Kaip sėkmingai valdyti internetinius projektus?
2015.12.04
Temos: Vadyba.
Šiandien internetas tapo alternatyviu pasauliu, apimančiu elementarias reprezentacines svetaines, elektronines parduotuves, mobilias programėles, mažas ir dideles duomenų bazes. Visa tai – internetiniai projektai. Jie neabejotinai yra ir bus viena perspektyviausių sričių. Apie tai, kaip efektyviai suvaldyti internetinius projektus ir maksimaliai patenkinti kliento lūkesčius, šnekučiavomės su sėkmingai visame pasaulyje internetinius projektus kuriančios ir vykdančios bendrovės „Creative Partner“ projektų vadove Irma Kukyte.
Kiekvienas projektas unikalus
Anot pašnekovės, kiekvienas projektas yra unikalus. Tad vieno šablono taikyti niekuomet negalima. Visi projektai turi savus kriterijus ir tikslus. Viskas priklauso nuo projekto apimties. Standartiškai visi projektai turi pirminę stadiją. Tai projekto iniciavimas ir tam tikros specifikacijos rašymas.
„Būtina aiškiai aprašyti, kaip ir kas turi veikti. Kuo tiksliau numatomi žingsniai pradedant projektą, tuo daugiau sutaupoma laiko ir lėšų, nedaroma klaidų. Taip išvengiama net ir programavimo interpretacijų“
I. Kukytė
Ekspertė pataria skirti deramą dėmesį projektui jo iniciavimo pradžioje. „Būtina gerai pasverti, kiek ir kokių išteklių reikia. Čia itin svarbus projekto metodikos pasirinkimas, komandos dydis ir biudžetas. Nuo šių veiksnių priklauso projekto eiga. Projektų vadovas turi suvaldyti ir rizikos faktorių. Būtina numatyti kylančias grėsmes, jas apsvarstyti ir imtis prevencinių priemonių“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.
Jei projektas sudėtingesnis, specifikaciją turi rengti keli atsakingi asmenys, jei mažesnis – pakanka projekto vadovo ir kliento sutarimo. „Svarbus funkcionalumo smulkmeniškumas. Nepakanka, kad sistema tiesiog veiktų. Būtina aiškiai aprašyti, kaip ir kas turi veikti. Kuo tiksliau numatomi žingsniai pradedant projektą, tuo daugiau sutaupoma laiko ir lėšų, nedaroma klaidų. Taip išvengiama net ir programavimo interpretacijų“, – sako I. Kukytė.
Projektų vadovės teigimu, dažniausiai klaidų pasitaiko tuomet, kai neteisingai apskaičiuojami ištekliai. Čia svarbiausia vadovo kompetencija, vadovas turi visuomet būti keliais žingsniais priekyje.
Sunkiausia suinteresuoti visas šalis
Į projekto kūrimo procesą turi įsitraukti visos suinteresuotos šalys. Nuo to priklauso projekto sėkmė. Proceso dalimi turi tapti tiek vykdytojas, tiek klientas. Čia svarbiausia tarpusavio komunikacija ir vienas kito supratimas.
Kuriant sudėtingesnį internetinį projektą, atsiranda duomenų integracija su trečiųjų šalių sistemomis. Trečioji šalis dažniausiai būna buhalterinė sistema, kuria naudojasi užsakovas. „Pavyzdžiui, kuriama pardavimų sistema. Klientas pageidauja, kad per sistemą parduota prekė automatiškai nukeliautų į buhalteriją“, – vieną iš galimų variantų pateikia pašnekovė.
Bendravimas su trečiąja šalimi turėtų būti kliento atsakomybė. Tačiau tam dažnai pristingama techninių žinių. Siekiant išvengti klaidų ar nesusipratimų, šios tarpusavio komunikacijos dalimi neretai reikia tapti ir projektų vadovui.
„Norint sėkmingai bendradarbiauti su trečiąja šalimi, geriausia kalbėti aiškiai ir konkrečiai. Susiderinti techninius dalykus: kokie ir kokiu formatu turėtų būti pateikiami duomenys. Taip pat svarbu išsiaiškinti, kaip dažnai ir kokiu metodu informacija bus atnaujinama. Duomenis valdanti šalis turi žinoti ir suprasti jiems formuluojamą užduotį. Tuomet jie patys nori projektą baigti greičiau ir kokybiškai. Šis bendradarbiavimas tampa komandiniu darbu, orientuotu į rezultatą“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovė.
Naudingi patarimai
I. Kukytė įsitikinusi, kad klientų nereikia maitinti pažadais. Jie to tikrai nemėgsta. Jei ir pasitaikytų nesklandumų, būtina apie juos kalbėti.
Pravartu iliustruoti klientui teiginius realiomis situacijomis. Klientai dažnai nori visko „čia ir dabar“, jie įsitikinę, kad už visus svetainės gedimus atsako jos kūrėjai. „Pavyzdžiui, sugedo svetainė, serverį užpuolė virusai. Klientas mano, kad tai svetainės kūrėjo atsakomybė. Tokiu atveju dažnai kaip pavyzdį pateikiu elementarią situaciją iš kasdienio gyvenimo: jūs važiuojate automobiliu ir jis sugenda. Kas kaltas? Juk nepuolame skambinti į gamyklą, kurioje buvo pagamintas automobilis“, – bendravimo su klientais niuansus dėsto pašnekovė.
Internetinių svetainių dizainas, ekspertės nuomone, subtilus dalykas. Geras variantas – prašyti klientų pateikti jiems patinkančių svetainių pavyzdžių.
„Jei klientas to pateikti negali, tuomet šis darbas lieka projektų vadovui. Esant tokiai situacijai, surenku preliminarių pavyzdžių pati ir klausiu kliento nuomonės. Būtina kuo labiau išsiaiškinti kliento norus ir lūkesčius. Šiam tikslui pasiekti tinka tokie klausimai kaip: ar sutinkate, kad šis projektas modernus, ar šis projektas atspindi šiuolaikines tendencijas. Žinoma, niekuomet negalima kopijuoti jau esamų projektų“, – perspėja „Creative Partner“ projektų vadovė.
I. Kukytė tvirtai akcentuoja vieną dalyką: kuriant bet kokį projektą, visada reikia ieškoti sprendimų, geriausiai patenkinančių klientų poreikius.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.