„Blockchain” technologijos pritaikymas maisto prekybos tinkle

Žinių bazė

2020.01.15

Koks gali būti „Blockchain” technologijos pritaikymas maisto prekybos tinkle. Tarkime, skaičiau, kad „Carrefour” mažmeninis maisto prekybos tinklas naudoja šią technologiją, kad padėtų užtikrinti maisto grandinės atsekamumą ir vartotojams padėtų matyti iš kur atkeliavo prekė, kokia jos kilmė. Kuo tai skiriasi nuo dabartinio privalomo prekės ženklo informacinės etikėtės? Gal galite daugiau paaiškinti, kaip tai veikia, kokia nauda vartotojui ir pačiam tinklui ir ką tai sprendžia? Galvojame diegti inovatyvius sprendimus ir savo grupėje, viskas įdomu.

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Lukas Kairys

„Blockchain“ technologijos konsultantas / Voluto

Publikavimo data: 2020-01-20 11:59

Prekybos centrai dažniausiai pasitelkia Blockchain technologiją prekių tiekimo grandinės skaidrumui didinti. Dažniausiai yra sudėtinga įrodyti prekės autentiškumą bei yra tiesiog...

Publikavimo data: 2020-01-20 11:59

Prekybos centrai dažniausiai pasitelkia Blockchain technologiją prekių tiekimo grandinės skaidrumui didinti.

Dažniausiai yra sudėtinga įrodyti prekės autentiškumą bei yra tiesiog pasitikima etikete, kurią atspausdino pats gamintojas. Tačiau patikrinti kada tiksliai ir iš kur prekė keliavo, iš kur atkeliavo sudedamosios dalys ir kt. yra sudėtinga. Šioje vietoje galutinis vartotojas vėlgi pasitiki įmone, kuri parduoda prekę.

„Blockchain” technologija yra pasitelkiama siekiant sukurti decentralizuotą duomenų šaltinį visame procese. Atliekant tai, nėra nei vieno subjekto, kontroliuojančio visus duomenis, nei vieno centrinio taško. „Blockchain“ pateikia pilną nekoreguojamą veiksmų žurnalą, laiko žymes ir patvirtinimus tiesiai į bendrą duomenų bazę, kurią turi visos suinteresuotos šalys. Rezultate vartotojas galėtų matyti nuskenavęs prekės QR kodą su mobiliąja programėle „blockchain” įrašus pavyzdžiui kokia kavos ūkyje ir kada kava buvo surinkta, skrudinta bei kada pasiekė sandėlį.

Kalbant apie verslą ir pritaikymą „blockchain” praktikoje, yra keletas variantų (jų yra ir daugiau): 1. kurti savo „blockchain” tinklą ir kviesti prie jo jungtis kitiems partneriams (sudėtinga, ir reikia būti didele kompanija, kuri turėtų galios kviesti prisijungti). 2. prisijungti prie esamo sukurto tinklo, kur jau yra jūsų partneriai ar klientai. 3. prisijungti prie „blockchain” tinklo ir saugoti tik tam tikrus duomenis apie jūsų pačių įvykdytus veiksmus ir taip didinti skaidrumą prieš klientą.

Vienas iš stiprių pavyzdžių, kurį naudoja žinomos kompanijos kaip Unilever: https://www.provenance.org („blockchain” sprendimas skirtas saugoti prekės istoriją).

Šiame etape pamatuoti galimą naudą yra sudėtinga, tad dažnu atveju kompanijos startuoja su pilotiniu projektu investuodamos sąlyginai nedidelę pinigų sumą, tam jog pasitikrinti ar idėja veikia ir kokie galimi kaštai, naudos. O labiausiai rekomenduojama pradėti nuo mokymų vadovams, kad geriau suprasti pačią technologiją bei kur ji galėtų labiausiai pasitarnauti verslo procese.

Ekspertai

Lukas Kairys

Lukas Kairys

„Blockchain“ technologijos konsultantas / Voluto

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.