslapių ir tinklaraščio įrašų perpublikavimas yra antras iš 2022 metų rinkodaros specialistų prioritetų. Turinio tikslinimas, pildymas nauja ir šiai dienai reikalinga informacija teigiamai veiks ir vartotoją ir be abejonės –  „Google“ algoritmą.Klientai tampa smalsesni, o indeksavimo algoritmas dar imlesnis informacijai, todėl svarbu detalizuoti ir pateikti atsakymus į klausimus, kurie žmogui gali kilti priimant svarbius sprendimus, o algoritmui būti naujos informacijos šaltiniu.

„Kai paliekate savo senus tinklaraščio įrašus ar tinklapio puslapius merdėti ir sunykti, iš esmės eikvojate laiką ir pinigus, kuriuos jau investavote, kad tie įrašai būtų parašyti, paskelbti ir algoritmų suindeksuoti. Vietoj to turėtumėte praleisti bent kelias dienas per mėnesį atnaujindami informaciją daugumoje tinklapio vietų, kad šios investicijos jūsų verslui ir toliau neštu grąžą. Įdinga praktika – verstis per galvą ir publikuoti ilgalaikės vertės neturinčią informaciją, nebent esate medija kanalas ir išgyvenate iš kaičiosios reklamos (angl. „Banner Ads“).

Tinklaraščio įrašai gali labai skirtis. Kai kurie įrašai yra išsamesni nei kiti, kuriantys aukštą pardavimų rodiklį (angl. „CR – Conversion rate“), nes pvz. turinio pagalba įrodote įmonės ekspertiškumą ar pateikiate neatremiamus privalumus apie savo prekių ar paslaugų naudą. Kai kurie įrašai daugiau domina smalsuolius, ieškančius atsakymų į pirminius klausimus, kai dar esama informacijos paieškų pradžioje. Tokie įrašai kelia įmonės ženklo žinomumą (angl. „Brand awareness“)”, – minėjo Justinas.

Pažymima, jog rinkodaristui nereikėtų vertinti visų tinklaraščio įrašų vienodai, o strategiškai planuoti, prieš pradedant atnaujinimus. Viskas priklauso nuo to, kurią pardavimo dalį yra norima tuo metu sustiprinti. Prioritetiniai įrašai pirminiam atnaujinimui – tie, kurie turi ar kadaise turėjo aukštą reitingą paieškos rezultatuose. Tą galima įvertinti naudojantis „Google Search Console“ ir „Google Analytics“ duomenimis.

Tikslumas yra svarbu

„Į esamą turinį įtraukite raktinius žodžius, kuriuos Jūsų įmonė nori reitinguoti paieškos rezultatuose. Naudokite internetinius įrankius, pvz., „Ahrefs“, kad nustatytumėte pačius naujausius ir žmonių tarpe aktualiausius raktažodžius, jų junginius. Svarbu, nepamiršti, kad turinio vertę sudarys Jūsų gebėjimas pateikti žmogui aktualią informaciją, todėl jei nesijaučiate lengvai valdantis plunksnos – nedelskite ir ieškokite turinio rinkodaros specialisto ar puikaus kūrybininko paslaugų.

Lygiagrečiai rekomenduoju gerinti ir įrašų įskaitomumą, gražiai ir nuosekliai performatuojant tekstą ir antraštes. Stebėkite, kad įrašai atitiktų dabartines Jūsų prekės ženklo gaires, balso toną ar kokybės standartus. Tikslumas yra labai svarbus skelbiant bet kokio tipo turinį internete įmonės vardu. Kai turinyje yra gramatikos ar rašybos klaidų arba klaidingos informacijos, tai – žala prekės ženklui”, – neabejoja Pašnekovas.

Maketingo ekspertas pastebi, jog įrašuose yra būtina atnaujinti seną statistiką ir grafikos elementus, kurie jau kurį laiką neatsiliepia į grafinio dizaino tendencijas. Pirkėjas turėtų matyti inovatyvius sprendimus leidžiančius sekti naujienas.

Taip pat labai svarbu atnaujinti įrašo vietas ar mygtukus, kurie skatina žmogų imtis tolimesnių veiksmų, pavyzdžiui, pereiti į Jūsų e-parduotuvės puslapį ar plačiau domėtis kitomis paslaugomis. „Siūlau skirti laiko A/B testams, kurie Jums objektyviai atsakys į kokią spalvą, šrifto dydį ar raginamąjį veikti tekstą žmogus reaguoja dažniau. Gautus rezultatus galėsite perkelti ir į reklamos kampanijas – dviguba nauda”, – minėjo Justinas Mikulskis.

