...

Verslo pradžiai idėją pametėjo draugė

Verslas

2019.12.30

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: .

Verslo pradžiai idėją pametėjo draugė

Greta Pušinskytė Asmeninio albumo nuotr.

Keliaraištis – tai puošnus aksesuaras, be kurio dažna nuotaka neįsivaizduoja savo įvaizdžio vestuvių dieną. Ir, greičiausiai, dalis Lietuvos nuotakų renkasi „Lenos Magdalenos“ kuriamus keliaraiščius. Kaip pasakoja Greta Pušinskytė, „Lenos Magdalenos“ įkūrėja, keliaraiščius kurti ji pradėjo dėl draugės, kuri, dirbdama apatinio trikotažo parduotuvėje, dažnai susidurdavo su būsimomis nuotakomis, ieškančiomis gražaus keliaraiščio.

Ieškojo savęs

„Visi mano verslai atsirasdavo tada, kai mažiausiai to tikėdavausi. Dažniausiai tai būdavo situacijos, susijusios su pomėgiais, kai atrandi tam tikrą nišą rinkoje. Tada svarbiausia laiku įšokti į traukinį ir tą nišą užpildyti. Taip atsitiko ir su „Lena Magdalena“, – veiklos pradžią prisimena G. Pušinskytė.

Tuo metu mergina buvo pirmo kurso studentė, studijavo statybų inžineriją, tačiau prisipažįsta, kad gerai nesijautė. Tai paskatino ir toliau ieškoti savęs: „Dirbau su keliais Lietuvos dizaineriais, svajojau apie siuvimo kursus… Keliaraiščių idėją vieną žiemos vakarą pametėjo draugė, kuri dirbo apatinio trikotažo parduotuvėje ir dažnai susidurdavo su keliaraiščių ieškančiomis nuotakomis. Dar tą patį vakarą pasidomėjau ir atradau, kad Lietuvoje keliaraiščių pasirinkimas visiškai minimalus. Dažniausiai tai būdavo iš Kinijos parsiųstos pigios versijos mergvakariams arba paprasčiausi surauktos medžiagos variantai. O štai JAV ir Rusijos vestuvinių aksesuarų tendencijos stulbino: nuo kuklių ir pigių iki traukiančių akį ir kainuojančių ne mažiau nei pati vestuvinė suknelė.“

Tačiau drąsos imtis keliaraiščių kūrimo kitiems merginai iš pradžių pritrūko. Viskas pasikeitė 2017 m. gegužę: „Tuo metu dirbau su viena dizainere ir atlikdavau ne tik dekoro siuvinėjimą, bet ir organizuodavau fotosesijas, savaitgalinius suknelių primatavimus ir tvarkydavau kitus prekių ženklo valdymo reikalus. Atrodo, tai buvo pats netinkamiausias laikas naujai veiklai, nes tuo metu dar mokiausi ir universitete, ir profesinėje mokykloje, vakariniuose siuvimo kursuose. Tačiau laimė, kad darau tai, kas man patinka, tik dar labiau didino norą šalia visų veiklų ir atsakomybių imti kurti keliaraiščius.“

Vardas, turintis reikšmę

Ką reiškia „Lena Magdalena“? „Galvodama pavadinimą savo prekių ženklui, atkreipiau dėmesį, kad dauguma dizainerių populiarina savo vardo prekių ženklą. Tuomet ir prisiminiau Leną Magdaleną, nes kartą spontaniškai Greta Lena Magdalena mane pavadino draugas. Magdalena man nuo vaikystės kažkuo ypatingas vardas, o labiau pasidomėjusi sužinojau, kad rusų kalboje Lena yra vardo Elena trumpinys. Sutapimas ar ne – mama prosenelės garbei mane norėjo pavadinti Elena, tačiau tai tapo mano antruoju vardu. Štai tokie įvairūs sutapimai mane lydi visą gyvenimą ir nelabai palieka vietos kitoms idėjoms. Taigi įsimintinai skambanti „Lena Magdalena“ tapo mano prekių ženklo pavadinimu“, – apie prekių ženklo vardo reikšmę pasakoja G. Pušinskytė.

