„Sportage“ siekia suburti sporto bendruomenę
2016.09.14
Temos: Vadyba.
Iki šiol lietuviškoje elektroninėje erdvėje trūko platformos, siejančios sporto bendruomenę, kurios nariai galėtų bendrauti, pirkti, parduoti ar dovanoti nenaudojamas sporto priemones. Pakeisti šią situaciją ryžosi iš Klaipėdos kilusi Ieva Staponkutė (27), kartu su dviem bendramintėmis nusprendusi skatinti aktyvų gyvenimo būdą Lietuvoje su viltimi ateityje plėstis į užsienio rinkas.
Sportas atvėrė duris į pasaulį
Startuolio „Sportage“ sielos I. Staponkutės gyvenime sportas visą laiką užėmė svarbią vietą. „Esu dėkinga sportui, nes jis paklojo pamatus mano šiandieniam gyvenimui – įgijau gerą išsilavinimą, mokiausi JAV ir Prancūzijoje, išmokau užsienio kalbų, susipažinau su daugybe sporto pasaulio žmonių ir turėjau galimybę pakeliauti po pasaulį“, – pasakoja I. Staponkutė. Šiuo metu mergina dirba komunikacijos srityje, gilina skaitmeninės rinkodaros ir e. verslo žinias, o šių mokslų ir pomėgio sportuoti derinimas jai prilygsta tobulai karjeros vizijai. „Sportage“ įkūrėja džiaugiasi, kad prie šio originalaus projekto kūrimo prisidėjo didelis būrys sporto entuziastų – „Sportage“ komanda palaikymo sulaukė iš sportininkų, internetinių projektų kūrėjų ir verslininkų.
Viskas vienoje vietoje
„Sportage“ sumanytoja prisipažino, kad mintis kurti verslą kilo spontaniškai. „Turėjome minčių įžengti į interneto pasaulį, ilgai svarstėme apie tai, o vieną dieną sudalyvavusios internetinės rinkodaros konferencijoje galutinai nusprendėme sukurti „Sportage“, – pasakoja verslininkė. I. Staponkutei džiugu, kad pradėjus vystyti verslą pavyko įtraukti žinomų Lietuvos sportininkų. „Pačiai yra tekę nesėkmingai ieškoti sportinės įrangos vandens sportui už prieinamą kainą, tačiau ieškojimas skirtinguose interneto forumuose, grupėse, skelbimuose bei pažįstamų kamantinėjimas atima išties daug laiko. Be to, neišvengiamai kildavo papildomų rūpesčių dėl atsiskaitymo už prekę ir jos atgabenimo“, – apie savo patirtį pasakoja I. Staponkutė. Pašnekovė prisipažino – jos su bendramintėmis įkurtas verslas įdomus tuo, kad skirtingų sporto šakų prekės yra vienoje sistemoje, tad ieškoti reikiamų sporto prekių galima vienoje vietoje ir nereikia blaškytis. Verslininkė įsitikinusi, kad įvairias sporto šakas linkusiems išbandyti žmonėms sportinių priemonių paieška vienoje vietoje yra labai patogi. „Kaip konkurentus Lietuvoje šiuo metu įvardytume tik atskiras skirtingų sporto šakų grupes. Analogišku principu veikiančios sportui skirtos platformos dar neradome“, – sakė I. Staponkutė.
Sporto bendruomenės vizija
„Veiklą pradėjome tikrai su dideliu sporto pomėgiu, todėl tikimės, kad investicija atsipirks. Reikės ne vienų metų ir, tikėtina, kad tik išėję į didesnę rinką pagausime didesnę žuvį.“
I. Staponkutė.
„Lietuvoje gyventojų nėra daug, palyginti su kitomis šalimis, o mūsų platforma remiasi principu „peer to peer“, todėl didelis interneto naudotojų skaičius yra labai svarbus. Tačiau toks mūsų verslo modelis, norime veikti čia, išryškinti vietos sportininkus ir kurti vietos sporto bendruomenę“, – pasakojo verslininkė. Vis dėlto „Sportage“ įkūrėja pripažino, kad ilgainiui bus siekiama verslą plėsti į užsienio rinkas, galbūt pirmiausia žengti į Prancūziją, kur I. Staponkutė yra studijavusi ir turi pažinčių. Verslininkė atskleidė, kad investicijos į „Sportage“ kūrimą atsiėjo ne vieną dešimtį tūkstančių eurų, o laiko atžvilgiu šio startuolio kūrimas užtruko apie aštuonis mėnesius. Be to, pašnekovė prisipažino, kad platformos „Sportage“ kūrybiniai darbai užtruko ilgiau, nei tikėtasi. „Veiklą pradėjome tikrai su dideliu sporto pomėgiu, todėl tikimės, kad investicija atsipirks. Reikės ne vienų metų ir, tikėtina, kad tik išėję į didesnę rinką pagausime didesnę žuvį“, – sakė I. Staponkutė. Kita vertus, pašnekovė įsitikinusi, kad sporto versle geriau startuoti pavasarį, kai gerėja orai ir žmonės nori apsirūpinti priemonėmis, reikalingomis įvairioms sportinėms ar laisvalaikio veikloms. Kitiems startuolių kūrėjams „Sportage“ įkūrėja pataria nebijoti ir veikti. „Mes rizikuojame, nes labai mėgstame šampaną. Bendraudama su kitais žmonėmis dažnai išgirstu gerų idėjų naujam e. projektui, tačiau jos dažniausiai nėra plėtojamos dėl laiko, finansų ir valios stygiaus. Labai norint, manau, tikrai galima rasti išeitį“, – tvirtino I. Staponkutė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.