C – išnaudojamos visos pakartotinės rinkodaros galimybės

Trečiasis rinkodaros prioritetas 2022-aisiais yra pakartotinės rinkodaros galimybės. Detalus išskaidymas pagal įvairialypius tikslus, vizualinio reklamos turinio pritaikymas pagal reklamos transliacijos vietas ir ten besilankančių žmonių psichologinę būseną. Tačiau svarbu pažymėti, jog prekės ženklai neturėtų be sustojimo kartoti senų reklamų ar įrašų, tačiau juos kartoti atkuriant tam tikras detales.

„Pakartotinės rinkodaros kampanijos yra rinkodaros specialisto svajonės išsipildymas. Kampanijas ne tik lengva įgyvendinti, jų veikimas paprastai yra pakankamai puikus. Tai tikrai gana patikima formulė – jūs persekiojate žmones, kurie jau buvo jūsų svetainėje, todėl, žinoma, jie yra puikūs taikiniai. Tačiau, yra keli bet…

Nors Jums gali būti patogu naudoti tuos pačius kaičiosios reklamos skelbimus visur, tačiau visada mėginkite įsijausti į žmogų, kuris mato Jūsų skelbimą ir skaito jo žinutę. Esamų skelbimų atnaujinimas gali padėti kovoti su žmogui išsivysčiusia apatija Jūsų pasiūlymui ir pakartotinai jį sudominti”, – minėjo Justinas Mikulskis.

Tačiau nors šis būdas yra kartais efektyvus, pasak pašnekovo, didžiulės įmonės galėtų dėti daugiau pastangų, kadangi turi didelius išteklius įgyvendinti šį tą unikalaus: „Liūdna tai įžvelgti, nes suvokiu, kad ilgesnėje perspektyvoje tai kenkia prekiniams ženklams ir eliminuoja galimybes ženkliai pakelti pardavimų rodiklius. To negalėčiau pasakyti apie prekinius ženklus ir jų pakartotinę rinkodarą, įžengusius į Lietuvą iš vakarų”.

Rodydami tuos pačius skelbimus galite pasiekti priešingą tikslą, nei efektyvią reklamą – greičiausiai tik įkyrėsite, kadangi prekės ženklą jis pradės fiksuoti kaip įkyrų. Svarbu kurti kelis skelbimus šiuo atveju, ir juos keisti.

Tęsti pakartotinę rinkodarą

„Prisiminkite, kad įmonė privalo ne tik parduoti, bet ir vykdyti kryžminius pardavimus (angl. „Cross-selling“), kai parduodant pagrindinius produktus, siūloma įsigyti ir susijusias ar papildančias prekes. Taip pat, daryti papildomus pardavimus (angl. „Up-selling“) kai pirkėjui yra pasiūloma brangiau kainuojanti prekė, siekiant sudaryti kompanijai finansiškai vertingesnį sandorį. Tokia prekė gali būti kokybiškesnė, madingesnė ar išsiskirti kokiais nors specifiniais privalumais.

Dėl to, visada tęskite pakartotinę rinkodarą po pirkimo, kiek kitu intervalu ir būkite tvarūs, nešvaistykite ilgai rinktos auditorijos, kuri jau parodė dėmesį Jūsų prekiniui ženklui”, – minėjo Justinas Mikulskis.

Pašnekovas primena, jog naudodamiesi „Google Analytics“ galite formuoti visą žmonių auditoriją iš jau tinklapį aplankiusiųjų asmenų duomenų. Galima segmentuoti, kadangi vieni kažką įsigijo, kiti perskaitė naujienas, treti išnaršė viską ir puslapyje užtruko, ketvirti perėjo į socialinius tinklus, o penkti paskutinę sekundę sudvejojo ir nebaigė pirkimo. Kiekviena nauja pakartotinės reklamos auditorija gali būti itin savita, su savo nevienodais lūkesčiais. Todėl svarbu tai suvokti ir strategiškai adaptuojant skelbimus, jei ne keturis, tai bent du kartus įmanoma pakelti bendrus pardavimų rodiklius.

Svarba reklamos adaptacija: „Siekiantiems gilinti pakartotinę reklamą, rekomenduoju kaičiosios reklamos adaptacijas skaidyti dar kruopščiau, per reklamos nustatymų prizmę. Žmogaus psichologinė būklė, kai jis lanko pramoginius, naujienų, informacinius, socialinius tinklus, video turinio (pavyzdžiui „Youtube“) ar individualius tinklapius yra skirtinga. Tai įsisamondami ir tinkamai išskirstę savo pakartotinės rinkodaros kampanijas galite būti itin lankstūs ir patrauklūs žmogaus akyse”.

Forma bei žinutė, kuri bus artima kliento aplinkai padės išlaikyti jo dėmesį ir kels pardavimus. Tokiu būdu bus išleidžiamas tikslingas rinkodaros biudžetas, o organizacija nepraras auditorijos, nes vystys tvarią rinkodarą.

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.