...

Tikrąją širdies veiklą įgyvendino po daug metų ieškojimų

Verslas

2022.09.27

Autorius: Giedrė Kakstovienė

Temos: , , .

Tikrąją širdies veiklą įgyvendino po daug metų ieškojimų

Lauryna Liepuonienė Asmeninio albumo nuotrauka

Metų metus dirbate samdomame darbe, išbandėte įvairias sritis, tačiau niekur nematote savęs ilgoje perspektyvoje? Lauryna Liepuonienė sako, kad varginančios mintys „betiksliai švaistau savo laiką ir gyvenimą“ jai puikiai pažįstamos. Nuo vaikystės turėjusi ypatingą ryšį su gyvūnais prieš porą metų ji ryžosi įgyvendinti tikrąją širdies svajonę ir įkūrė „Dogs of Klaipėda“, jungiančią 2 verslo kryptis: šunų dresūros mokyklą ir prekių šunims el. parduotuvę.

„Visą gyvenimą žinojau, kad noriu dirbti sau. Turėjau daug sumanymų, bet mintys likdavo neįgyvendintos“, – atvirai dalijasi pašnekovė ir sako, kad būtent seną vaikystės svajonę apie darbą su gyvūnais pirmą kartą realizavo taip ryžtingai: „Pradėjus gilintis šioje srityje supratau, kad čia mano tikrasis kelias. Kai mokausi apie šunis – geriu kiekvieną žodį iki šiol. Tai mano širdies veikla, variklis į priekį“.

Nuo tinklaraščio autorės iki šunų dresūros specialistės

Kartu su šunyte Runa svajonės įgyvendinimą Lauryna pradėjo nuo Instagram ir Facebook paskyrų sukūrimo, kur dalijosi smagiomis istorijomis apie Klaipėdos šunų gyvenimą, subūrė klaipėdiečius bendraminčius, organizavo susitikimus, žygius. „Nusprendžiau ir pati asmeniškai gilinti žinias dresūros srityje, todėl pirmojo karantino metu pradėjau asistentauti LKD priklausančiai trenerei G. Krutovienei jos įkurtoje šunų dresūros mokykloje WonderDog Šunų Akademija, Vilniuje: intensyviai mokiausi apie šunų treniravimą, tinkamą šeimininkų komunikavimą. Po truputį pasikeitė „Dogs of Klaipėda“ kuriamas turinys – istorijas papildė patarimai šunų auginimo, auklėjimo ir dresūros klausimais. Šiuo metu esu sertifikuota dresuotoja, pati vedu pamokas mokykloje, džiaugiuosi mokinukais, o gausiam sekėjų būriui intensyviai pasakoju, kaip mokosi Klaipėdos šunys“.

Pati naudoju – drąsiai rekomenduoju

„Dalindamasi sukauptomis žiniomis tinklaraštyje supratau, kad išbandžiusi daug prekių šunims (žaislai, pavadėliai, gintariniai antkakliai, kosmetika, maišeliai ekskrementams, bandanos (skarelės)), galiu atsakingai juos rekomenduoti ir taip sutrumpinti atradimų kelią šeimininkams“, – apie gimusią mintį po vienu stogu sujungti  kokybiškiausias lietuviškas gaminamas prekes gyvūnams, – pasakoja Liepuonienė. „Kvietėme bendradarbiauti Lietuvoje veikiančius gamintojus. Sėkmingai susitarus vos po kelių dienų turėjome pirmąsias prekes el. parduotuvėje“, – tęsia ji ir pabrėžia, kad siūlo tik pasiteisinusias, tinkamas, patogias prekes gyvūnams. „Parduotuvė orientuota į tvarumą – laikomės požiūrio, kad geriau vienas geras daiktas negu daug pigių, dažnai perkamų. Siuntas pakuojamos be plastiko, nereikalingų šiukšlių, lipni juosta popierinė, to prašau ir savo tiekėjų. Naudojame perdirbtą popierių ir dėžes antrąkart, jos tinkamos sudeginimui. Patys negaminame, nusprendėme negausinti rinkos savo produktais, kurioje ir taip yra ką pasirinkti. Pagrindiniai tikslai šiuo metu – parduotuvės populiarinimas ir asortimento gausinimas“.

