...

Kodėl verslas neturėtų pamiršti X kartos?

Verslas

2018.11.29

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Kodėl verslas neturėtų pamiršti X kartos?

Pastaruoju metu verslas vis daugiau dėmesio skiria Y ir Z kartoms. pixabay.com nuotr.

Pastaruoju metu verslas vis daugiau dėmesio skiria Y ir Z kartoms. Interneto įtraukti, nuomonės formuotojų paveikti ir į įprastas reklamos priemones nebereaguojantys asmenys, regis, pamažu išstumia ir 1960–1980 m. gimusius X kartos atstovus. Vis dėlto statistika rodo, kad jų užmiršti nederėtų, nes, remiantis „Statista.com“ duomenimis, būtent ši karta vis dar išleidžia daugiausia.

Skirtumas reikšmingas

Lyginant kartas tarpusavyje, galima pastebėti, kad jų įpročiai gerokai skiriasi. Personalo paieškos bendrovės „Alliance for Recruiment“ partneris Andrius Francas pastebi, kad X karta turi įprotį vertinti viską atidžiau, rinktis, ar prekė jiems iš tiesų reikalinga. Y karta vertina prekių ženklus ir jų pridėtinę vertę, o pati jauniausia Z karta, jau užaugusi globaliame pasaulyje, yra pati atviriausia naujovėms ir jų, kaip pirkėjų, reikia ieškoti išskirtinai tik socialiniuose tinkluose.

Anot pašnekovo ir remiantis „Statistos“ duomenimis, X karta yra kur kas lengviau pasiekiama televizijos reklamomis ir tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis. Net 23,5 proc. X kartos atstovų labiausiai kliaujasi TV reklamomis, panašus procentas pirmenybę teikia asmeninėms rekomendacijoms ir vartotojų apžvalgomis. Socialinių tinklų reklama ar internete plintančia reklamine informacija pasitiki atitinkamai 10 ir 8 proc. X kartos atstovų. Nors jaunesni Y atstovai pasikliauja būtent šiais duomenimis.

„Kyla klausimas, kiek ši karta renkasi pati, o kiek už ją nusprendžia, pavyzdžiui, žiniasklaida ir socialiniai tinklai. Įpročių formavimui įtakos turi įrenginiai: dažnai pirkimo procesas prasideda viename įrenginyje, tęsiamas kitame ir baigiamas dar kitame“, – tikina A. Francas (nuotr. kairėje).

Kas pelningesni?

Vertinant „Statistos“ duomenis, reklamuotis vien socialiniuose tinkluose ar pasitelkiant nuomonės formuotojus yra netikslingas pasirinkimas. Tokia reklama nepasieks ir nepaveiks vienos svarbiausių finansinių grupių, kuri gali skirti pinigų jūsų produkcijai, t. y. X kartai.

JAV gyventojų surašymo biuro duomenimis, 35–44 metų ir 45–54 metų amžiaus grupių šeimos gauna kur kas daugiau pajamų nei jaunesni. Atitinkamai daugiau nei 78 tūkst. ir 80 tūkst. JAV dolerių savo reikmėms, palyginti su Y karta, kuri gauna apie 60 tūkst., o jaunesni šeimų ūkių valdytojai, priklausantys Z kartai, dar mažiau – 40 tūkst. JAV dolerių per metus.

Norint juos pasiekti, svarbu suprasti, kad rinkodara X kartai yra visai kitokia. Jeigu norite pasiekti daugiausia pinigų gaunančią amžiaus grupę, vertėtų pagalvoti ne tik apie internetinius metodus, bet ir apie kitas priemones.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.