Kaip atrasti naujai paslaugai potencialią rinką?

Žinių bazė

2017.09.11

Esu sudėliojęs idėją: greitoji telefonų taisykla prekybos centruose. Žmonės turėtų ateiti prie mažos salelės, kol skaito ar atsigeria kavos, o mūsų įmonės meistrai sutvarko telefoną arba jį įkrauna už simbolinį mokestį. Kaip reikėtų įvertinti potencialius vartotojus, rinką? Kaip susidėlioti veiksmų planą?

Temos: , , .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Publikavimo data: 2017-09-11 22:49

Jūsų verslo pardavimai greičiausiai būtų labiau momentiniai negu planuoti. Ar salelės vieta turės reikšmingą konkurencinį privalumą prieš kitas telefonų taisyklas?...

Publikavimo data: 2017-09-11 22:49

Jūsų verslo pardavimai greičiausiai būtų labiau momentiniai negu planuoti. Ar salelės vieta turės reikšmingą konkurencinį privalumą prieš kitas telefonų taisyklas?

Pasitikrinti preliminarią paklausą paslaugai galima naudojantis Google įrankiu Keywords planner”. Šis įrankis parodo istorines Google paieškos sistemoje paslaugos paieškų apimtis.

Visoje Lietuvoje per mėnesį yra atliekama apie 9300 paieškų susijusių su telefonų remontu. Turint savo tinklalapį galėtumėte sulaukti apie 470 lankytojų per mėnesį su 84 Eur reklamai Google paieškoje skirtu biudžetu. Tinklalapyje vartotojai sužinotų apie Jūsų saleles ir jų vietas. Tikėtina, kad dalis vartotojų užsuktų pas Jus susiremontuoti telefono. Didžioji dalis visų klientų žinoma atitenka Vilniui. Pagal proporcingumą gyventojų skaičiui Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje galite išskaičiuoti proporcijas tenkančias šiems miestams. Akivaizdu, kad didžiausią potencialą turi Vilnius.

Ar tai būtų pelningas verslas?

Savarankiškai, vienam bus gana sudėtinga įsivertinti realią situaciją, nes mes esame labiau linkę pagražinti situaciją nei žiūrėti į ją realiai ar kritiškai. Paprašykite pagalbos artimiausio draugo ir kartu pasidarykite SSGG analizę. Susirašykite galimas rizikas, grėsmes verslui, galimybes, potencialą ir aptarkite idėjų realumą. Kas yra SSGG plačiau galite rasti:
http://distance.ktu.lt/kursai/verslumas/rinkos_aplinkos_tyrimai_II/122726.html.

Kiek žinau, kai kuriuose prekybos centruose pakrauti telefoną galima jau ir dabar nemokamai.
Kiekviena Jūsų salelė turės tam tikrą savikainą, reikės išlaikyti meistrą, sumokėti vietos nuomos mokesčius. Jeigu norėsite greitai suremontuoti telefonus, turėsite vietoje sukaupti nemažą atsarginių detalių sandėlį kuris kainuos ir tai bus įšaldytos investicijos. Paskaičiuokite kiek tokia viena vieta gali kainuoti. Visą savikainą padalinkite iš mėnesio vidutinio darbo dienų skaičiaus ir gausite sumą kurią minimaliai turite uždirbti per dieną. Jeigu tą sumą padalinsite iš vidutinės galimos paslaugos kainos, žinosite kiek klientų per dieną turite aptarnauti. Taip pasitikrinsite ar tikrai per dieną salelė gali sulaukti tokio klientų skaičiaus. Kritiškai patikrinkite iš kitos pusės. Kiek klientų realu, kad turėsite per dieną. Minimalius būtinuosius kaštus padalinkite iš realaus galimo klientų skaičiaus ir gausite minimalią paslaugos kainą, kurią turite imti, kad išsilaikytumėte. Nepamirškite, kad norite ir pelno ir pelno dalį reikės pridėti viršaus.
Įvertinkite ir konkurentus. Telefonai yra draudžiami ir draudiminiai įvykiai yra tvarkomi autorizuotuose gamintojų centruose. Tai reiškia, kad tokių klientų telefonų negausite remontuoti. Patikrinkite konkurentų apyvartas https://rekvizitai.vz.lt/ tinklalapyje. Atkreipkite dėmesį į tai ar jos auga, mažėjo, kokios jos yra ir iš kokių pajamų susideda. Preliminariai žinosite kiek galite tikėtis realiai. SSGG analizė turėtų padėti apsispręsti.

Jeigu tikrai tikite sėkme ir pasiryšite įgyvendinti savo verslo idėją, pasitikrinkite. Atidarykite vieną salelę didžiausiame prekybos centre ir pažiūrėkite kaip sekasi. Žinosite, kokį potencialą turi didžiausias prekybos centras. Žinosite, kad kituose prekybos centruose greičiausiai bus mažiau klientų. Manau, kad klientų skaičių galima būtų įvertinti proporcingai centro lankytojų skaičiui.  

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.