Verslo pradžioje svarbus kiekvienas centas

Kuriant projektą Lauryna dirbo ties jo žinomumo didinimu, o finansiškai padėjo draugė. Pradinių investicijų prireikė apie 1000 Eur (dokumentacijos tvarkymas, tinklalapio sukūrimas, prekių iš gamintojų įsigijimas, pakavimo priemonės). „Sunku apskaičiuoti kiek pinigų investuota į seminarus. Tai nepigus malonumas, o grįžtant gyviems susitikimams atsiranda ir kelionės išlaidos: daugelis jų vyksta Vilniuje, Kaune. Mokymai – pagrindinis variklis darbe su dresūra, nuolat semtis žinių būtina. Nemažų išlaidų reikalauja dalyvavimas varžybose, nes noriu rodyti rezultatus ir su savo šunimi“, – sako ji ir prisipažįsta finansų valdyme, sprendimuose padariusi klaidų: „Per greitai išleidau pinigus neskubiems dalykams, pvz., kad parduotuvė turėtų savo nupieštus plakatus pardavimui. Bandydama įgyvendinti kilusias idėjas gerai visko nepasiskaičiavau, nesusidėliojau prioritetų. Patariu investuoti pinigus tik ten, kur tikrai būtina, kas augina verslą“.

Gyvas bendravimas suteikia daugiau pasitikėjimo

„Pradėjusi vystyti „Dogs of Klaipėda“ idėją sulaukiau palaikymo, susidomėjusių klausimų, paskatinimo veikti. Skeptikų pasitaikė vos vienas kitas, kurie entuziazmo toliau kurti tikrai nenumušė“, – pasakoja moteris ir dalijasi, kad žinią skleidė dviem kryptimis: soc. tinklų pagalba ir gyvų susitikimų su bendruomene metu. „Bendradarbiavimo principu subūriau tikslinę, aktyvią auditoriją, šeimininkai tinklaraštyje pasakojo savo šunų atsiradimo istorijas. Renginiuose užsimezgė naujos draugystės, o parodžius kaip dirbama su savo ir kitų šunimis, atsirado didesnis pasitikėjimas, rekomendacijos, nauji mokytis atėję klientai. Kalbant apie el. parduotuvę patys prekės ženklai, kurių produktus pardavinėjame, pasiskelbia, kur galima įsigyti jų prekes ir taip prisideda prie sklaidos“.

Kaip įkvėpėjas pašnekovė mini dresuotojas I. Pašakinskaitę, D. Makarovaitę, daugelį žavinčios nuoširdžiu bendravimu, dalinimusi. Nuolat save edukuoti, pakeisti požiūrį į verslą išmokė Facebook klubas „Ką darai, daryk gerai“ (įkūrėja R. J. Jusionytė).

„Apkerpėjimui“ laiko nėra

Paklausta apie iššūkius versle Lauryna sako, kad jų tikrai yra: „Gana maža rinka Klaipėdoje. Kompetetingų trenerių daug, tad žmonės pasirenka. Turi gerai atlikti darbą, kad tave rekomenduotų, nuolat priminti apie save. Komunikacija būtina ir užima laiko. Dirbant visokiomis oro sąlygomis kartais nebeatlaiko imunitetas, o nuolatinis kalbėjimas sudėtinga gerklei. Pamoka trunka 1 valandą, o jei jos kelios per dieną ir dar grupinių pasitaiko – parėjus namo šnekėti nebesinori. Nors augintinių prekių rinka didelė ir auganti, tačiau išgarsinti savo vardą, įgyti klientų užtrunka, kainuoja“. Kalbant apie verslo pliusus ji išskiria fizinį aktyvumą, buvimą gryname ore, pažintis su įdomiais žmonėmis, nuolatinį tobulėjimą. „Darbas dresūroje prasmingas ir įdomus, nes susipažįstu su įvairaus charakterio šunimis, jų auklėjimui parenku skirtingus, geriausiai atliepiančius metodus. Svarbi darbo dalis – šeimininkų edukavimas, pademonstravimas, išmokymas kaip tinkamai dirbti su augintiniu. Žinojimas, kad galiu padėti, užkirsti kelią ateities problemoms, suteikia prasmę“.

„Dogs of Klaipėda“ skirta visiems Klaipėdos šunims patirti gerų emocijų, išmokti kažko naujo, užmegzti tvirtą ryšį su šeimininku. Nors į naują veiklą Lauryna ir nėjo kaip tikra verslininkė, o turinį kūrė pagal tai, kas atrodė svarbu, įdomu šunį auginančiam žmogui, šiandien ji mokosi būti vadove, deleguoti užduotis ir džiaugiasi darydama tai, ko iš tiesų visą gyvenimą troško širdis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.