Kokią sutartį reikia sudaryti norint tapti firminio vardo atstovu Lietuvoje?

Žinių bazė

2012.05.29

Jaigu mano tikslas yra atvesti žinomą prekės ženklą į Lietuvą, kokią sutartį turėčiau sudaryti su ta firma? Nuo ko pradėti pokalbį su firma? Ir kokias privilegijas turi tam tikro ženklo atstovas Lietuvoje? (ar čia viskas pagal susitarimą?)

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Vaidas Šalaševičius

Steigėjas ir ekspertas / UAB „Justicija"

Publikavimo data: 2012-05-29 21:26

Norint įgyti teisę verslo tikslais naudotis firmos vardu, prekių ar paslaugų ženklu ir kt., galima su šių teisių turėtoju sudaryti...

Publikavimo data: 2012-05-29 21:26

Norint įgyti teisę verslo tikslais naudotis firmos vardu, prekių ar paslaugų ženklu ir kt., galima su šių teisių turėtoju sudaryti franšizės sutartį. Franšizė yra verslo metodas, skirtas platinti prekes ar teikti paslaugas. Pagal LR CK 6. 766 str., franšizės sutartimi viena šalis (teisių turėtojas) įsipareigoja perduoti už atlyginimą kitai šaliai (franšizės gavėjui) tam tikram terminui arba neterminuotai teisę naudotis verslo tikslais išimtinių teisių, priklausančių teisių turėtojui, visuma (teise į firmos vardą, teise į prekių ar paslaugų ženklą, teise į saugomą komercinę (gamybinę) informaciją (know-how) ir kt.), o kita šalis įsipareigoja už tai mokėti sutartyje nustatytą atlyginimą.
Franšizė patraukli tiek jos davėjui, tiek gavėjui, kadangi franšizės davėjas, suteikdamas franšizę, įgyja galimybę per sąlyginai trumpą laiką išplėsti savo verslą, o franšizės gavėjas gauna gerai vartotojui žinomo verslo dalį, todėl nebereikia rūpintis prekės ar paslaugos reklama.
Distribucijos, arba paskirstymo, sutartimi, distributorius įgyja teisę prekiauti (platinti) gamintojo (tiekėjo) prekės ženklu pažymėtomis prekėmis (paslaugomis), taigi distribucijos sutartis – dar vienas būdas tapti žinomo prekės ženklo platintoju. Distribucijos sutartis, priešingai, nei franšizės, neįpareigoja distributoriaus griežtai laikytis pateikto verslo modelio, tačiau ir negauna pagrindinio franšizės teikiamo privalumo – išsamios verslo valdymo metodikos aprašymo, itin palengvinančio verslo pradžią.

Ekspertai

Vaidas Šalaševičius

Vaidas Šalaševičius

Steigėjas ir ekspertas / UAB „Justicija"

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.