...

Lietuvių sukurta programėlė skatina biurų darbuotojus sportuoti

Verslas

2016.01.04

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , , .

Lietuvių sukurta programėlė skatina biurų darbuotojus sportuoti

Programėls „Playgong“ kūrėjai - Dima Laškovas ir Vilius Kraujutis. Asmeninio archyvo nuotr.

Kodėl žmonės sportuoja? Atsakymų į šį klausimą gali būti daug. Tai ir noras treniruoti kūną, ir siekis numesti svorio ir dar begalė kitų priežasčių. Tačiau bene didžiausia sporto varomoji jėga – azartas. Siekis laimėti ir įrodyti savo pranašumą oponentams. Tai prieš porą metų suprato ir du jauni informacinių technologijų specialistai Dima Laškovas (31) ir Vilius Kraujutis (30), kurie, vedami atradimo ir asmeninio poreikio, ėmėsi kurti programėlę, vėliau pavadintą „Playgong“.

Darbą „Vinted“ iškeitė į savo startuolį

Tiek D. Laškovas, tiek V. Kraujutis turi sukaupę nemenką darbo didelėse Lietuvos ir užsienio įmonėse patirtį. Galiausiai likimas būsimus verslo partnerius suvedė bene perspektyviausiame pastarojo meto startuolyje „Vinted“.

„Kad darbuotojai per pertraukėles galėtų atsipalaiduoti ir pajudėti, „Vinted“ nupirko jiems stalo teniso komplektą. Žaisdami šį žaidimą kolegos ėmė tarpusavyje varžytis. Iškilo klausimas, kuris yra geresnis. Taip kilo poreikis kažkaip reitinguoti žaidėjus. Iš pradžių ieškojome jau sukurtos sistemos, bet nieko neradę ėmėmės kurti reikiamą įrankį patys“, – pasakoja pašnekovai.

 

„Atlikome tyrimą, kuris patvirtino mūsų spėjimus. Pavyzdžiui, Londone pusė biurų turi stalo teniso inventorių. Žinant, kokio dydžio tai rinka, augimo galimybės yra didžiulės“

D. Laškovas ir V. Kraujutis

 

Anot jų, kurti programėlę jie ryžosi artėjant vienam iš „App Camp“ renginių, vykusių 2013 metais. Tuo metu D. Laškovo ir V. Kraujučio kūrinys buvo anaiptol netobulas. Todėl bičiuliai jį tobulino laisvalaikiu, po darbų. Dirbo sparčiai, nes, kaip patys sako, norėjo kuo greičiau gauti naudotojų atsiliepimų.

„Siekėme programėlę kuo greičiau išstumti į rinką. Tad jau 2014 m. viduryje buvome paruošę pačią sistemą, o tų pačių metu pabaigoje pasirodė ir išmaniesiems telefonams skirta programėlė“, – prisimena „Playgong“ įkūrėjai.

Ties tuo vyrai nesustojo. Iš pradžių D. Laškovas, o kiek vėliau ir V. Kraujutis atsisakė darbo „Vinted“ ir paskyrė visą savo laiką naujam projektui vystyti, auginti ir tobulinti.

„Patys save išlaikome, galima sakyti, metus. Jokių investicijų neieškojome – naudojame kol kas turėtas santaupas ir remiamės savo darbo jėga. Ypač padeda tai, kad patys galime programuoti. Jei reikėtų samdyti programuotojus, mūsų projekto investicijos būtų perkopusios jau 100 tūkst. eurų“, – tikina pašnekovai.

Seka bėgikų pramintu tendencijos taku

Kol kas privatiems asmenims „Playgong“ yra nemokama. Pajamų D. Laškovas ir V. Kraujutis tikisi gauti iš bendradarbiavimo su sporto klubais ar didelėmis įmonėmis. Vyrų teigimu, toks veiklos modelis yra tvariausias. Kitas, kai gyvenama iš rodomos reklamos, bent jau šiuo metu nepasiteisintų, nes reikalinga didžiulė auditorija.

„Šiuo metu turime apie 500 registruotų naudotojų. Pusė jų yra aktyvūs. Nemanome, kad jie būtų labai laimingi, jei staiga pradėtume rodyti programėlėje reklamos skydelius. Be to, kitų startuolių sukaupta patirtis rodo, kad iš reklamos gyvuojančios programėlės ilgai rinkoje neišsilaiko“, – aiškina D. Laškovas ir V. Kraujutis.

