Vilną ir šilką paverčia drabužiais ir aksesuarais

Verslas

2022.01.05

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: , .

Vilną ir šilką paverčia drabužiais ir aksesuarais

Dovilė Lašakevičienė Asmeninio albumo nuotr.

Dovilė Lašakevičienė pasakoja, kad veiklos pasirinkimą nulėmė įvairios aplinkybės ir tai, kad, pažinojo užsiimančius tokia kūryba – vilną ir šilką paverčiančius nuostabiais drabužiais, aksesuarais. Tad gimus ir ūgtelėjus dukrelei moteris buvau pasiruošusi imtis veiklos ir pabandė išmokti šio amato, kuris jai tiko šimtu procentu. Suprato, kad tai yra ta sritis, kurioje gali išreikšti savo kūrybingumą ir tuo pačiu puošti moteris.

Drabužių vėlimui naudojama itin plonytė merino vilna ir natūralus šilkas, tad drabužiai nugula tarsi antra oda, o dekoravimas leidžia išgauti unikalų kūrinį. Vis daugiau žmonių tai įvertina, domisi. Pašnekovė sako, kad jai puikiai sekėsi, kūrybinės idėjos tiesiog plūsdavo į galvą prieš miegą. Ji vis dar ieško savo idealaus kliento, nors jau turi nujautimą, kad žmonės vis labiau norės natūralių, gamtiškų drabužių. Savo veikloje „DoFelt“ turi idėją sukurti kuo daugiau stilistiškai skirtingų drabužių, aksesuarų, nes žmonėms patinka įvairovė, jie dar prisirišę prie saugaus stiliaus varianto.

Pomėgį paversti verslu

„Kadangi orientavausi į užsienio rinką, pavadinimas susidėliojo savaime. „Do“ – tai pirmosios mano vardo raidės, „Felt“ – veltinis (angl. – aut. pastaba). Kaip ir daugumai rankdarbių kūrėjų, turbūt sunkiausia pati pradžia – savo hobį paversti kažkuo didesniu. Prieš metus sukūriau savo „DoFelt“ parduotuvę „Etsy” platformoje. Kad tai padaryčiau, pirkau mokymus, bet kol kas dar neturiu gero lankomumo. Tai buvo mano rimtesnis startas. Vėliau pasinaudojau socialiniais tinklais, sukūriau „Facebook” paskyrą savo gaminiams, tačiau rimta reklama kol kas neužsiimu. Norisi sukurti platesnę pasiūlą, tuomet galvosiu apie savo parduotuvės internetinį puslapį“, – planais dalinasi Dovilė.

Ji vardija, kad jai reikėjo investuoti į medžiagas – vilną, šilką, dekoravimo pluoštą, dažus, įrankius, be to, kai reikia, nuomojasi dirbtuves iš kitos vėlėjos. Turi nusipirkusi didelį stalą, reikalingą darbui, nes mažus darbelius, kaip riešines, galima ir namie padaryti, o didesnių taip nepadarysi. Kūrėja sako, kad iki atsipirkimo liko visai nedaug, bet ne viskas skaičiuojama materialiais dalykais – laiko investicijos yra didžiausios ir jas paskaičiuoti kūryboje gana sunku.

Klientai iš užsienio

„Pirmieji „DoFelt“ klientai buvo iš pažįstamų rato, bet užsieniečiai irgi perka, nedaug, bet džiaugiuosi ir tokia pradžia. Prekių skaičius svyruoja, nes individualūs užsakymai sudaro maždaug pusę pardavimų. Labai džiugu gauti užsakymus iš JAV, Japonijos. Moterys užsisako tiek sukneles ypatingai tuoktuvių dienai, tiek kasdieniniam nešiojimui. Populiarūs šaliai, riešinės, jas mėgsta užsakyti dovanoms. Lietuviai gal labiau mėgsta puošti vaikučius, užsakymai mažoms mergytėms mūsų šalyje dažnesni. Prieššventiniu laikotarpiu populiarūs buvo aksesuarai – riešinės, šaliai. Miela rankų darbo dovana dažną nudžiugina. Mano kuriamos suknelės puikiausiai tinka dėvėti visais metų laikais. Pavasarį malonu sulaukti būsimų nuotakų aktyvumo,“ – apie patirtį su klientais pasakoja D. Lašakevičienė.

Moterį kūrybos procesui įkvepia gamta – spalvos, raštai, tekstūros. Jai gamta tarsi antrieji namai ir be galo žavi idėja tą namų pojūtį perteikti drabužiuose. Gavusi merginos iš Japonijos užsakymą, sukūrė jai „miško suknelę“. Žinodama, kad Japonijoje ir gimė vis populiarėjanti miško terapija, pabandė suknelėje atkartoti samanų žalumą, medžių žievės raštus, besiliejančią spalvų gamą. Maišydama šilko dažų spalvas ne visada žino, koks bus rezultatas, tad galutinis veltas drabužis yra unikalus ir sunkiai atkartojamas.

Pašnekovė prisimena, kad yra girdėjusi posakį, kad Lietuva – velėjų šalis. Jos pagrindinis priešnuodis konkurencijai – tikėjimas savo kūryba. Sako, kad galvodama apie konkurenciją neturės gerosios kūrybinės energijos šiai veiklai, tad su konkurentais stengiasi draugauti ir auginti individualią save. Peržiūri kitų kūrėjų darbus, bet atkartoti nebando, nes jai svarbu rasti savo savitumą.

Dovilė negyvena tolima ateitimi, bet turi viziją, kad žmonės vis daugiau norės atsigręžti į rankų darbo drabužius, pagamintus ne masinės gamybos būdu, o individualiai su dėmesiu ir meile. Tikisi plėsti savo asortimentą, įgalinti save kūrybos procese, išgryninti savo prekės ženklą ir skleisti žinią pasauliui apie tai.

Pradedantiesiems veiklą sako, kad didžiausia sėkmė aplanko, kai žmogus randa veiklą pasikliaudamas ir sekdamas širdimi. Tuomet tereikia įkvėpti pasitikėjimo savimi ir eiti į priekį visas klaidas ir paklydimus laikant neįkainojama vertybe.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.