...

Taksi – mano verslas!

Verslas

2012.05.25

Autorius: Mantė Sabaliauskaitė

Temos: , .

Taksi – mano verslas!

Taksistai vieningai teigė tiesiog norintys dirbti, bet nežinantys, ką daryti... realdesktop.eu

Neseniai nuvilnijus skandalui apie šešėlinę taksi firmų veiklą ir kelioms dešimtims taksistų pavažinėjus ratais sausakimšose miesto gatvėse viskas greitai nurimo. Taksistai vieningai teigė tiesiog norintys dirbti, bet nežinantys, ką daryti… Be to, per kelias dienas mistiškai dingo net 70 proc. visos rinkos darbuotojų. Ar tai ne puiki proga įsilieti į taksistų gretas?!

Po vasario mėnesio įvykių situacija Vilniuje kiek pakito: įkurta Vilniaus miesto taksi (tarifas 1,8 Lt/km) bei Taksi įmonių darbuotojų profesinė sąjunga. Tačiau, rodos, savaitgaliais taksistų paklausa viršija pasiūlą! Tarkime, penktadienį ar šeštadienį paryčiais gali skambinti dešimtimis numerių, bet dažniausiai išgirstamas atsakymas – „nėra mašinų“, kitas – „ar lauksite pusvalandį?“. Tenka laukti arba pasitelkti atmintį galvojant numerių kombinacijas. Kartais ir nepasiseka, tad gavęs mėnesinę telefono išklotinę sužinai, kad esi labai dosnus žmogus, priaukojęs trumpaisiais numeriais įvairioms labdaros organizacijoms.Taigi dar kartą pratrepsėjusi prie baro durų ir galiausiai sulaukusi iškviesto taksi automobilio nusprendžiau pakalbinti vairuotoją. Pagyvenęs vyriškis su klausos aparatu tvirtino, kad sunkmetis jiems tęsiasi. Situacija dviprasmiška. Prasitariu, kad visai mielai ir aš taksiste padirbėčiau. Taksistų dabar trūksta, be to, tai dinamiškas, įvairių gebėjimų reikalaujantis darbas, gal ir tas atlyginimas ne toks jau prastas…

Kažkur spaudoje užkliuvau ties „Martono taksi“ direktoriaus R. Kriukovo teiginiu, kad taksistai per mėnesį uždirba nuo 2,5 iki 3 tūkst. litų, o tai jau nemaži pinigai. Dėdulė iš manęs tik pasijuokia ir prilėtina ties Šeškine, mat jam per raciją praneša, kad „teletabiai“ netoliese. Tuomet jau aš prapliumpu juoku. Na, matyt, teks pačiai pasiknaisioti po įvairius reglamentus, įstatymus, reikalavimus.Norint tapti taksistu, savaime suprantama, reikia turėti vairuotojo pažymėjimą. Šiuo metu galiojanti minimali vairavimo patirtis turi būti treji metai. Be to, norint gauti licenciją reikia kvalifikacijos pažymėjimo. Pažymėjimą galima gauti išlaikius įskaitą, kuri sulaukė nemažai kritikos, o kai kuriems darbo ieškotojams atmušė norą tapti taksistais.

Kuo ypatinga įskaita? Klausimynas sudaromas ne tik iš įvairių eismo, saugos taisyklių. Keli klausimai tikrina taksi vairuotojų bendrąsias žinias. Vieni sako, kad testas lengvas ir nėra ko čia ožiuotis, kiti, jog taksistai turi vairuoti, o ne pasakas sekti…Svarbu tai, kad norint išlaikyti įskaitą reikia lankyti dviejų savaičių kursus, o po jų arba eksternu – egzaminą. Na, o iš rusų ar lenkų tautybės asmenų reikalaujama pateikti lietuvių kalbos pirmosios kategorijos pažymėjimą, kurį išduoda Lietuvių kalbos institutas. Procesas gan paprastas ir aiškus. Įveikus visus patikrinimus lieka apsispręsti, ar dirbti sau, ar įmonei.

Šiuo metu galima įsigyti licenciją verstis taksi veikla. Tokie nepriklausomi vairuotojai turėtų teisę paimti keleivius gatvėje, kur nors reklamuoti savo numerį, pavyzdžiui, ant mašinos ar internete. Jeigu nusprendžiama dirbti įmonei, dažniausiai taip pat reikia turėti techniškai tvarkingą transporto priemonę, pasirašyti su įmone automobilio panaudos sutartį. Visas mašinos priežiūros ir degalų sąnaudas taip pat padengia vairuotojas. Tačiau taksi įmonės turi didelį pliusą – dispečerines, į kurias bendruoju firmos numeriu skambina taksi paslaugų ieškantys žmonės. Išvada – didesnis klientų srautas ir šansas užsidirbti.

