...

Atėję tam, kad laimėtų

Verslas

2012.09.20

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

Atėję tam, kad laimėtų

Vitalijus Malychinas ir Ramūnas Pažusis Asmeninio albumo nuotr.

„Mums žodis „nėra“ arba „neįmanoma“ versle neegzistuoja“, – įtaigiai pabrėžia 26-erių Vitalijus Malychinas ir 31 metų Ramūnas Pažusis, „Baltexport“ dalininkai bei sėkmės kalviai. Dviejų ambicingų vilniečių, prieš trejus metus nusprendusių išbandyti jėgas didmeninėje prekyboje, žodžiai nėra perdėti. Jauni verslininkai ne tik metė iššūkį konkurencijai, bet ir įrodė, kad drąsa, užsispyrimu bei darbštumu galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų.

Pažintis su verslu Vitalijui ir Ramūnui prasidėjo vaikystėje, išbandžius pagrindinius veiklumo principus su klasės ir mokyklos draugais. Idėjų, kaip užsidirbti, vilniečiams netrūko. Vienas prekiavo smilkalais, kitas mėgino papildyti kišenpinigius pardavinėdamas kolekcines krepšininkų korteles. Nors kurti verslą vaikystėje sekėsi permainingai, būsimi kompanionai žinojo: įdėjus pastangų ir širdies galima pasiekti, ko nori.

Suaugę vaikinai nusprendė tobulinti verslo žinias – pasirinko studijas Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje. Dar studijuodamas Vitalijus įkūrė įmonę, kuri netrukus tapo didžiausiu grupinio pirkimo portalų prekių tiekėju Lietuvoje.

„Samdomas darbas yra samdomas darbas. Vieną dieną jis yra, o kitą dėl įvairiausių priežasčių jo gali nebūti“, – aiškina nuosavos veiklos atsiradimo priežastis V. Malychinas, netekęs darbo prasidėjus sunkmečiui.

Ši aplinkybė nenuliūdino verslaus vaikino, priešingai, padidino ryžtą imtis nuosavos veiklos. 2009-aisiais būsimas direktorius tarė sau: dabar arba niekada! Taip gimė „Baltexport“, kuris po ilgų svarstymų pradėjo veiklą didmeninės prekybos srityje.

Kiek vėliau prie įmonės prisidėjo vienas dabartinių savininkų – R. Pažusis. „Susipažinęs su Vitalijumi pamačiau, kad mūsų gyvenimo siekiai, požiūris į verslą sutampa. Todėl nė kiek nedvejojau gavęs pasiūlymą prisidėti prie „Baltexport“ komandos. Nors įmonės veiklos pradžia sutapo su įsibėgėjusia krize, pasak V. Malychino, geresnės progos žengti į ranką net negalėtum sugalvoti.

Žinoma, lengva nebuvo. Įmonės direktorius neslepia, kad gražios ateities vizijos virto tikru košmaru. „Euforija, su kuria pradžioje nėriau į nuosavo verslo vandenis, netrukus išblėso. Tapo aišku, kad ambicingiems rinkos užkariavimo planams nebus lemta greitai išsipildyti. Supratau, kad arba sukandęs dantis judėsiu į priekį, arba pasiduosiu net nepradėjęs kovos.“

Pačioje pradžioje „Baltexport“ veikla buvo orientuota į Lietuvos prekybos centrų tinklus. Bendradarbiavimas su jais tapo dideliu iššūkiu niekam nežinomai įmonei. Vis dėlto vyrui pavyko įveikti prekybos centrų patikros slenksčius ir pelnyti jų pasitikėjimą bei pripažinimą.

„Mūsų sėkmę lėmė geras prekių asortimentas, – teigia R. Pažusis. – Dėjome visas pastangas, kad turėtume tai, ko neturėjo niekas kitas.“

Tai pasiekti padėjo ne tik geri derybų įgūdžiai, bet ir užsispyrimas, drąsa priimti gyvenimo siunčiamus iššūkius. „Baltexport“ savininkai parodė, kad neretai maža įmonė sugeba padaryti daug daugiau negu didelė. Geriausias pavyzdys – istorija buitinių ventiliatorių, kurie buvo graibstomi iš parduotuvių ypač karštą vasarą.

