11 mln. vartotojų – toli gražu ne riba
2016.01.19
Temos: Startuolis, Vadyba.
Praėjusių metų pabaiga startuolių ekosistemai buvo kaip niekada skambi ir įsimintina. Žinomiausias Lietuvos startuolis „Vinted“ pranešė susitaręs dėl rekordinės Lietuvai investicijos – 25 mln. eurų. Tokius pinigus į naudotų drabužių prekybos platformą įsipareigojo investuoti Vokietijos bendrovė „Burda Media Group“. Šiek tiek nurimus pirminei euforijai ir kalboms apie tai, ką Lietuvos startuoliams gali reikšti toks „Vinted“ pasiekimas, vieno iš įmonės įkūrėjų Justo Janausko paklausinėjome tiek apie tai, kodėl buvo pasirinkta „Burda Media Group“, tiek ir apie artimiausią „Vinted“ ateitį.
Kalbos su potencialiais investuotojais – kone kasdienybė
Kaip sako J. Janauskas, galvodamas apie naują investicijų etapą, „Vinted“ ieškojo toli gražu ne vien pinigų. Investuotojui buvo keliami ir kiti reikalavimai. Labai svarbu buvo tai, kad tarp „Vinted“ komandos ir investuotojo atsirastų tam tikra sinergija. „Visada turime reikalavimų investuotojams – reputacija, pridėtinė vertė įmonės augimui bei sandorio sąlygos. Šiuo metu „Vinted“ aktualiausios sritys – tarptautinė plėtra bei rinkodara esamose rinkose. „Burda Media Group“ puikiai atitiko šiuos reikalavimus“, – teigia vienas iš „Vinted“ įkūrėjų.
„Susidomėjimo iš įvairių investuotojų sulaukiu kelis kartus per mėnesį. Su visais jais palaikau ryšį, bandau suprasti, į kokius verslus jie nori investuoti“
J. Janauskas
Jis tikina, kad „Vinted“ dėmesio iš investuotojų sulaukia nuolatos, tačiau nesinorėjo partnerystės megzti kažkaip dirbtinai. Ji juk turi atnešti labai apčiuopiamų rezultatų. „Susidomėjimo iš įvairių investuotojų sulaukiu kelis kartus per mėnesį. Su visais jais palaikau ryšį, bandau suprasti, į kokius verslus jie nori investuoti. Kontaktai su investuotojais dažnai ateina per kitus investuotojus, su kuriais jau anksčiau susipažinta. Taip buvo ir su „Burda Media Group“, kai keli jų vadovai su manimi buvo supažindinti per esamus „Vinted“ investuotojus. Nors tuo metu bendravome su dar keliais investuotojais, po pirmo susitikimo jautėme, kad mūsų vizijos sutampa, ir įžvelgėme galimybę bendradarbiauti toliau. „Burda Media Group“ turi platų mados kanalų tinklą bei yra lyderiai Vokietijoje, šiuo metu didžiausioje mūsų rinkoje. Kartu matome didelį potencialą stiprinti „Vinted“ produktą“, – dėsto J. Janauskas.
Akiratyje naujos rinkos
Anot pašnekovo, derybos su „Burda Media Group“ užtruko kelis mėnesius. Tartis buvo gana paprasta, nes investuotojai net nesiruošė „Vinted“ komandos varžyti, kelti griežtų reikalavimų. Kitaip tariant, jie prisijungia kaip partneriai, galintys prisidėti savo žiniomis ir ištekliais, o ne kaip kažkokie kontroliuotojai. „Maždaug po mėnesio nuo pažinties perėjome į derybų etapą. Jos truko apie mėnesį, o tuomet prasidėjo techninis dokumentacijos paruošimas ir pasirašymas, trukęs dar apie du mėnesius. Taigi viskas užtruko 4–5 mėnesius. Visi mūsų investuotojai iš principo investuoja į mūsų pagrindinę komandą, kurią sudaro septyni žmonės. Jie iš principo nuperka mūsų viziją, mąstymą ir strategiją, todėl kuo didesnis varžymas neprisidėtų prie sėkmingos vizijos įgyvendinimo. Varžymai sprendžiami valdyboje, turint vieną žmogų iš investuotojų pusės, kuris dalyvauja priimant svarbiausius sprendimus įmonėje, o valdybos darbas yra priimti pačius geriausius sprendimus įmonės „Vinted“ naudai. Labai džiaugiuosi turėdamas galimybę dirbti su labai protingais žmonėmis mūsų valdyboje bei mokytis iš jų patirties“, – sako verslininkas.
Jau numatyta ir tai, kaip bus panaudoti gauti pinigai. Kaip ir galima numanyti, jie bus skirti tolesniam įmonės augimui. „Gauta investicija bus naudojama tolesnei plėtrai naujose rinkose. Esame užsibrėžę ambicingus augimo tikslus“, – tikina pašnekovas.
Pasak jo, dabartiniai 11 mln. vartotojų – tai tikrai ne ta riba, ties kuria ketinama sustoti. „Vinted“ jau yra numatęs šalis, į kurias ketinama žengti artimiausiu metu, todėl netrukus iš jų stovyklos galime laukti dar vienos skambios naujienos. „Taip, 11 mln. tikrai ne riba. Šiuo metu aktyviai dirbame tarptautinės plėtros srityje ir greitu metu turėsime naujienų dėl naujų „Vinted“ rinkų“, – žada J. Janauskas.
Visada tikėjo, kad daug pasiekti galima ir iš Lietuvos
Kadaise J. Janausko kolega Mantas Mikuckas prasitarė, kad pačioje pradžioje (kai „Manodrabuziai.lt“ pritraukinėjo tik pirmąsias investicijas) vieni partneriai siūlė startuoliui keltis į Vokietiją, nes juk iš kažkokios Lietuvos tikrai nieko pasaulinio neįmanoma sukurti… Ar „Vinted“ jaučiasi įrodę, kad tai visgi įmanoma? „Mes visada tikėjome, kad Lietuvoje galime suburti profesionalų komandą. Šiuo metu Vilniuje dirba beveik 130 žmonių IT, rinkodaros, komunikacijos, finansų, klientų aptarnavimo srityse. Iš viso turime šešis biurus Europoje ir JAV, juose daugiausia dirba klientų aptarnavimo specialistai. Šiuo metu užsienyje ieškome dar kelių žmonių vadovaujamam darbui, tačiau pagrindinio „Vinted“ biuro vieta liks Vilniuje“, – teigia pašnekovas.
Lietuvos startuolių bendruomenė tradiciškai pavydi estams ir jų „Skype“. Po šios investicijos „Vinted“ dar garsiau imtas vadinti lietuviškuoju „Skype“. Gal tokiam palyginimui dar kiek ir ankstoka, bet pačios „Vinted“ komandos jis negąsdina. Juk jeigu nori pasiekti labai daug, tai ir lygiuotis reikia į pačius geriausius. „Tikime, kad mūsų produktas gali keisti vartotojų pirkimo įpročius ir tapti gyvenimo dalimi. Tai įrodo ir skaičiai – aktyvūs vartotojai programėle naudojasi daugiau nei 45 min. per dieną ir laiko ją viena iš penkių svarbiausių turimų programėlių. Auga ir vartotojų skaičius – ką tik perkopėme 11 mln. vartotojų skaičių ir augame kasdien. Kol kas esame tik aštuoniose šalyse, tačiau turime pasaulinių ambicijų“, – tvirtina J. Janauskas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.