Dabar „Lena Magdalena“ jau yra kone geidžiamiausi nuotakų vestuviniai keliaraiščiai. „Visgi „Lena Magdalena“ man yra apie moterį, kurios visi ilgisi: nuostabios akys, šviečianti šypsena. Ji viskas, ko gali norėti, ir daugiau. Todėl ir sakau, kad jei tave lydėjo sėkmė ir su ja susipažinai, nebenorėsi jos paleisti. Nes ji tokia – vienintelė. Ir tai apie kiekvieną mano klientę, kuri kiekviena man savita Lena Magdalena, su savais minusais ir pliusais. Esu įsitikinusi, kad kažkam visi jų minusai yra vienas didelis pliusas“, – sako keliaraiščių kūrėja.


Sunki pradžia

Pirmieji prekių ženklo „Lena Magdalena“ veiklos metai nebuvo įspūdingi. Prisimindama tuos metus mergina stebisi, kaip nekilo noras visko atsisakyti. Vis dėlto, darydama tai, kas jai patinka, Greta nenorėjo sustoti: „Manau, kad tie drugeliai viduje iš laimės dėl to, ką darau, padėjo nesustoti ir toliau daryti tai, kuo taip tikėjau. Prabėgus metams ir atėjus naujam vestuvių sezonui, sulaukiau daug didesnio susidomėjimo, kuris bėgant laikui tik didėjo. Kolekciją keitė kolekcija, klientės grįždavo keliaraiščio vis kitai savo draugei, vyko geriausia reklama: žinia sklido iš lūpų į lūpas. Dabar, kai minimas „Lenos Magdalenos“ vardas, visi žino, kad kalba sukasi apie vestuvinius keliaraiščius.“

Kuklios Lietuvos nuotakos

„Kuriant „Lena Magdalena“ keliaraiščius, man asmeniškai sunkiausia derintis prie Lietuvos nuotakų skonio. Pastebėjau, kad mūsų nuotakos labai kuklios: dažniausiai įsigyjamas vienas pirmųjų jau klasika tapęs baltas ar šampano atspalvio keliaraištis, kurio pavadinimas taip pat „Lena Magdalena“. Retais atvejais pasirenkamas juodas, raudonas ar ryškesnių spalvų keliaraištis. Tačiau vis dėlto paskutinė kolekcija „Stardust“ jau yra drąsesnė ir tai jau visiškai kitoks požiūris į keliaraištį, šioje kolekcijoje galima atpažinti mano pačios asmenybę“, – apie lietuvių nuotakų keliaraiščių pasirinkimus kalba G. Pušinskytė.

Nors keliaraiščių verslas yra gana sezoniškas ir tik pavasarį bei vasarą vyksta pats darbymetis, kitu metu G. Pušinskytė nesėdi be darbo ir vykdo pardavimus visus metus. Be to, laisvą laikotarpį keliaraiščių kūrėja puikiai išnaudoja naujoms kolekcijoms kurti.

Kadangi „Lena Magdalena“ keliaraiščiai kuriami pagal individualius užsakymus, svarbiausia užduotis – klienčių norų patenkinimas: „Dažnai tai sunkiausia užduotis, nes tenka ieškoti tam tikrų karoliukų, derinti spalvas prie suknelės iš nuotraukos, kartais net kurti asmeninį keliaraištį pagal tam tikrus pageidavimus. Nors kūrybinis procesas pats maloniausias, tačiau dažniausiai būna taip, kad kuo daugiau laisvės duodama klientui, tuo sunkiau ir ilgiau trunka prieiti prie galutinio varianto. Ne kartą tekdavo daug laiko praleisti ieškant tam tikrų detalių ar derinant detales su nuotakomis, nors užsakymas dar nebūdavo patvirtintas. Tad šiuo metu asmeninių užsakymų nuo nulio atsisakyta, galimi minimalūs pakeitimai keliaraiščiams, kurie jau yra sukurti.“

Reikia imtis realių veiksmų

Ko G. Pušinskytė palinkėtų tiems, kurie nori imtis savo verslo? „Jei yra verslo idėja, tačiau trūksta drąsos jos imtis, vienintelis mano patarimas būtų įvaldyti minties galią ir imtis realių veiksmų, nes vienu metu ta pati idėja gali kilti ne tau vienam, tad svarbiausia ilgai nelaukti. „Lenos Magdalenos“ atveju aš laukiau gan ilgai, nes paprasčiausiai bijojau naujos pradžios, pokyčių. Po metų jau stebėjau situaciją, kai mano kūriniai buvo kopijuojami ir keliaraiščiai išpopuliarėjo Lietuvoje, o juos pradėjo siūti ir pardavinėti vis daugiau merginų“, – įspėja prekių ženklo „Lena Magdalena“ kūrėja.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.