Kokių leidimų reikia norint prekiauti cheminiais valymo produktais?
2014.05.16
Plačiau: prekyba nanotechnologijų cheminiais valymo produktais.
Temos: Mokesčiai, Pardavimai, Technologijos, Teisė.
Į klausimą atsakė:
Atsakyti į klausimą
Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.
Ekspertai
Sigita Sriubaitė-Stepurienė
Regiono vadovė / Klauberg BALTICS
Tapk ekspertu
Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!
Regiono vadovė / Klauberg BALTICS
Publikavimo data: 2014-05-16 19:01
Prekybai produktais, kurių sudėtyje yra cheminių medžiagų, yra keliami specialūs klasifikavimo, pakavimo ir ženklinimo reikalavimai. Tokie produktai privalo būti suklasifikuoti...
Publikavimo data: 2014-05-16 19:01
Prekybai produktais, kurių sudėtyje yra cheminių medžiagų, yra keliami specialūs klasifikavimo, pakavimo ir ženklinimo reikalavimai. Tokie produktai privalo būti suklasifikuoti pagal jiems priskirtinas pavojingumo kategorijas, tinkamai supakuoti ir paženklinti. Pagrindiniai taikytini teisės aktai: LR cheminių medžiagų ir preparatų įstatymas, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1272/2008.
Paprastai licencija reikalinga siekiant verstis didesnio pavojaus prekių, su mokesčių objektais susijusių prekių ar kitų prekių, kurių apyvartą siekia reguliuoti valstybė, didmenine arba mažmenine prekyba, pvz.: prekyba naftos produktais, tabako gaminiais, alkoholiniais gėrimais, medicininės paskirties prekėmis ir pan. Iš skaitytojo nurodytos informacijos, nėra aišku, kokiu būdu siekiama prekiauti cheminiais valymo produktais, ar prekyba būtų didmeninė, ar mažmeninė, ar prekiaujama būtų viešoje vietoje ar kitaip. Jeigu pačios prekės pobūdis nereikalauja licencijos, tuomet priklausomai nuo prekybos būdo norimai užsiimti veiklai gali reikėti leidimo, pvz., užsiimti ūkine komercine veikla viešoje vietoje. Dėl leidimo prekiauti viešoje vietoje išdavimo reikėtų kreiptis į atitinkamo miesto, rajono savivaldybę, kuri vietos savivaldos teisės aktais nustato leidimų išdavimo tvarką. Pavyzdžiui, išduodant leidimą prekiauti iš kiosko ar paviljono, savivaldybės dažniausiai reikalauja šių dokumentai:
1. Prašymas, kuriame nurodoma: jei prekiauja juridinis asmuo – pavadinimas, buveinės adresas, įmonės kodas, atsakingo asmens vardas, pavardė, telefonas, elektroninis paštas. Prekiaujant fiziniam asmeniui – vardas, pavardė, adresas, telefonas, elektroninis paštas, prekybos vietos adresas, kiosko, paviljono plotas, prekių asortimentas, prekybos laikotarpis;
2. Atliekų (komunalinių, maisto, antrinių žaliavų) išvežimo sutarties kopija, pasirašyta su savivaldybės patvirtintu atliekų tvarkymo operatoriumi;
3. Kiti dokumentai pagal savivaldybių nustatytą tvarką, pvz., prekybos iš kiosko ar paviljono atvejais – nustatyta tvarka suderintą kiosko ar paviljono projektą, kai statomas naujas kioskas ar paviljonas; kioskų ir paviljonų savininkai, prieš gaudami leidimą, privalo turėti pasirašytą kiosko ar paviljono eksploatavimo sutartį.
Išsamesnė informacija apie leidimo išdavimo kainas, vietines rinkliavas, leidimo galiojimo laikotarpį ir kitus reikalavimus yra teikiama miestų savivaldybėse.
Apibendrinant pažymėtina, kad licencijų ir leidimų išdavimo tvarka ir reikalavimai priklauso ne tik nuo planuojamų prekiauti produktų, tačiau taip pat nuo prekybos vietos rūšies, planuojamų prekiauti produktų kiekių. Tais atvejais, kai prekyba cheminiais valymo produktais planuoja užsiimti fizinis asmuo, jo veiklai reikalingas verslo liudijimas.