„NoFollow“ ir „follow” nuorodos?
2020.08.10
Ar galite paaiškinti kaip ir kada naudoti „nofollow” ir „follow” nuorodas? Kokią jos turi įtaką SEO?
Temos: Technologijos.
Į klausimą atsakė:
Atsakyti į klausimą
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Remigijus Kuliešius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”
Publikavimo data: 2020-09-29 11:47
Norint suprasti, kas vyksta su abiejų tipų nuorodomis, pirmiausia reikėtų suprasti, kad bet kokia nuoroda į tinklalapį yra signalas apie...
Publikavimo data: 2020-09-29 11:47
Norint suprasti, kas vyksta su abiejų tipų nuorodomis, pirmiausia reikėtų suprasti, kad bet kokia nuoroda į tinklalapį yra signalas apie jo egzistavimą, suteikiantis tam tikrą balą kreditų tinklalapiui. Vienas iš paieškos sistemų kriterijų, vertinant puslapių kokybę ir reitingą, yra nuorodų skaičius. Jeigu daug žmonių savo tinklalapiuose, bloguose nukreipia į puslapį, tai ir paieškos sistema, lyginant su tokios pat tematikos kitais puslapiais, jam turėtų duoti daugiau kreditų, atsižvelgiant į tai, kad jis yra geriau vertinamas vartotojų. Tačiau nebūtinai taip yra. Piktnaudžiaujant paieškos sistemų vertinimo trūkumais, buvo kuriamos bevertės publikacijos, komentarai, tinklalapiai. Taip buvo kuriami dideli nuorodų tinklai, kurie apgaudavo paieškos sistemas ir sukeldavo tinklalapių reitingus. Taip puslapiai buvo iškeliami į aukštesnes paieškos pozicijas. Kovojant su šiomis manipuliacijomis, buvo sukurtos apsaugos sistemos. „Google“ sukūrė metriką, vadinamą „PageRank“. Tai algoritmas, suteikiantis tam tikrą balų kiekį tinklalapiui. Kuo tinklalapis populiaresnis ir žinomesnis, tuo aukštesnį „PageRank“ reitingą turi. Šis reitingas dar vadinamas „SEO sultimis“. Taigi didesnį „PageRank“ reitingą turintys tinklalapiai turi daugiau „SEO sulčių“. Tokiame tinklalapyje įdėta nuoroda į kitą tinklalapį gali suteikti daugiau sulčių tam tinklalapiui. Kas yra „Follow“ nuoroda? „Follow“ yra nuorodos, kurios perduoda savo tinklalapio taškus – SEO sultis – kitam tinklalapiui. Taip padidinamas susietų tinklalapių reitingas, jiems padedama pasiekti aukštesnes paieškos pozicijas. Kuo daugiau nuorodų su „Follow“ žyme gausite iš tinklalapių, turinčių aukštesnį „PageRank“ reitingą, tuo daugiau „SEO sulčių“ bus perduota jūsų tinklalapiui. Taip bus pakeltas jūsų tinklalapio reitingas ir pozicijos paieškos sistemose. Tačiau egzistuoja ir atgalinis ryšys. Jeigu talpinsite „Follow“ nuorodas į žemesnio reitingo tinklalapius, tokiu būdu nutekinsite savo tinklalapio „SEO sultis“, tinklalapio reitingas gali mažėti. Kas yra „No Follow“ nuoroda? Nuoroda be sekimo, kuri neperduoda taškų – SEO sulčių – kitam puslapiui. Šių tipų nuorodos padeda išsaugoti ir kelti savo reitingus vertingo turinio ir sąžiningiems verslams. Daugumoje portalų komentatoriai gali įterpti įvairių nuorodų, bet jos automatiškai būna su žyme „No Follow“, kad tinklalapis nenukentėtų nuo įterptų nuorodų į beverčius tinklalapius. Žymė „Follow“ paieškos sistemoms nurodo, kad ši nuoroda yra vertinga, nes tinklalapis, dedantis nuorodą su tokia žyme, tam tikra prasme “moka” savo reputacija. Tai, kad nuoroda į tinklalapį yra su žyme „No Follow“ dar nereiškia, kad ji yra bevertė. Tokios nuorodos taip pat gali sulaukti vartotojų paspaudimų ir didinti jūsų tinklalapio lankomumą, bet paieškos reitinguose reikšmės jos turi mažiau negu nuorodos su žyme „Follow“.