Prekyba turguje vaikiška avalyne

Žinių bazė

2017.05.31

Noriu prekiauti turguje vaikiška avalyne. Kokių dokumentų reikia, kad viskas būtų tvarkinga? Ar užtenka dokumentų iš tiekėjų ir individualios veiklos liudijimo?

Temos: , , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Ina Smalinskienė

Projektų vadovė / VšĮ Versli Lietuva

Publikavimo data: 2017-05-31 13:38

Prekiauti turguje vaikiška avalyne galima įsigijus prekybos verslo liudijimą (veiklos kodas 004), individualios veiklos pažymą arba įsteigus juridinį asmenį: individualią...

Publikavimo data: 2017-05-31 13:38

Prekiauti turguje vaikiška avalyne galima įsigijus prekybos verslo liudijimą (veiklos kodas 004), individualios veiklos pažymą arba įsteigus juridinį asmenį: individualią įmonę (IĮ), mažąją bendrija (MB), uždarąją akcinę bendrovę (UAB).

Dirbant su verslo liudijimu mokami mokesčiai:

1) fiksuotas gyventojų pajamų mokestis, kuris priklauso nuo savivaldybės bei nuo veiklos. Jis mokamas išsiimant verslo liudijimą ir yra proporcingas verslo liudijimo galiojimo laikotarpiui;
2) VSD įmokos – 25,3 proc. arba 27,3 proc. (jei kaupiama pensijai papildomai) nuo minimalios mėnesinės algos (MMA) už visą mėnesį galiojantį verslo liudijimą arba proporcingai verslo liudijimo galiojimo laikui;
3) PSD mokestis – 9 proc. nuo minimalios mėnesinės algos kas mėnesį. 

Dirbant su individualios veiklos pažyma mokesčiai mokami ir deklaruojami pasibaigus kalendoriniams metams iki kitų metų gegužės mėn. 1 d.:

1) GPM – 5 proc. nuo apmokestinamųjų pajamų, t. y. iš per metus gautų pajamų atėmus išlaidas šioms pajamoms uždirbti;

2) VSD – 28,7 proc. arba 30,7 proc. (jei kaupiama pensijai papildomai) nuo 50 proc. apmokestinamųjų pajamų;

3) PSD – 9 proc. nuo MMA mokama kas mėnesį, išskyrus asmenis dirbančius pagal darbo sutartį, valstybės tarnautojus, pareigūnus, pensininkus, neįgaliuosius ir kitus socialiai draustus asmenis. Pasibaigus kalendoriniams metams perskaičiuojama PSD – 9 proc. nuo 50 proc. apmokestinamųjų pajamų.

Fizinis asmuo, įsigijęs prekybos verslo liudijimą, prekybos vietoje privalo turėti prekių įsigijimo dokumentus:
sąskaitą faktūrą arba PVM sąskaitą faktūrą, kai prekės įsigytos iš Lietuvos juridinių asmenų arba užsienio apmokestinamojo vieneto, vykdančio veiklą per nuolatinę buveinę;
prekių (paslaugų) pirkimo–pardavimo kvitą arba kasos aparato kvitą, sąskaita faktūrą arba PVM sąskaita faktūrą, kai prekės įsigytos iš gyventojų, kurie verčiasi individualia veikla, kaip ji apibrėžta GPMĮ;
dokumentą, kuriame įformintas prekių, medžiagų arba žaliavų tiekimas ir iš kurio galima nustatyti ūkinės operacijos turinį, kai prekės įsigytos Europos Sąjungos valstybėse;
importo deklaraciją, kuria įformintas prekių, medžiagų arba žaliavų importas į Europos Bendrijų muitų teritoriją, kai prekės įsigytos ne Europos Bendrijų muitų teritorijose.

Veiklą vykdant su verslo liudijimu prekių (paslaugų) pirkimo-pardavimo kvitai išrašomi  pirkėjų arba paslaugų gavėjų pageidavimu, o veiklą vykdant su individualios veiklos pažyma turi būti išrašoma sąskaita faktūra. Kai vykdoma lauko prekybos individuali veikla ir pirkėjas nereikalauja išduoti apskaitos dokumento, tai pasibaigus dienai, gyventojo iš šios veiklos gauti pinigai gali būti užpajamuojami viena sąskaita faktūra, kurioje nurodoma bendra per dieną parduotų prekių suma.

Ekspertai

Ina Smalinskienė

Ina Smalinskienė

Projektų vadovė / VšĮ Versli Lietuva

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.