„Jų neturėjo absoliučiai niekas. O mes apskambinome pusę Europos ir sugebėjome jų rasti… Turkijoje“, – šypteli R. Pažusis ir priduria, kad jam ir Vitalijui buvo nevalia pasiduoti.

„Negalėjome nuvilti nei savęs, nei žmonių, kurie mumis pasitikėjo. Be to, įžvelgėme puikią progą savo sugebėjimams pasireikšti. Dar kartą įsitikinome, kad norint pasiekti gerą rezultatą, išsiskirti iš minios reikia būti drąsiems ir be galo darbštiems“, – papildo kolegą V. Malychinas.

Bene svarbiausias įvykis įmonės istorijoje buvo verslo strategijos permąstymas 2011 m. Į bendradarbiavimą su dideliais prekybos centrais orientavęsi jaunieji verslininkai žengė į neištirtas žemes – internetą. Keisti veiklos kryptį paskatino grupinio pirkimo portalai, sulaukę milžiniško susidomėjimo iš pradžių Amerikos, o kiek vėliau ir Europos rinkoje.

„Nauja niša viliojo neribotomis galimybėmis. Bendradarbiadami su prekybos centrais jautėme tam tikrą nusistovėjimą, be to, mūsų nelabai tenkino tokio bendradarbiavimo finansinės sąlygos. Pradėję dirbti su Lietuvoje lyderiaujančiais grupinio pirkimo portalais, tokiais kaip beta.lt ir grupinis.lt, pasijutome tarsi žuvis vandenyje. Nei mes, nei partneriai nebijojo rizikuoti ir siūlyti rinkai vis įdomesnių ir nematytų prekių už gerą kainą“, – su užsidegimu dėsto mintis R. Pažusis.

Šiuo metu „Baltexport“ komandą galima pelnytai laikyti didžiausiais grupinio pirkimo portalų prekių tiekėjais Lietuvoje. Lankstumas, platus asortimentas, sumanus valdymas ir plėtros strategija padėjo įmonei per stebėtinai trumpą laiką pasiekti išties puikų veiklos rezultatą. Vaikinams pavyko pelnyti garsių užsienio partnerių pasitikėjimą, užmegzti su jais naudingų kontaktų, padedančių plėsti įmonę.

V. Malychinas ir R. Pažusis džiaugiasi, kad firmos vardas yra žinomas ne tik Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse, bet ir daugelyje Europos valstybių: Vokietijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Čekijoje, Rumunijoje.

Maža to, veikli įmonė vienintelė Lietuvoje pasirašė bendradarbiavimo sutartį su grupinio pirkimo verslo pradininkais – amerikiečių portalo groupon.com, kuris nuo veiklos pradžios buvo vienas sėkmingiausių internetinio verslo pavyzdžių, padaliniais Europoje.

Verslo partneriais tapę buvę bendrakursiai įsitikinę, kad sėkmė verslo pasaulyje neįmanoma be atkaklaus darbo ir atsakingo požiūrio į jį. Juo įmonės įkūrėjai užkrėtė ir kitus darbuotojus. „Aplinkui subūrėmė stripią, vieningą bei kūrybiškai į verslą žvelgiančią komandą, kurios kiekvienas narys jaučiasi vienodai svarbus. Gera motyvacija, stiprus ryšys su vykdoma veikla daro įtaką darbuotojų ryžtui siekti asmeninių ir profesinių rezultatų“, – pabrėžia „Baltexport“ direktorius.

Sprendimo pradėti nuosavą veiklą nesigailintys jauni verslininkai ragina atsiduoti jai ir kitus.

„Tikrai verta rizikuoti ir pradėti ką nors savo, – teigia R. Pažusis. – Įkūrus nuosavą verslą atsiveria kur kas platesnės galimybės, atsiranda laisvės pojūtis, noras veikti ir tobulėti.“

Savų nuoširdžių, originalių idėjų įgyvendinimas, pasak vaikinų, yra puikus būdas geriau pažinti save ir savo galimybes. „Kurkite verslą čia ir dabar, kurkite orientuodamiesi vien į laimėjimus ir jums tikrai pasiseks“, – sako jaunos įmonės direktorius linkėdamas sėkmės visiems būsimiems ir esamiems verslininkams.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.