Vilniaus miesto dispečerinė – dar viena galimybė susirinkti daugiauklientų. Bendrasis miesto numeris, bendras tarifas, tik taksi vairuotojai užsidirba sau, be to, nereikia mokėti už leidimą dirbti. Deja, kai kurie taksistai susiduria su opia problema. Nemokami taksi leidimai neišduodami, jeigu automobilio techniniame pase yra žyma apie panaudos sutartį, sudarytą su taksi firma. Savivaldybė teigia, kad licencija du kartus tam pačiam automobiliui nesuteikiama, nesvarbu, kad vienintelis savininkas – vairuotojas. Norint gauti techninį pasą be jokių įrašų automobilį teks išregistruoti, o paskui vėl įregistruoti…

Norint gauti nemokamą taksi leidimą savivaldybėje reikia turėti: Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą dėl individualiosios veiklos, kuri išduodama nemokamai; automobilio techninį pasą; techninės apžiūros rezultatų kortelę; civilinės atsakomybės draudimą; vairuotojo gyvenamosios vietos deklaraciją; jeigu automobilis nuomojamas – ir nuomos, išperkamosios nuomos sutartį. Teigiama, kad visiems pažymas gavusiems vairuotojams nemokamai dalijamos specialios priemonės, skaičiuojančios kilometražą su keleiviais, be keleivių ir t. t., o tarifą visi turės taikyti vienodą – 1,8 Lt/km. Na, šiuo metu Vilniuje kilometro kaina svyruoja nuo 1,5 Lt iki 1,9 Lt. Įsėdimo mokestis vienodas visur – 2 Lt. Specialų tarifą galima taikyti tik naktį, poilsio ir švenčių dienomis, važiuojant užmiestyje.

Reikia pridurti, kad gavę individualiosios veiklos pažymą taksistai, nors ir sąžiningai mokėdami mokesčius, tris mėnesius neturėtų privalomojo sveikatos draudimo (PSD). Keistas nenormalumas… Kreipiausi šiuo klausimu į Ligonių kasas, o jos mane nusiuntė į Valstybinę mokesčių inspekciją. Mokečių inspekcijoje liepė grįžti į Ligonių kasas, mat čia ne jų jurisdikcija (primenu – klausimas apie PSD mėnesinį mokestį). Griebiuosi šiaudo ir skambinu į „Sodrą“, čia maloniai paaiškinama, kad toks įstatymas. Įstatymas, tai įstatymas…Sumanau pagudrauti ir skambinu į kelių taksi firmų administraciją paklausinėti, kaip vyksta procesas. Deja, suprantu, kad man galas! Na, negaliu gi šaukti visam pasauliui, kad taksi – mano verslas! Ir žinote kodėl? Yra dvi priežastys. Pirma gal ne tokia svarbi. Mano mašina – žydra miesto dėžutė, į kurią telpa vos keli keleiviai. Antra, dėl kurios nuolat sau priekaištauju. Rusų kalba! Kad juos kur – nemoku! Ir dėl to, matyt, nesuprasčiau pusės savo klientų… Taigi užsirašau ant lapelio daugiau taksi numerių, įsidedu juos į piniginę – gal ateity pravers. Na, ką, o dabar pradedame žvalgytis rusų kalbos kursų?..Ką aš sužinojau?

Norint užsiimti individualiąja taksi veikla reikia:

1.Turėti 3 metų vairavimo patirtį
2. Išlaikyti kvalifikacijos egzaminą
3. Sudaryti sutartį su privačia taksi įmone
4. Gauti individualiosios veiklos pažymą arba licenciją
5. Turėti transporto priemonę ir automobilio techninį pasą, techninės apžiūros rezultatų kortelę, civilinės atsakomybės draudimą
6. Pačiam padengti visas su vežimu susijusias išlaidas bei degalų sąnaudas. Palyginimas, kilometro kaina taksi svyruoja nuo 1,5 Lt iki 1,9 Lt

Deja, taksistų profsąjungos neturi asmeninių ar vienos centralizuotos, tik su taksi verslu susijusios interneto svetainės.Daugiau informacijos – www.lprofsajungos.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.