Jie taip pat pabrėžia suprantantys, kad Lietuva yra maža rinka, kurioje nedaug biurų, turinčių stalo teniso ar kitokio sporto inventoriaus. Todėl bičiuliai nuo pat pirmos dienos nusitaikė į tarptautinius vandenis. Tokį sprendimą jie priėmė vedami ne tik nuojautos, bet ir skaičių.

„Atlikome tyrimą, kuris patvirtino mūsų spėjimus. Pavyzdžiui, Londone pusė biurų turi stalo teniso inventorių. Žinant, kokio dydžio tai rinka, augimo galimybės yra didžiulės“, – sako startuolio bendraįkūrėjai.

„Playgong“ sėkme jie neabejoja dar ir todėl, kad turi puikų pavyzdį, kaip programėlė gali paskatinti žmones daugiau judėti. „Pasirodžius bėgimo bei kitokio individualaus sporto rezultatams stebėti ir registruoti skirtoms programėlės, į miestų gatves pasipylė risnojantys žmonės, kurių kišenėse guli išmanieji telefonai, stebintys jų pažangą. Manome, kad „Playgong“ sukels panašų efektą ir porinio sporto srityje bei taps motyvuojančia priemone, leidžiančia pasipuikuoti savo laimėjimais socialiniuose tinkluose“, – aiškina V. Kraujutis.

Toks jo pareiškimas turi išties tvirtą pagrindą. Sporto plėtrą JAV stebinti organizacija „Running USA“ suskaičiavo, kad 2014 m. vien pusmaratonio nuotolį įveikė daugiau nei 0,5 mln. amerikiečių. Jos atstovai taip pat tvirtina, kad daugiau nei pusė visų milijoninės bėgimą praktikuojančių žmonių armijos naudoja vienokius ar kitokius GPS įrenginius, fiksuojančius bėgiko pažangą.

Sunku ne dėl konkurencijos, o dėl didelės darbų įvairovės

Nors JAV atrodo ir labai viliojanti rinka, pašnekovai sako, kad kol kas visą dėmesį skirs Europai. Jų teigimu, kol kas svarbu mažesni atstumai, nes prireikus galima su klientu susitikti akis į akį. Tokia nuostata jau davė ir pirmuosius rezultatus. Miunchene (Vokietija) vienas sporto klubas jau naudoja „Playgong“.

Na, o už Atlanto esantys vartotojai ir neraginami atranda „Playgong“. Anot pašnekovų, jų sukurtą programėlę jau išbandė ne vienas kanadietis.

Pasiteiravus vyrų, ar jie nesibaimina konkurencijos, šie tikina, kad kol kas rinkoje nėra didelių žaidėjų, todėl situacija palanki. Vis dėlto startuolio įkūrėjai neabejoja, kad netrukus rinkoje įvyks didelių pokyčių.

„Dabar daug kas bando sukurti ką nors šiai nišai. Ir, nors dar niekas neiššovė, ateityje tikrai kažkas bus. Tai tik laiko klausimas“, – sako D. Laškovas.

Vis dėlto jis su kolega pripažįsta, kad plėtojant startuolį susiduriama ir su nemažai sunkumų. Bene didžiausias – didelė darbų įvairovė. Vyrai ne tik patys programuoja, kuria dizainą, bet ir skambina klientams, derasi su jais.

„Būna keistų situacijų, kai beveik visiškai nesupranti telefono ragelyje kalbančio žmogaus. Pavyzdžiui, kai bendrauji su airiu, kuris nevartoja bendrinės anglų kalbos ir šneka su tavimi sau priimtinu dialektu“, – šypsodamiesi pasakoja verslo partneriai.

Kalbėdami apie ateitį pašnekovai nedaugžodžiauja. Jų teigimu, dabar svarbu susitelkti į pradėtus darbus ir tvirtai atsistoti ant kojų. Pašnekovai taip pat pabrėžia, kad startuolio kūrimas yra ne sprintas, o maratonas, todėl reikia tinkamai paskirstyti jėgas ir neperspausti. Kitaip finišo linijos nepasieksi.

Vis dėlto D. Laškovas ir V. Kraujutis prisipažįsta pasvajojantys apie laiką, kai „Playgong“ vienys ne tik vietines sportuojančių žmonių bendruomenes, bet ir reitinguos žaidėjus, pavyzdžiui, konkretaus miesto ar šalies kontekste.

Baigdami pokalbį, pašnekovai dar tik pradedantiesiems verslą palinkėjo galvoti ne tik apie idėjos gerumą, produkto potencialą, bet ir apie išėjimą į rinką. Jų teigimu, pasaulis matė daug gerų idėjų, kurios netapo sėkmės istorijomis tik todėl, kad jų įgyvendintojai mažai dėmesio skyrė patekimo į rinką aspektui.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.