Ar įmonės gali savo vartotojams skambinti ir vykdyti apklausas?

Žinių bazė

2021.03.18

Sveiki, neseniai viena privati finansinė institucija (mokėjimų sistema Paysera) paskambino man, kaip įmonės direktoriui. Prisistatė kaip tos įmonės darbuotoja ir iškart pradėjo nuo klausimo, kodėl mūsų įmonė nesinaudoja paslaugomis, nevyksta pinigų srautai ar mes susiradome kitą tiekėją ir t. t.
Mane nustebino pirma tai, kad skambino darbuotoja, iš man nepažįstamo numerio ir ji man tikrai nėra žinoma. Aš negaliu kalbėtis jei nesu tikras dėl tapatybės, nes tai finansiniai klausimai. Taip pat ji paskambino, iškart įvardino mano įmonę, vardą pavardę, pasijaučiau labai visas išmaudytas, nes ji žino mano duomenis, tame tarpe ir telefono numerį, kuris buvo nurodytas registruojant profilį, mano įmonės pinigų srautus (nes minėjo, kad skambina būtent šiuo klausimu). Pasakiau, kad nekalbėsiu, deja, tuomet atsiuntė laišką, kuriame patvirtino, kad čia ji skambino ir vėl su prašymu „Norėčiau Jus pakalbinti vienu svarbiu klausimu … , bet tai daugiau būtų pokalbis telefonu, ar galėčiau su Jumis pasikalbėti telefonu?”. 
Mano klausimas: ar nėra pažeidžiamos mano teisės, ar minėta finansinė institucija turi teisę duoti mano kaip vadovo, bet asmeninius duomenis kitiems darbuotojams, pinigų srautų informaciją, kad jie vykdytų apklausą? Be to, niekur nebuvo garantuotas ar pasiūlytas anonimiškumas, nes tai buvo tikslinis skambutis.

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Andrius Pranckevičius

Advokatas, vadovaujantis partneris / BALTICLAW

Publikavimo data: 2021-03-19 15:06

Atsakant į šį klausimą visų pirma turėtumėte tiksliai nustatyti kokiu tikslu buvo vykdomas skambutis bei siunčiami elektroniniai laiškai. Tuo atveju,...

Publikavimo data: 2021-03-19 15:06

Atsakant į šį klausimą visų pirma turėtumėte tiksliai nustatyti kokiu tikslu buvo vykdomas skambutis bei siunčiami elektroniniai laiškai. Tuo atveju, jei buvo siekiama siūlyti prekes ar paslaugas ir (arba) teirautis nuomonės dėl siūlomų prekių ar paslaugų, - be išankstinio duomenų subjekto sutikimo naudoti asmens duomenis tiesioginės rinkodaros tikslu draudžiama. Pažymėtina ir tai, jog Elektroninių ryšių įstatymas numato išimtį, kai asmuo, kuris teikdamas paslaugas ar parduodamas prekes Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis gauna iš savo klientų elektroninio pašto kontaktinius duomenis, gali naudoti šiuos kontaktinius duomenis savo paties panašių prekių ar paslaugų rinkodarai, jei klientams yra suteikiama aiški, nemokama ir lengvai įgyvendinama galimybė nesutikti arba atsisakyti tokio kontaktinių duomenų naudojimo pirmiau nurodytais tikslais, kai šie duomenys yra renkami ir, jei klientas iš pradžių neprieštaravo dėl tokio duomenų naudojimo, siunčiant kiekvieną žinutę. Kita vertus, tuo atveju, telefoninis skambutis, vis dėlto, buvo vykdomas sutarties, sudarytos tarp Jūsų įmonės ir Paysera, vykdymo tikslu (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 6 str. 1 d. b p.) – t. y. pasitikslinti dėl sutarties vykdymo, nutraukimo, sąlygų keitimo, tuomet išankstinio duomenų subjekto sutikimo nereikia, o toks skambutis nėra laikomas Bendrojo duomenų apsaugos reglamento pažeidimu. Atkreipiame dėmesį, jog tai yra bendro pobūdžio konsultacija, dėl detalesnės informacijos, siūlome kreiptis į teisininką.

Ekspertai

Andrius Pranckevičius

Andrius Pranckevičius

Advokatas, vadovaujantis partneris / BALTICLAW

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.