Socialiniai tinklai: kurti strategijas ar sekti tendencijas?

Verslas

2021.01.07

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: .

Socialiniai tinklai: kurti strategijas ar sekti tendencijas?

Metų pradžioje visi yra linkę kalbėti apie tendencijas, kurios užkariaus internetą. Tačiau svarbu atsižvelgti ne tik į tendencijas, bet ir į ilgalaikius veiksmus, kurie padeda produktą ar paslaugą išlaikyti paklausų, o auditorijos ratą didinti. Apie aksiomas socialiniuose tinkluose pasakoja „Cast AI“ skaitmeninės komunikacijos ir reputacijos vadovas Raitis Gocentas.

Svarbiausia kampanijų adaptacija, ne kaita

Dažnai, vos pasirodžius naujoms socialinių tinklų tendencijoms, visi jų administratoriai puola keisti turinį ar kitus aspektus, atsižvelgdami į atnaujinimus. Tačiau, norint išlaikyti paklausų socialinio tinklo puslapį, radikaliai keisti kampanijų taktikų visiškai nebūtina, užtenka jas adaptuoti.

 „Algoritmai socialiniuose tinkluose nėra kažkokie priešai, kuriuos sukūrė platforma. Kadangi dauguma vakarietiškų platformų uždirba didžiąją pelno dalį iš reklamų, joms svarbiausia kuo ilgiau išlaikyti vartotoją platformoje. Padėkite pasiekti platformai savo tikslų ir jos algoritmai padės jums pasiekti žmones“, – tikina pašnekovas.

Jo teigimu, taktikas reikėtų peržiūrėti tuo atveju, jeigu platformoje atsiranda naujų funkcijų, pavyzdžiui, istorijų kėlimas, „Reels“ ir pan. Tuomet reikėtų išmėginti naujo formato įrašus ir stebėti, ar jie tampa paklausūs puslapyje. 

Socialiniuose tinkluose pirminę poziciją užima aktualumas

Nors daug kas kliaujasi skaitmeninėmis tendencijomis, R. Gocentas yra įsitikinęs, kad ne įrašo formatas, o turinys yra svarbiausias aspektas: „Kitaip tariant, jeigu prekių ženklas visus metus garsiai ir gražiais vaizdo įrašais trimituos, koks čia šaunus produktas, nes gali ir siurbti, ir plauti, ir vėdinti – žmogui tai atrodys kaip eilinės funkcijos. Tačiau gali užtekti vieno gero statiško vaizdo, rodančio, kad išsivalyti namus dabar užtruks 50 % trumpiau, ir prie parduotuvės išsirikiuos eilė (arba užlūš el. parduotuvė, jei sektume šio meto realijas).“

Dar vienas svarbus aspektas kuriant ar keičiant strategijas yra žmogaus elgesio psichologijos principai. Pasak pašnekovo, įrašams pavyks įtraukti auditoriją, jei jie savo turiniu edukuos, linksmins arba informuos: „Jei su kiekvienu įrašu atitiksite bent vieną iš šių aktualumo kriterijų, auditorija ir toliau noriai jūsų turinį vartos. Na, nebent atsiras konkurentų, kurie viską daro geriau.“

Kalbant apie rinkos segmentavimą, neretai išskiriama auditorijos amžiaus svarba. Tačiau nors kartos turi tam tikrą reikšmę, jomis aklai pasitikėti nederėtų dėl didžiulių žmonių skirtumų, kuriuos lemia socialiniai veiksniai. „Pavyzdžiui, rugsėjo 11-osios įvykiai tikrai turėjo daug didesnę emocinę įtaką populiacijai Amerikoje nei Europoje. Suprantama, dėl žmonijos globalėjimo kuo toliau, tuo labiau šiuo atžvilgiu supanašėsime, bet verta galvoti plačiau, nei klijuojamos X, Y, Z kartų etiketės. Vertinant amžių tik kaip skaičių, rinkodaros kampanijų rengimas vien pagal demografinius rodiklius yra tingaus rinkodaros specialisto bruožas. Vienintelė išimtis – žinomų prekių ženklų masinio vartojimo prekės, kurioms tiesiog reikia išlaikyti savo žinomumą, neleisti žmonėms užmiršti“, – sako pašnekovas, įsitikinęs, kad yra ir kitų nedemografinių kriterijų, padedančių išsigryninti savo auditoriją ir ją pasiekti. Todėl verta apmąstyti specifiškesnius veiksnius vystant produktą ir neapsiriboti amžiumi. 

Svarbu kalbėti apie naudą vartotojui 

Komunikacijos specialistai dažnai susiduria su klausimu, kaip komunikuoti naują produktą ar projektą, prie kurio prisijungia. Pasak R. Gocento, komunikuojant socialiniuose tinkluose, svarbu atkreipti dėmesį į tai, dėl ko žmonės į juos ateina: „Jeigu naudosimės jais kaip reklamos plotu, naudą gausime kaip iš eilinio reklamos ploto (kad ir stendo prie gatvės). Jei ateisite ten duoti žmonėms to, ko jie ieškojo, būsite ne tik parodyti, bet ir pamatyti. Ne tik ištransliavę savo žinutę, bet ir išgirsti, o ilgainiui ir prisimenami.“ Pašnekovas taip pat pataria vengti perdėto šnekėjimo apie savo paslaugą, produktą ar pasiekimus, o stengtis išryškinti, kokią naudą gaus vartotojas. 

Kita esminė klaida – lėšų neskyrimas turinio reklamai, nes organinis pasiekiamumas pastaruoju metu yra itin mažas. „Įsivaizduokime, kad įrašui sukurti darbuotojai užtruko vieną darbo dieną. Vadinasi, įrašas jau kainavo jums apie 100 eurų. Organiškai jis pasieks apie 1 tūkst. žmonių, jei turite daugmaž standartinį lietuvišką auditorijos skaičių socialiniuose tinkluose. Bet vos už 10 eurų papildomai jis galėtų pasiekti dar 5–20 tūkst. žmonių, atsižvelgiant į auditoriją. Taigi organiškai šis įrašas jums kainuoja 100 eurų už 1 tūkst. pasiektų žmonių, su minimaliu reklamos kiekiu – mažiau nei 10 eurų už 1 tūkst. pasiektų žmonių. Nesudėtinga apskaičiuoti, kuriuo atveju investicijos grąža didesnė“, – teigia „Cast AI“ skaitmeninės komunikacijos ir reputacijos vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.